Reports

Průvodce pro terapeuty, kteří chtějí vést rozhovora s lidmi s mentální retardací

Těchto pár poznámek na první pohled říká, v čem je tedy terapie s těmito klienty jiná. Z hlediska konstruktivismu ovšem jiná není, protože konstrukt si vytváříme sami. Každý terapeut si vytváří vlastní příběh s klientem. Pokud povede terapii s člověkem s mentální retardací, musí přizpůsobit svůj tvůrčí proces. Přizpůsobení podmínek a prostředí v terapii je cesta k bezpečí terapeuta a posléze i klienta.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports


Thesis / kazuistiky

Terapeutické přibližování k panu Drakovi

Praha: 2005. 12 s.

Při zahájení terapie jsem si tedy na otázku: V čem je systemická terapie s lidmi s mentálním postižením jiná, odpověděla, že v ničem. Je specifická člověkem , který tam sedí a povídá si se mnou. Každý člověk je specifický svým jazykem, který nějak používá, svým příběhem, který mi sděluje, svým tempem. Musím to být já, která se přizpůsobí jeho jazyku, jeho tempu a pokusím se v tomto jeho systému ukázat ještě jiné možnosti, dát mu na výběr, pokud si bude chtít vybírat. Změna, moment proměny, to je to, o čem přemýšlím.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports



Person: Brožová, Eva

See also: SP03

Datum obhajoby: 14.9.2005

Celkem záznamů: 2



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)brozovaeva