000000416 001__ 416
000000416 005__ 20140811172925.0
000000416 035__ $$aSUBJECT|(SYS)predpoklady
000000416 150__ $$apředpoklady
000000416 450__ $$akonstrukce
000000416 678__ $$aKonstrukce světa, kterou si člověk vytváří je spletí navzájem propojených předpokladů. Od jednoduchých typu: když zaprší, zmoknu, ke složitějším typu: když budu hodný, lidi mě budou mít rádi, až k velmi složitým teoriím typu: E=mc2. Předpoklady jsou základní jednotkou našeho vědění, poznání, uchopení zkušeností či učení se. Předpokladu můžeme rozumět také tak, že máme předem nějaký poklad předpoklad.
000000416 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000416 8564_ $$s2599250$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/416/files/predpoklad.pdf
000000416 980__ $$aSUBJECT
000000416 980__ $$aAUTHORITY

000000415 001__ 415
000000415 005__ 20140811173342.0
000000415 035__ $$aSUBJECT|(SYS)problem
000000415 150__ $$aproblém
000000415 678__ $$aPro běžný výklad je normální definovat problém skrze jeho příčiny - kořeny či jádro, které problém způsobuje. Řešit problém pak znamená odstranit tyto příčiny, tedy dostat se k jádru, které je ovšem ukryto pod povrchem. To dobře funguje pro „jednoduché stroje“, jako jsou např. žentour, televizor, kombajn, elektronická navigace, části lidského těla - klouby, svaly - apod.  Pro „složitější stroje“ jako je lidské trápení, ovšem platí metafora toaletního papíru: odmotáme-li z role toaletního papíru všechno, co papír skrývá, odhalíme tubus, tedy jeho jádro. Když jej konečně máme, je nám přesně na to, nač bylo určeno vše, co jsme odmotali
000000415 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000415 8564_ $$s2598189$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/415/files/problem.pdf
000000415 980__ $$aAUTHORITY
000000415 980__ $$aSUBJECT

000001428 001__ 1428
000001428 005__ 20140908103007.0
000001428 035__ $$aSUBJECT|(SYS)reflektování
000001428 150__ $$areflektování
000001428 550__ $$4SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001428 678__ $$aProměny jimiž terapeut neustále při práci prochází, jsou nevyčerpatelným proudem z něhož lze záměrně čerpat. Reflektování znamená využití schopnosti lidské mysli obrátit pozornost k sobě samé a k tomu jak zachází s těmi změnami. Introspekce už dávno využívala této schopnosti.
000001428 700__ $$aÚlehla, Ivan
000001428 8564_ $$s1748572$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1428/files/Reflektovani.pdf
000001428 980__ $$aSUBJECT
000001428 980__ $$aAUTHORITY

000000418 001__ 418
000000418 005__ 20150222202730.0
000000418 035__ $$aSUBJECT|(SYS)reflektujicitym
000000418 150__ $$areflektující tým
000000418 550__ $$4SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000000418 678__ $$aReflektování v týmu je jednou z forem organizace reflektování.  Reflektování v týmu velmi dobře učí soustředit se na práci se sebou a disciplinované vyslovení námětů pro další rozvoj rozhovoru. Členové reflektujícího týmu, dokud nejsou vyzváni, mlčí, naslouchají a přemítají, co jim přichází na mysl - nápady, pocity, prožitky, nerozumění, pochybnosti, obdiv atd. Úkolem týmu není pomáhat, úkolem je reflektovat, tedy pracovat se sebou - a to pomáhá.
000000418 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000418 8564_ $$s2597430$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/418/files/reflektujcitym.pdf
000000418 980__ $$aSUBJECT
000000418 980__ $$aAUTHORITY

000000420 001__ 420
000000420 005__ 20140904114832.0
000000420 035__ $$aSUBJECT|(SYS)rozhovor
000000420 150__ $$arozhovor
000000420 678__ $$aKlient se s terapeutem sešli, aby každý dosáhl svého. Každý dělá něco jiného a z jiných důvodů. Pracovník používá svou metodu - reflektování. Reflektování není zprostředkování osobních reakcí pracovníka. Je integrující součástí rozhovoru. Reflektování řídí výběr toho, co pracovník řekne či udělá - řídí vše, čím pracovník opracovává rozhovor. Nepůsobí na klienta, ale na rozhovor.
000000420 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000420 8564_ $$s2597462$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/420/files/rozhovor.pdf
000000420 980__ $$aAUTHORITY
000000420 980__ $$aSUBJECT

000000421 001__ 421
000000421 005__ 20140811180851.0
000000421 035__ $$aSUBJECT|(SYS)silnapetka
000000421 150__ $$asilná pětka
000000421 678__ $$aSilná pětka popisuje kroky, kterými terapeut navozuje pracovní pohodu.  Připojení = mluvte podobně jako mluví klient, koukejte na svět jeho očima, přijměte jeho přání za téma, rozlišujte pečlivě, co klient chce x co by měl“.
000000421 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000421 8564_ $$s2598291$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/421/files/silnapetka.pdf
000000421 980__ $$aSUBJECT
000000421 980__ $$aAUTHORITY

000000422 001__ 422
000000422 005__ 20140811181044.0
000000422 035__ $$aSUBJECT|(SYS)smysudalosti
000000422 150__ $$asmysl událostí
000000422 678__ $$aMetafora jak šnek oblézá ten náš svět a nabaluje si jej do svého domečku a tam si jej pořádkumilovně urovnává a přerovnává. Protože je to šnek pomalá, stejně zůstává o krok pozadu. Smysl dává událostem až ex post, až potom, co se staly.
000000422 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000422 8564_ $$s156341$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/422/files/Smysl udalosti.pdf
000000422 980__ $$aAUTHORITY
000000422 980__ $$aSUBJECT

000000423 001__ 423
000000423 005__ 20150606085032.0
000000423 035__ $$aSUBJECT|(SYS)smyslupnyvyklad
000000423 150__ $$asmysluplný výklad
000000423 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000423 980__ $$aAUTHORITY
000000423 980__ $$aSUBJECT

000000424 001__ 424
000000424 005__ 20140719194541.0
000000424 035__ $$aSUBJECT|(SYS)socialnisystemy
000000424 150__ $$asociální systémy
000000424 678__ $$aRodinné terapie započaly se zkoumáním rodin jako sociálních systémů. Lidé jsou prvky systému, vytváří jej vzájemnými vztahy a kvalita systému závisí na jejich interakčních dovednostech. Je to model fyzikální a topologický
000000424 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000424 8564_ $$s115896$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/424/files/Systemy.pdf
000000424 980__ $$aSUBJECT
000000424 980__ $$aAUTHORITY

000000426 001__ 426
000000426 005__ 20140904115002.0
000000426 035__ $$aSUBJECT|(SYS)supervizeterapie
000000426 150__ $$asupervize terapie
000000426 450__ $$asupervize
000000426 678__ $$aSupervize je samozřejmou součástí potřebných zdrojů terapeuta:  −	potřebuje mít někoho, od koho se chce učit −	potřebuje mít někoho, s kým může svou práci sdílet −	potřebuje mít někoho, kdo mu pomůže s těžkostmi
000000426 700__ $$aÚlehla, Ivan
000000426 8564_ $$s2598528$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/426/files/supervize.pdf
000000426 980__ $$aSUBJECT
000000426 980__ $$aAUTHORITY