000001110 001__ 1110
000001110 005__ 20150222204547.0
000001110 041__ $$ačesky
000001110 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hacklovarenata$$aHacklová, Renata
000001110 245__ $$aZávěrečná práce
000001110 300__ $$a13 s.
000001110 520__ $$aPokusila jsem se rekapitulovat základní témata a nabídnout jí je – zveřejnit je a vhodně je buď uzavřít nebo na nich pracovat.. Působilo to ale spíš opačně – zarazila se a celá situace působila příliš uměle, strojeně, na což Alžběta reaguje uzavřením se. Pak si sama vybrala aktuální epizodu z nedávné doby.
000001110 611__ $$0PROJECT|(SYS)sp03$$aSP03
000001110 65017 $$akazuistiky
000001110 653__ $$akrizové centrum
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$asebereflexe
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)konfliktzajmu$$akonflikt zájmů
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)bezpeci$$abezpečí
000001110 653__ $$0SUBJECT|(SYS)partnerskevztahy$$apartnerské vztahy
000001110 653__ $$avyjasňování
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.pdf
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.gif?subformat=icon$$xicon
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001110 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1110/files/hacklova renata.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001110 980__ $$aTHESIS

000001065 001__ 1065
000001065 005__ 20150715162130.0
000001065 041__ $$ačesky
000001065 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001065 245__ $$aNepřemýšlejte, ale pozorujte$$bJaký význam má práce Ludwiga Wittgensteina pro SFBT?
000001065 520__ $$aPochopitelně jsem často dotazován na můj zájem o Wittgensteinovu práci a jeho časté citace jak v mém psaní, tak na mých vzdělávacích seminářích. Poněvadž tvrdím, že SFBT je cvičení (postup) nebo činnost, která je bez podkladové (důležité) teorie, zdá se přinejmenším podivné, ne-li kontradiktorní se odkazovat stále dokola na filozofovu práci. To mylně vede některé čtenáře a účastníky semináře k myšlence, že Wittgensteinova práce může skutečně poskytnout (chybějící) teorii. Nicméně, jak rychle zjistí, pokud hledají filozofický systém nebo teorii, čtení Wittgensteina je přinejmenším znepokojující a matoucí, protože neposkytuje takový systém nebo teorii.
000001065 600__ $$0AUTHOR|(SYS)wittgensteinludwig$$aWittgenstein, Ludwig
000001065 65017 $$astudentské překlady
000001065 653__ $$aSF
000001065 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$asolution focused
000001065 700__ $$0AUTHOR|(SYS)seehakovakarolina$$aSeeháková, Karolína$$epřeklad
000001065 765__ $$tDon't thing, but observe. What is importance of the work of Ludwig Wittgenstein for solution-focused brief therapy?
000001065 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2120$$xDon't Think, but observe
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.pdf
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.gif?subformat=icon$$xicon
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001065 980__ $$aTRANSLATION

000001034 001__ 1034
000001034 005__ 20150207171543.0
000001034 041__ $$ačesky
000001034 100__ $$0AUTHOR|(SYS)macdonaldalastair$$aMacdonald, Alastair
000001034 245__ $$aKrátká terapia v škotskéj psychiatrii : 8 ročné skúsenosti
000001034 520__ $$aPostupne sme zbadali, že sa začíname vzdávať mnohých činností, ktoré sa nám predtým zdali nevyhnutné, napr. prestali sme navrhovať a formulovať do detailov vypracované domáce úlohy. Tie pôvodne na každej konzultácii zaberali veľa miesta a teraz sa ukázali ako nepotrebné.
000001034 653__ $$anávody
000001034 65017 $$astudentské překlady
000001034 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001034 653__ $$astruktura konzultace
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.pdf
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.gif?subformat=icon$$xicon
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001034 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1034/files/Macdonald, Alasdair  Kratka terapia v Skotskej psychiatrii.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001034 980__ $$aTRANSLATION

000001030 001__ 1030
000001030 005__ 20150702141645.0
000001030 037__ $$aKN107
000001030 041__ $$aslovensky
000001030 100__ $$0AUTHOR|(SYS)lipchikeve$$aLipchik, Eve
000001030 245__ $$aEmócie v terapii orientovanej na riešenie
000001030 520__ $$aSpomínam si na svojho prvého učiteľa pred rokmi, ktorý neustále opakoval, „ zostaň so svojimi pocitmi.“ Neskôr, keď som bola vo výcviku v rodinnej terapii iný učiteľ zvykol vravieť, „ Zostaňte stranou od emócií.“ Dnes, vravím svojím študentom, „ Neignorujte emócie.“ Vyzdvihovanie dôležistosti alebo naopak dávanie emócií do pozadia v psychoterapii závisí na teoretickej orientácii psychoterapeutického smeru. Môj 1. učiteľ doporučoval, aby som klientov viedla k väčšiemu uvedomovaniu si potlačených emócií a tým k budovaniu náhľadu klientov na ich vlastné emócie. Môj učiteľ v rodinnej terapii ma naopak smeroval k vnímaniu nefunkčných interakčných vzorcov s cieľom prerušiť ich. Dnes vravím študentom, aby neignorovali pocity, pretože sú dôležitým zdrojom riešení, práve tak, ako myšlienky a chovanie.
000001030 65017 $$acitováno studenty
000001030 65017 $$astudentské překlady
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001030 653__ $$apřepis rozhovoru
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)emoce$$aemoce
000001030 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001030 773__ $$c62-70$$pLipchik, Eve: Beyond Technique in Solution-Focused Therapy: Working with Emotions and the Therapeutic Relationship. New York: Guilford$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2090$$xWorking with Emotions and the Therapeutic Relationship$$y2002
000001030 8564_ $$s96178$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.pdf
000001030 8564_ $$s16643$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.gif?subformat=icon$$xicon
000001030 8564_ $$s64882$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001030 8564_ $$s106239$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1030/files/Lipchik, Eve  SF a praca s emociami.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001030 980__ $$aTRANSLATION

000001025 001__ 1025
000001025 005__ 20150218105023.0
000001025 041__ $$ačesky
000001025 100__ $$0AUTHOR|(SYS)kormanharry$$aKorman, Harry
000001025 245__ $$aÚkol profesionála ve druhém sezení
000001025 520__ $$aLidé za námi chodí, protože si přejí, aby se jim dařilo lépe. Můžeme proto prohlásit, že ono „lépe“ nejen že je jediné téma, které je namístě – ale že by také bylo nerespektuplné vůči klientovi, kdybychom o něm nemluvili. Vždy začínáme sezení zřetelem k tomuto tématu, a to až do chvíle, kdy se dialog stočí ke účelu sezení. „Druhým sezením“ míníme proces, který se uskutečňuje, když profesionál a klient mluví o tom, co se zlepšilo. Je proto mnohem užitečnější mluvit o „jednání prvního sezení“ , „first- session-bahavior“, které nastává, když terapeut a klient hledají a vypočítávají, podle čeho mohou poznat, že terapie už nadále není zapotřebí; a o „jednání druhého sezení“ , “second-session-behavior“ , kdy terapeut a klient hledají a vypočítávají, co se zlepšilo a jak se to stalo.
000001025 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001025 653__ $$anávody
000001025 653__ $$astruktura rozhovoru
000001025 65017 $$azlatý fond
000001025 65017 $$astudentské překlady
000001025 765__ $$tThe task of the interviewer in the second session
000001025 773__ $$n1$$pThe Journal of Contemporary Family Therapy$$p105-115$$v19$$y1997
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.pdf
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.gif?subformat=icon$$xicon
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001025 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1025/files/Korman, Harry Druhe sezeni.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001025 909C4 $$dhttp://www.sikt.nu/Articl_and_book/The%20second%20session.pdf$$pThe task of the interviewer in the second session
000001025 980__ $$aTRANSLATION

000001008 001__ 1008
000001008 005__ 20150222204118.0
000001008 041__ $$ačesky
000001008 100__ $$0AUTHOR|(SYS)hargensjurgen$$aHargens, Jürgen
000001008 245__ $$aPraktická orientácia na riešenia - duchovná zameranosť na zdroje
000001008 520__ $$aExistuje vôbec niečo také, ako nejaká špecifická "na riešenie orientovaná, krátka terapia" ? Ak dobre chápem úsilie svojich kolegov, potom som presvedčený, že každá terapeutická koncepcia sa snaží o riešenie problémov, liečenie chorôb, či odstraňovanie ťažkostí. Idea riešenia je predsa základným znakom každej pomoci.
000001008 65017 $$astudentské překlady
000001008 653__ $$akrátká terapie
000001008 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001008 653__ $$ařešení
000001008 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000001008 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000001008 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000001008 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund$$y1998
000001008 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1008/files/Hargens, Jurgen - Prakticka orientacia na riesenia.pdf
000001008 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1008/files/Hargens, Jurgen - Prakticka orientacia na riesenia.gif?subformat=icon$$xicon
000001008 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1008/files/Hargens, Jurgen - Prakticka orientacia na riesenia.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001008 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1008/files/Hargens, Jurgen - Prakticka orientacia na riesenia.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001008 980__ $$aTRANSLATION

000000984 001__ 984
000000984 005__ 20150222204548.0
000000984 041__ $$ačesky
000000984 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000000984 245__ $$aMatka á la paní Wrightová: případ ze zákona
000000984 520__ $$aTerapie zaměřená na řešení totiž zpochybňuje názor, že k vyřešení aktuálních problémů je nutné potížím v minulosti porozumět a „rozpracovat“ je. Místo toho nabízí alternativu: zajímat se o to, co fungovalo v minulosti, co funguje nyní a co bude fungovat v budoucnu. Vyrovnání se se ztrátou dítěte, aniž by se člověk naprosto zbláznil, je potenciálně léčivější zkušeností než delikvence jako důsledek nezpracovaného zármutku.
000000984 65017 $$apřeklady
000000984 65017 $$azlatý fond
000000984 653__ $$adůvěra
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kutani$$akutání
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná terapie
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje klienta
000000984 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zvladani$$azvládání
000000984 700__ $$0AUTHOR|(SYS)peclovakaterina$$aPeclová, Kateřina$$epřeklad
000000984 765__ $$tThe Wright Sort of Mother: A Statutory Case
000000984 773__ $$c36-51$$pBrief Therapy with Individuals and Families. London,  Brief Therapy Press 1990
000000984 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/984/files/Evan George Matka ala pani Wrightova.pdf
000000984 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/984/files/Evan George Matka ala pani Wrightova.gif?subformat=icon$$xicon
000000984 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/984/files/Evan George Matka ala pani Wrightova.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000984 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/984/files/Evan George Matka ala pani Wrightova.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000984 980__ $$aREPORT

000000983 001__ 983
000000983 005__ 20150714092153.0
000000983 037__ $$aKN84
000000983 041__ $$ačesky
000000983 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000000983 245__ $$aChůze po špičkách
000000983 520__ $$aPoradenští pracovníci, kteří se s přístupem SF setkávají poprvé, často poukazují na jednoduchost tohoto modelu. Jejich názory se někdy mohou jevit jako kritické, protože – jak je všeobecně známo – naše společnost si cení komplexnosti, co je „jednoduché“, je často přezíravě považováno za „povrchně zjednodušující“, a proto se odmítá. Avšak zanedlouho – jak se postupně blíže seznamují s tímto modelem – titíž pracovníci, kteří byli původně zaskočeni jeho jednoduchostí, začínají připouštět, někdy zkroušeně, „Jednoduché to je, ale snadné provést to určitě není.“ Tento zřejmý paradox -  ́jednoduché, ale nikoli snadné - míří k jádru přístupu SF.
000000983 65017 $$acitováno studenty
000000983 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000983 65017 $$astudentské překlady
000000983 653__ $$anávody
000000983 653__ $$ateorie
000000983 653__ $$akrátká terapie
000000983 653__ $$astruktura rozhovoru
000000983 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2103$$xTrading lightly
000000983 8564_ $$s117244$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/983/files/George.pdf
000000983 980__ $$aTRANSLATION

000000977 001__ 977
000000977 005__ 20190304114232.0
000000977 041__ $$ačesky
000000977 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000000977 245__ $$aVšehochuť řešení$$bJak moc nová a odlišná je terapie zaměřená na řešení?
000000977 520__ $$aFascinace kliniků metodou zaměřenou na řešení, přístupem, který se zdá nabízet přímočarou, účinnou, snadno naučitelnou a prakticky neohrožující strategii řešení širokého okruhu problémů duševního zdraví. Tento přístup usiluje obnažit terapeutický proces až na samu jeho dřeň, usiluje obejít se bez takových zmatečných věcí jako jsou diagnosy, interpretace, případy a historie, těch nejasných elementů, které vyvolávají tolik matoucích otázek. Přitažlivost přístupu zaměřeného na řešení je posilována téměř bezbřehou sebedůvěrou jeho vyznavačů a ovzduším chvástavé odvahy, kterým povzbuzují podivnou směs zájmu, pochybností a závisti mezi nezasvěcenými.
000000977 65017 $$azlatý fond
000000977 65017 $$astudentské překlady
000000977 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zazracnaotazka$$azázračná otázka
000000977 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000977 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000977 653__ $$akontext
000000977 700__ $$0AUTHOR|(SYS)schenkermarkd$$aSchenker, Mark D.
000000977 765__ $$tA potpourri of solutions: How new and different is solution-focused therapy?
000000977 773__ $$c71-74$$n3$$pThe Family Therapy Networker$$v17$$y1993
000000977 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/977/files/Efran Jay Vsehochut reseni.pdf
000000977 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/977/files/Efran Jay Vsehochut reseni.gif?subformat=icon$$xicon
000000977 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/977/files/Efran Jay Vsehochut reseni.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000977 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/977/files/Efran Jay Vsehochut reseni.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000977 980__ $$aTRANSLATION

000000966 001__ 966
000000966 005__ 20150207171703.0
000000966 041__ $$aslovensky
000000966 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dreesenheinrich$$aDreesen, Heinrich
000000966 245__ $$aAko sa pohrať s klientovými zdrojmi : Štyri cesty, ktoré vedú k riešeniu
000000966 520__ $$aZozbierať klientove sily, aktivizovať jeho osobné zdroje, urobiť si z nich spojencov – tomu všetkému slúži o.i. napríklad „zázračná otázka“. Hovorí sa o „konštruktívnej rečovej hre“ (solution talk), o „seba-menežmente“, o vlastnej iniciatíve klienta, ktorá má viesť ku využitiu, utilizácii špecifických osobných zdrojov, i zdrojov v jeho sociálnom okolí. Hovorí sa, že ak vedieme „reči o probléme“ (problem talk), vystavujeme sa riziku, že iba rozšírime, alebo predĺžime klientov príbeh o deficite... Už menej podrobne sa ale hovorí o tom, ako viesť „konštruktívnu rečovú hru“ v konkrétnych prípadoch. Práve o tom je tento článok.
000000966 65017 $$astudentské překlady
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000966 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000966 653__ $$anávody
000000966 700__ $$0AUTHOR|(SYS)eberlingwolfgang$$aEberling, Wolfgang
000000966 765__ $$tSpiel mit Ressourcen – vier Wegweiser zur Lösungsfindung
000000966 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund 1998
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon$$xicon
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000966 909C4 $$dhttp://www.isz.sk/dreesen.htm$$pISZ Košice
000000966 980__ $$aTRANSLATION