000001212 001__ 1212
000001212 005__ 20150310193810.0
000001212 041__ $$ačesky
000001212 100__ $$0AUTHOR|(SYS)rychlakaterina$$aRychlá, Kateřina
000001212 245__ $$a(Ne)jsem důležitá!
000001212 300__ $$a14 s.
000001212 520__ $$aZatímco totiž klientka hledala v našich sezeních schopnost žít podle svých představ, já jsem konečně ve vztahu ke své terapeutické práci našla sebejistotu, profesionalitu, otevřenost a přirozenost. Tento případ podle mého názoru velmi dobře dokumentuje změnu od doby mých prvních „terapeutických pokusů“.
000001212 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000001212 65017 $$akazuistiky
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebeduvera$$asebedůvěra
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní  přístup
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001212 653__ $$adoprovázení
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$adomácí násilí
000001212 653__ $$0SUBJECT|(SYS)dekonstrukce$$adekonstrukce
000001212 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1212/files/rychla katerina.pdf
000001212 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1212/files/rychla katerina.gif?subformat=icon$$xicon
000001212 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1212/files/rychla katerina.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001212 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1212/files/rychla katerina.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001212 980__ $$aTHESIS
000001212 999C5 $$9CURATOR$$hFreedman, J., Combs, G.$$m(2009) Narativní psychoterapie. Praha, Portál$$o1$$rKN33
000001212 999C5 $$9CURATOR$$hLudewig, K.$$m(2011) Základy systemické terapie. Praha, Grada$$o2$$rKN2
000001212 999C5 $$9CURATOR$$hStrnad, V.$$mCestou příběhu$$o3$$rKN76
000001212 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, I.$$m(2009) Umění pomáhat. Slon, Praha$$o4$$rKN32
000001212 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-05-02 08:32:48$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4

000001245 001__ 1245
000001245 005__ 20150222204548.0
000001245 041__ $$aslovensky
000001245 100__ $$0AUTHOR|(SYS)topolskaalexandra$$aTopol'ská, Alexandra
000001245 245__ $$aCesta k samostatnosti - práca s klientkou Lesanou
000001245 300__ $$a13 s.
000001245 520__ $$aSnažila som sa Lesanu pobádať otázkami k postupnému otváraniu jej príbehu, zároveň som dbala na to, aby sme sa príliš neponáhľali. Nedarilo sa mi to však vždy. Moje otázky smerovali k preskúmaniu klientkinho priania, čo by si potrebovala z našich stretnutí odniesť do života, ako to urobiť tak, aby sa jej žilo v budúcnosti lepšie. Bolo zrejmé, že na takéto uvažovanie - ako by to malo byť - nebola príliš zvyknutá. Doposiaľ skôr popisovala svoje problémy a keďže má zrakový hendikep „prirodzene“ cez prizmu tohto postihnutia.
000001245 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut07a$$aUT07a
000001245 65017 $$akazuistiky
000001245 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001245 653__ $$azdravotní postižení
000001245 653__ $$asoukromá praxe
000001245 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001245 653__ $$0SUBJECT|(SYS)samostatnost $$asamostatnost
000001245 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001245 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1245/files/topolska alexandra.pdf
000001245 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1245/files/topolska alexandra.gif?subformat=icon$$xicon
000001245 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1245/files/topolska alexandra.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001245 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1245/files/topolska alexandra.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001245 980__ $$aTHESIS
000001245 999C5 $$9CURATOR$$hArist von Schlippe, Jochen Schweitzer$$mSystemická terapie a poradenství. Cesta.1998.$$o1$$rKN1
000001245 999C5 $$9CURATOR$$hIvan Úlehla$$mUmění pomáhat. Slon 2004$$o2$$rKN32
000001245 999C5 $$9CURATOR$$hKurt Ludewig$$mSystemická terapie. Základy klinické teorie a praxe. Pallata, 1994$$o3$$rKN1

000001371 001__ 1371
000001371 005__ 20150222204549.0
000001371 041__ $$ačesky
000001371 100__ $$0AUTHOR|(SYS)svobodovapavla$$aSvobodová, Pavla
000001371 245__ $$aIndividuální terapie s paní Š.
000001371 300__ $$a11 s.
000001371 520__ $$aPaní Š. je pro mě doposud nejtěžší klient, se kterým jsem pracovala. Otevřela mi spoustu témat, která jsem do té doby měla sama pro sebe “jasná”, např.: Jak dobře umím dát klientovi mantinely? Kde je moje hranice v tom, s kým mohu a chci pracovat? Je ku prospěchu tu hranici posunout? Jak vím, že klientovi nepomáhám v ubližování druhým? Mám dost pochopení? V průběhu terapie jsem si tato témata řešila na supervizích, a to mi pomáhalo s klientkou dál pracovat.
000001371 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut05a$$aUT05a
000001371 65017 $$akazuistiky
000001371 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001371 653__ $$apřepis rozhovoru
000001371 653__ $$akrizové centrum
000001371 653__ $$0SUBJECT|(SYS)samostatnost $$asamostatnost
000001371 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001371 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1371/files/svobodova pavla.pdf
000001371 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1371/files/svobodova pavla.gif?subformat=icon$$xicon
000001371 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1371/files/svobodova pavla.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001371 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1371/files/svobodova pavla.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001371 980__ $$aTHESIS

000001158 001__ 1158
000001158 005__ 20150222204547.0
000001158 041__ $$ačesky
000001158 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kroupovalenka$$aKroupová, Lenka
000001158 245__ $$aJak odborníci nepomohou
000001158 260__ $$aPlzeň$$c2013
000001158 300__ $$a14 s.
000001158 520__ $$aPřestože je naše lékařská praxe vybavená na vysoké odborné úrovni a vychováváme špičkové odborníky, přesto se může stát, a v praxi se to mnohdy stává, že velmi vysoké finanční nároky na léčbu klientů jsou zmařeny tím jediným, co je ve zdravotnické praxi zadarmo. Co nic nestojí a přesto je to jeden z nejdůležitějších požadavků klientů. Přístup a umění vlídné komunikace. Ve zkratce se pokusím popsat hlavní děje během setkávání s klientkou, která se od odborníků v nemocničničním zařízení setkala s takovým způsobem jednání, který ji nepomohl.
000001158 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut08$$aUT08
000001158 65017 $$akazuistiky
000001158 653__ $$aneplodnost
000001158 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001158 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001158 653__ $$atěhotenství
000001158 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kutani$$akutání
000001158 653__ $$0SUBJECT|(SYS)strach$$astrach
000001158 653__ $$asoukromá praxe
000001158 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1158/files/kroupova jitka.pdf
000001158 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1158/files/kroupova jitka.gif?subformat=icon$$xicon
000001158 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1158/files/kroupova jitka.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001158 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1158/files/kroupova jitka.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001158 980__ $$aTHESIS

000001262 001__ 1262
000001262 005__ 20150222204548.0
000001262 041__ $$ačesky
000001262 100__ $$0AUTHOR|(SYS)zamastilovahana$$aZamastilová, Hana
000001262 245__ $$aJe to v mých rukou
000001262 260__ $$c2012
000001262 300__ $$a21 s.
000001262 520__ $$aInterpretace jsou věru lákavé, neboť poukazují na naši profesionální fundovanost, některé psychoterapeutické směry interpretace využívají poměrně hojně. Uvědomila jsem si ale, že přínos takových vstupů je, dle mého pozorování těchto nahrávek, nulový. Klientka buď můj názor odsouhlasí nebo k němu něco přidá, vlastně nikdy ho neodmítla. Spousta intervencí v terapii má minimální efekt, nemůže být všechno „účinné“. Domnívám se ale, že interpretace jsou škodlivé v tom smyslu, že nabourávají rovnocenný vztah klienta vyprávějícího příběh a terapeuta, který příběhu naslouchá. Na chvíli se interpretací terapeut staví do roviny „experta“, který ví, o čem klient mluví, protože to je známá skutečnost, v literatuře popsaná, děje se to atd.
000001262 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut09$$aUT09
000001262 65017 $$akazuistiky
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001262 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001262 653__ $$asoukromá praxe
000001262 653__ $$aocenění
000001262 653__ $$aotázky
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.pdf
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.gif?subformat=icon$$xicon
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001262 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1262/files/zamastilova hana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001262 980__ $$aTHESIS
000001262 999C5 $$9CURATOR$$hDE SHAZER, Steve, DOLAN Yvonne M$$i978-802-6200-079$$mZázračná otázka krátká terapie zaměřená na řešení. Vyd. 1. Překlad Ondřej Fafejta. Praha Portál, 2011, 239 s. Spektrum (Portál)$$o1$$rKN21
000001262 999C5 $$9CURATOR$$hFREEDMAN, Jill a Gene COMBS$$i978-807-3675-493$$mNarativní psychoterapie. Vyd. 1. Překlad Ivo Müller. Praha Portál, 2009, 319 s. Spektrum (Portál)$$o2$$rKN33
000001262 999C6 $$a0-0-0-0-0-0-0$$t2014-05-04 08:00:07$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4

000001146 001__ 1146
000001146 005__ 20150222204547.0
000001146 041__ $$ačesky
000001146 100__ $$0AUTHOR|(SYS)konicarovajana$$aKonicarová, Jana
000001146 245__ $$aKasuistika
000001146 300__ $$a10 s., 13 stran příloh
000001146 500__ $$aV příloze jsou uvedeny domácí úkoly klientky.
000001146 520__ $$aZkušenosti mě naučily, jak důležité je ošetření a vyjasňování kontextu terapie pro vývoj a zrání terapeutického vztahu. Proto mi k vyjasňování kontextu také napomáhá dopis klientovi, který zasílám, pokud je to možné, ještě před prvním sezením.
000001146 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut01$$aUT01
000001146 65017 $$akazuistiky
000001146 653__ $$apřepis rozhovoru
000001146 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001146 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001146 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000001146 653__ $$0SUBJECT|(SYS)medikace$$amedikace
000001146 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001146 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000001146 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000001146 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zazracnaotazka$$aotázka na zákrak
000001146 653__ $$0PROJECT|(SYS)ukolydopisyaosvedceni$$adomácí úkoly
000001146 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1146/files/konicarova jana.pdf
000001146 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1146/files/konicarova jana.gif?subformat=icon$$xicon
000001146 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1146/files/konicarova jana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001146 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1146/files/konicarova jana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001146 980__ $$aTHESIS

000001201 001__ 1201
000001201 005__ 20150222204548.0
000001201 041__ $$ačesky
000001201 100__ $$0AUTHOR|(SYS)popelkovasarka$$aPopelková, Šárka
000001201 245__ $$aKazuistika
000001201 300__ $$a10 s.
000001201 520__ $$aBylo potřeba důkladně si vyjasnit kontext. Potřebovala jsem si být jistá, že já i klientka rozumíme nové situaci, že se budeme setkávat v nových rolích. Zejména jsem nás vyčlenila z instituce, v rámci které jsme se setkávaly. Klientce jsem vyjasnila, že by se měla cítit pohodlně a bezpečně a že se může ohradit vůči všemu, co se jí nebude líbit nebo jí nebude příjemné. To, že novému kontextu obě rozumíme, jsem si ověřila také na začátku první konzultace.
000001201 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut01$$aUT01
000001201 65017 $$akazuistiky
000001201 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001201 653__ $$adomov mládeže
000001201 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konfliktzajmu$$akonflikt zájmů
000001201 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001201 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebeduvera$$asebedůvěra
000001201 653__ $$azdravotní postižení
000001201 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001201 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000001201 653__ $$0SUBJECT|(SYS)samostatnost $$asamostatnost
000001201 653__ $$0SUBJECT|(SYS)ramovani$$arámování
000001201 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1201/files/popelkova sarka.pdf
000001201 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1201/files/popelkova sarka.gif?subformat=icon$$xicon
000001201 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1201/files/popelkova sarka.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001201 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1201/files/popelkova sarka.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001201 980__ $$aTHESIS
000001201 999C5 $$9CURATOR$$hHaley, J.$$mNeobvyklá psychoterapie Miltona H. Ericksona. Triton, Praha 2003$$o1$$rKN86
000001201 999C5 $$9CURATOR$$hJonesová, E. Asen, E.$$mSystemická párová terapie a deprese. Konfrontace, Praha 2004$$o2
000001201 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, I.$$mUmění pomáhat. Slon, Praha 1999$$o3$$rKN32
000001201 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-05-01 18:02:27$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4

000001756 001__ 1756
000001756 005__ 20150311121803.0
000001756 041__ $$ačesky
000001756 100__ $$0AUTHOR|(SYS)tumadaniel$$aTůma, Daniel
000001756 245__ $$aKazuistika č. 3
000001756 300__ $$a37 s.
000001756 520__ $$aChlapec při rozhovoru tvrdí, že za vše může on, že ví, že vše vyvolává jen on, máma se mu ,,obětovala“ a on to pořád nezvládá. (matku často hladí po vlasech, či po ramenou) Zároveň se ale často přerušuje matčin monolog a vysvětluje jí, že by mu stačilo, kdyby ho jen tak často nekontrolovala. Chce jasně nastavená pravidla jejích návštěv v bytě, který mu poskytla. Sám se prý ale diví, že má najednou takové problémy s matkou, když si dříve tak rozuměli a měli moc dobrý vztah.
000001756 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001756 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001756 653__ $$aagrese
000001756 653__ $$apřepis rozhovoru
000001756 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistiky
000001756 8564_ $$s161010$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1756/files/Tuma, Daniel - Kazuistika 3.pdf
000001756 980__ $$aREPORT

000000828 001__ 828
000000828 005__ 20150906181034.0
000000828 041__ $$ačesky
000000828 100__ $$0AUTHOR|(SYS)cajthamlovakaterina$$aCajthamlová, Kateřina
000000828 245__ $$aKazuistika – jednorázové sezení s klientkou
000000828 260__ $$a2008
000000828 300__ $$a27 s.
000000828 520__ $$aKlientka  si původně od terapie slibovala můj expertní rozbor toho, co dělá špatně. Toto přání se nám ale podařilo během sezení změnit v daleko pozitivnější náhled klientky na sebe sama a na události posledních 3 let, i na původní pochyby ve vztahu k jejímu chování v době po rozvodu, které (ty pochyby) byly zdrojem jejího stresu.
000000828 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut05a$$aUT05a
000000828 65017 $$akazuistiky
000000828 653__ $$apřepis rozhovoru
000000828 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000828 653__ $$ainterní ambulance
000000828 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000000828 653__ $$0SUBJECT|(SYS)psychosomatika$$apsychosomatika
000000828 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000000828 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/828/files/cajthamlova katerina.pdf
000000828 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/828/files/cajthamlova katerina.gif?subformat=icon$$xicon
000000828 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/828/files/cajthamlova katerina.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000828 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/828/files/cajthamlova katerina.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000828 980__ $$aTHESIS
000000828 999C5 $$9CURATOR$$mUmění terapie, Studijní materiál ISZ 1999$$o1
000000828 999C5 $$9CURATOR$$mSchlipe, A., Schweitzer, J. Systematická terapie a poradenství. Brno: nakl.Cesta$$o2$$rKN1
000000828 999C5 $$9CURATOR$$ḿÚlehla I: Umění pomáhat. 1996$$o3$$rKN32

000001229 001__ 1229
000001229 005__ 20150311122258.0
000001229 041__ $$ačesky
000001229 100__ $$0AUTHOR|(SYS)stankovazemanovayvona$$aStaňková-Zemanová, Yvona
000001229 245__ $$aKomentovaná kazuistika
000001229 260__ $$c2006
000001229 300__ $$a12 s.
000001229 520__ $$aMým osobním předpokladem pro práci v programu je pochybnost, zda klient, který projde terapeutickým procesem, začínajícím určením diagnózy závislosti (popis problémového systému), pokračujícím odhalováním příčin problémového chování a končí popisy vzorců chování, které v budoucnu klient nemá opakovat (rozšiřování problémového systému). Zda to umožňuje klientovi návrat mezi lidi, kteří problém se závislostí nemají, a tedy ho ani neřeší.
000001229 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut02$$aUT02
000001229 65017 $$akazuistiky
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000001229 653__ $$adrogy
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001229 653__ $$asubstituční léčba
000001229 653__ $$0PROJECT|(SYS)psychoterapie$$apsychoterapie
000001229 653__ $$apsychoterapeutické zařízení
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001229 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.pdf
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.gif?subformat=icon$$xicon
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001229 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1229/files/stankova-zemanova yvona.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001229 980__ $$aTHESIS
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hIvan Úlehla$$mUmění pomáhat, Renesance, Písek$$o1$$rKN32
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hKurt Ludewig$$mSystemická terapie, Pallata, Praha 1994$$o2$$rKN2
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hJill Freedman, Gene Combs$$o3$$rKN33
000001229 999C5 $$9CURATOR$$hArist von Schlippe, Jochen Schweitzer$$mSystemická terapie a poradenství, Cesta, Brno 2001$$o4