000000984 001__ 984
000000984 005__ 20150222204548.0
000000984 041__ $$ačesky
000000984 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000000984 245__ $$aMatka á la paní Wrightová: případ ze zákona
000000984 520__ $$aTerapie zaměřená na řešení totiž zpochybňuje názor, že k vyřešení aktuálních problémů je nutné potížím v minulosti porozumět a „rozpracovat“ je. Místo toho nabízí alternativu: zajímat se o to, co fungovalo v minulosti, co funguje nyní a co bude fungovat v budoucnu. Vyrovnání se se ztrátou dítěte, aniž by se člověk naprosto zbláznil, je potenciálně léčivější zkušeností než delikvence jako důsledek nezpracovaného zármutku.
000000984 65017 $$apřeklady
000000984 65017 $$azlatý fond
000000984 653__ $$adůvěra
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kutani$$akutání
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná terapie
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje klienta
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zvladani$$azvládání
000000984 700__ $$0AUTHOR|(SYS)peclovakaterina$$aPeclová, Kateřina$$epřeklad
000000984 765__ $$tThe Wright Sort of Mother: A Statutory Case
000000984 773__ $$c36-51$$pBrief Therapy with Individuals and Families. London,  Brief Therapy Press 1990
000000984 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/984/files/Evan George Matka ala pani Wrightova.pdf
000000984 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/984/files/Evan George Matka ala pani Wrightova.gif?subformat=icon$$xicon
000000984 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/984/files/Evan George Matka ala pani Wrightova.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000984 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/984/files/Evan George Matka ala pani Wrightova.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000984 980__ $$aREPORT

000001110 001__ 1110
000001110 005__ 20150222204547.0
000001110 041__ $$ačesky
000001110 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hacklovarenata$$aHacklová, Renata
000001110 245__ $$aZávěrečná práce
000001110 300__ $$a13 s.
000001110 520__ $$aPokusila jsem se rekapitulovat základní témata a nabídnout jí je – zveřejnit je a vhodně je buď uzavřít nebo na nich pracovat.. Působilo to ale spíš opačně – zarazila se a celá situace působila příliš uměle, strojeně, na což Alžběta reaguje uzavřením se. Pak si sama vybrala aktuální epizodu z nedávné doby.
000001110 611__ $$0PROJECT|(SYS)sp03$$aSP03
000001110 65017 $$akazuistiky
000001110 653__ $$akrizové centrum
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konfliktzajmu$$akonflikt zájmů
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)bezpeci$$abezpečí
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000001110 653__ $$avyjasňování
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.pdf
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.gif?subformat=icon$$xicon
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001110 980__ $$aTHESIS

000001111 001__ 1111
000001111 005__ 20150311122108.0
000001111 041__ $$ačesky
000001111 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hajderovajana$$aHajderová, Jana
000001111 245__ $$aZávěrečná práce
000001111 260__ $$aOstrava$$c2007
000001111 300__ $$a9 s.
000001111 520__ $$aPtám se, jak by vypadal dílčí cíl, když zařadí recidivu do své cesty k uzdravení – docházíme společně k formulaci částečného cíle: jako zvládnutí recidivy v co nejkratším čase a s využitím všech nástrojů, které má k dispozici.
000001111 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut04b$$aUT04b
000001111 65017 $$akazuistiky
000001111 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zavislost$$azávislost
000001111 653__ $$aléky
000001111 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001111 653__ $$aobčanské sdružení
000001111 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001111 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1111/files/hajderova jana.pdf
000001111 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1111/files/hajderova jana.gif?subformat=icon$$xicon
000001111 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1111/files/hajderova jana.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001111 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1111/files/hajderova jana.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001111 980__ $$aTHESIS
000001111 999C5 $$9CURATOR$$hÚlehla, Ivan$$mUmění pomáhat. 2. vydání. Praha: SLON.$$o1$$rKN32
000001111 999C5 $$9CURATOR$$hSchlippe, Arist; Schweitzer, Jochen$$mSystemická terapie a poradenství. 1. vydání. Brno: Cesta. 2001$$o2$$rKN1
000001111 999C5 $$9CURATOR$$hLudewig, Kurt$$mSystemická terapie. 1. vydání.Praha: Pallata. 1994$$o3$$rKN2
000001111 999C5 $$9CURATOR$$hProchaska, James O.; Norcros, John C:$$mPsychoterapeutické systémy. 1. vydání.Praha: Grada Publishing,spol.s r.o.$$o4$$rKN53

000001008 001__ 1008
000001008 005__ 20150222204118.0
000001008 041__ $$ačesky
000001008 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hargensjurgen$$aHargens, Jürgen
000001008 245__ $$aPraktická orientácia na riešenia - duchovná zameranosť na zdroje
000001008 520__ $$aExistuje vôbec niečo také, ako nejaká špecifická "na riešenie orientovaná, krátka terapia" ? Ak dobre chápem úsilie svojich kolegov, potom som presvedčený, že každá terapeutická koncepcia sa snaží o riešenie problémov, liečenie chorôb, či odstraňovanie ťažkostí. Idea riešenia je predsa základným znakom každej pomoci.
000001008 65017 $$astudentské překlady
000001008 653__ $$akrátká terapie
000001008 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001008 653__ $$ařešení
000001008 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000001008 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000001008 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000001008 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund$$y1998
000001008 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1008/files/Hargens, Jurgen - Prakticka orientacia na riesenia.pdf
000001008 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1008/files/Hargens, Jurgen - Prakticka orientacia na riesenia.gif?subformat=icon$$xicon
000001008 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1008/files/Hargens, Jurgen - Prakticka orientacia na riesenia.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001008 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1008/files/Hargens, Jurgen - Prakticka orientacia na riesenia.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001008 980__ $$aTRANSLATION

000002219 001__ 2219
000002219 005__ 20160504075645.0
000002219 041__ $$aanglicky
000002219 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hopwoodlarry$$aHopwood, Larry
000002219 245__ $$aSolution Focused Brief Therapy$$bsessions outline
000002219 520__ $$aSFBT has become very popular in brief and family therapy field and various questions and assuptions of this approach are well known. This article sets out a basic outlines for using the solution focused model.
000002219 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000002219 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002219 653__ $$anávod
000002219 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002219 700__ $$0AUTHOR|(SYS)turnellandrew$$aTurnell, Andrew
000002219 773__ $$c39-64$$n2$$pCase Studies in Brief and Family Therapy$$v8$$y1994
000002219 8564_ $$s1130946$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2219/files/Turnell, Andrew.pdf$$ypart 1
000002219 8564_ $$s1188536$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2219/files/SFBT2.pdf$$ypart 2
000002219 980__ $$aARTICLE

000001692 001__ 1692
000001692 005__ 20150218105859.0
000001692 041__ $$aanglicky
000001692 100__ $$0AUTHOR|(SYS)huibersarnoud$$aHuibers, Arnoud
000001692 245__ $$aSome thoughts on language in therapy
000001692 520__ $$aSteve seemed to know a great deal about Wittgenstein, not only about his life and philosophical ideas but also about the culture of his time, literature and music. While we were enjoying an Indian meal, he answered some questions I had about the book with great ease and precision. Wittgenstein was for instance very particular about many things, also about music.
000001692 600__ $$0AUTHOR|(SYS)wittgensteinludwig$$aWittgenstein, Ludwig
000001692 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001692 653__ $$0SUBJECT|(SYS)interview$$ainterview
000001692 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001692 700__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001692 8564_ $$s108785$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1692/files/Huibers, Arnoud - BTFC and Wittgenstein.pdf
000001692 980__ $$aREPORT

000001490 001__ 1490
000001490 005__ 20150222204549.0
000001490 041__ $$ačesky
000001490 100__ $$0AUTHOR|(SYS)janacikovanovakovatereza$$aJanačíková-Nováková, Tereza
000001490 245__ $$aSimonino klubíčko
000001490 260__ $$aBrno$$c2014
000001490 300__ $$a13 s.
000001490 520__ $$aSimona byla hodně rozbíhavá, chaotická, plačtivá, ... bylo důležité a nutné ji často vracet k mým otázkám, což vyžadovalo hodně mé koncentrace. A tak jsem se i (anebo zejména?) z důvodu navýšení vlastního bezpečí a komfortu rozhodla pro SFBT, jistá direktivita tohoto přístupu i vize jasného směřování a konkrétních kroků SFBT mi dodávala jakýsi v té chvíli pro mě příjemný, byť možná iluzorní pocit pevnosti (mám to pevněji v rukou). Vnímala jsem to jako snad užitečnější též pro Simonu, lapenou zmateností svého problémového systému.
000001490 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut10$$aUT10
000001490 65017 $$akazuistiky
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konfliktzajmu$$akonflikt zájmů
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000001490 653__ $$asoukromá praxe
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zkusenyklient$$azkušený klient
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001490 653__ $$ačas na rozmyšlenou
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)silnapetka$$asilná pětka
000001490 653__ $$0PROJECT|(SYS)mnohomluvnyklient$$amnohomluvný klient
000001490 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001490 8564_ $$s124635$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1490/files/Janacikova Novakova Tereza.pdf
000001490 980__ $$aTHESIS
000001490 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-07-19 07:03:27$$vInvenio/1.9999 refextract/1.5.40
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hANDERSON, H.$$mKonverzace, jazyk a jejich možnosti, NC Publishing, a.s., 2009$$rKN52
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hBERG, I. K$$mPosílení rodiny, Renesance 1993$$rKN26
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hBERG, I. K$$mPoplácání po rameni, návod pro ocenění („compliment") v terapii zaměřené na řešení. Studijní texty$$rKN111
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mBERG, I. K., MILLER, S. D. Práce s problémovými pijáky. Studijní texty$$rKN10
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mCECCHIN Cianfranco, Gerry Lane Campbell, Ros Draper editors: Kybernetika předsudků v psychoterapeutické praxi. Studijní texty.$$rKN54
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hEUGENIDES, J.$$mHra o manželství, Host. 2012$$rKN114
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hLIPCHIK, E.$$mTechniky v terapii orientovanej na riešenie: Práca s emóciami a terapeutickým vzťahom.Kapitola IV. Emócie v terapii orientovanej na riešenie. Studijní texty. 2002$$rKN107
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hSHAZER,S.$$mNechme rozdíly pracovat. Studijní texty$$rKN113
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mDOLAN, A; SHAZER KOL. Zázračná otázka: Krátká terapie zaměřená na řešení. 1.vyd. Praha: Portál, 2011$$rKN21
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mSCHLIPPE, A., SCHWEITZER, J. : Systemická terapie a poradenství. Brno: Cesta, 2006$$rKN1
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hZATLOUKAL, L.$$mPráce se zakázkami v psychoterapii a poradenství - systemický přístup. Sociální práce 2008, 3, s. 82 - 93$$rKN63
000001490 999C5 $$9CURATOR$$hANDERSON, H$$mRozvoj organizací a koučování: workshop s americkými psychoterapeuty Harlene Anderson a J.Shotterem Brno: 16h., 04/2013
000001490 999C5 $$9CURATOR$$mEFRAN, J.,GREENE, M : Radikální konstruktivismus - otázky a odpovědi. Studijní texty$$rKN112

000001139 001__ 1139
000001139 005__ 20150222204548.0
000001139 041__ $$ačesky
000001139 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kallistapetr$$aKallista, Petr
000001139 245__ $$aKazuistika případu
000001139 260__ $$aPraha$$b2007
000001139 300__ $$a13 s.
000001139 520__ $$aPřípad je podle mého úsudku zajímavým podnětem pro mnohé profesionály, kteří do poskytování systemických pomáhajících služeb vstupují s ambicí působit užitečně jak ve firemních, tak osobních kontextech pomáhajících profesí.
000001139 611__ $$0PROJECT|(SYS)ut04a$$aUT04a
000001139 65017 $$akazuistiky
000001139 653__ $$apracovní stres
000001139 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001139 653__ $$asoukromá praxe
000001139 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zakazka$$aformulování zakázky
000001139 653__ $$0SUBJECT|(SYS)patranipozdrojich$$apátrání po zdrojích
000001139 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001139 653__ $$0PROJECT|(SYS)ukolydopisyaosvedceni$$adomácí úkoly
000001139 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zazracnaotazka$$aotázka na zázrak
000001139 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1139/files/kalista petr.pdf
000001139 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1139/files/kalista petr.gif?subformat=icon$$xicon
000001139 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1139/files/kalista petr.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001139 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1139/files/kalista petr.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001139 980__ $$aTHESIS
000001139 999C5 $$9CURATOR$$hLudewig, K.$$mSystemická terapie Základy klinické teorie a praxe, Pallata, Praha 1994$$o1$$rKN2
000001139 999C5 $$9CURATOR$$hvon Schlippe, A., Schweitzer, J.$$mSystemická terapie a poradenství, Cesta, Brno 2001$$o2$$rKN1
000001139 999C6 $$a0-0-0-1-0-0-1$$t2014-04-30 07:17:37$$vInvenio/1.1.2.1243-dc78d refextract/1.4

000001025 001__ 1025
000001025 005__ 20150218105023.0
000001025 041__ $$ačesky
000001025 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kormanharry$$aKorman, Harry
000001025 245__ $$aÚkol profesionála ve druhém sezení
000001025 520__ $$aLidé za námi chodí, protože si přejí, aby se jim dařilo lépe. Můžeme proto prohlásit, že ono „lépe“ nejen že je jediné téma, které je namístě – ale že by také bylo nerespektuplné vůči klientovi, kdybychom o něm nemluvili. Vždy začínáme sezení zřetelem k tomuto tématu, a to až do chvíle, kdy se dialog stočí ke účelu sezení. „Druhým sezením“ míníme proces, který se uskutečňuje, když profesionál a klient mluví o tom, co se zlepšilo. Je proto mnohem užitečnější mluvit o „jednání prvního sezení“ , „first- session-bahavior“, které nastává, když terapeut a klient hledají a vypočítávají, podle čeho mohou poznat, že terapie už nadále není zapotřebí; a o „jednání druhého sezení“ , “second-session-behavior“ , kdy terapeut a klient hledají a vypočítávají, co se zlepšilo a jak se to stalo.
000001025 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001025 653__ $$anávody
000001025 653__ $$astruktura rozhovoru
000001025 65017 $$azlatý fond
000001025 65017 $$astudentské překlady
000001025 765__ $$tThe task of the interviewer in the second session
000001025 773__ $$n1$$pThe Journal of Contemporary Family Therapy$$p105-115$$v19$$y1997
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.pdf
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.gif?subformat=icon$$xicon
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001025 909C4 $$dhttp://www.sikt.nu/Articl_and_book/The%20second%20session.pdf$$pThe task of the interviewer in the second session
000001025 980__ $$aTRANSLATION

000001030 001__ 1030
000001030 005__ 20150702141645.0
000001030 037__ $$aKN107
000001030 041__ $$aslovensky
000001030 100__ $$0AUTHOR|(SYS)lipchikeve$$aLipchik, Eve
000001030 245__ $$aEmócie v terapii orientovanej na riešenie
000001030 520__ $$aSpomínam si na svojho prvého učiteľa pred rokmi, ktorý neustále opakoval, „ zostaň so svojimi pocitmi.“ Neskôr, keď som bola vo výcviku v rodinnej terapii iný učiteľ zvykol vravieť, „ Zostaňte stranou od emócií.“ Dnes, vravím svojím študentom, „ Neignorujte emócie.“ Vyzdvihovanie dôležistosti alebo naopak dávanie emócií do pozadia v psychoterapii závisí na teoretickej orientácii psychoterapeutického smeru. Môj 1. učiteľ doporučoval, aby som klientov viedla k väčšiemu uvedomovaniu si potlačených emócií a tým k budovaniu náhľadu klientov na ich vlastné emócie. Môj učiteľ v rodinnej terapii ma naopak smeroval k vnímaniu nefunkčných interakčných vzorcov s cieľom prerušiť ich. Dnes vravím študentom, aby neignorovali pocity, pretože sú dôležitým zdrojom riešení, práve tak, ako myšlienky a chovanie.
000001030 65017 $$acitováno studenty
000001030 65017 $$astudentské překlady
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001030 653__ $$apřepis rozhovoru
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)emoce$$aemoce
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001030 773__ $$c62-70$$pLipchik, Eve: Beyond Technique in Solution-Focused Therapy: Working with Emotions and the Therapeutic Relationship. New York: Guilford$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2090$$xWorking with Emotions and the Therapeutic Relationship$$y2002
000001030 8564_ $$s96178$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.pdf
000001030 8564_ $$s16643$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.gif?subformat=icon$$xicon
000001030 8564_ $$s64882$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001030 8564_ $$s106239$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001030 980__ $$aTRANSLATION