Subject: doprovazeni

Celkem záznamů: 11



Control Number(s):

  • SUBJECT|(SYS)doprovazeni


Thesis / kazuistiky

Písemná práce

Ústí nad Labem: 2005. 10 s.

Z dnešního pohledu bych ráda znala též objednávku a očekávání vychovatele, se kterým L. trávil více osobního času. Dle mého pozorování tvoří nejnižší výchovný personál v zařízení pro chlapce dobré zázemí, každý z nich má někoho, ke komu se obrací s důvěrou pro radu a pomoc. Jelikož L. spolu s vedoucím doporučil právě vychovatel, ráda bych dnes věděla, proč doporučuje pro práci právě L.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce

Mám na mysli „Memento zakázky“ resp. zakázkového modelu práce jako jednoho ze tří způsobů podle De Shazera. V kontextu obhajob a na výcviku nesčetněkrát zaznělo, že je potřeba ukázat, jak byla definována zakázka, jak jsme ji naplňovali a jak byla završena. Tohle „memento“ mě provázelo většinu času a obhajoby mých kolegů toho byly příkladem. Častokrát zaznívalo, že pracovat systemicky neznamená pracovat „přes kopírák“ – tj. stejně, podle zajetých šablon a struktur.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Komentovaná kazuistika

Škvorec: 2005. 12 s.

Postupem času jsem začala postrádat kontinuitu naší společné práce. Chtěla jsem se tomu věnovat, aby mi to dávalo nějaký smysl. Kontinuitu jsem objevila ve stále se opakujícím kontextu, vlastně aranžmá jednotlivých sezení se sobě velmi podobalo. Nervozita, nespokojenost a spěch pak přecházely do uvolnění a uklidnění klientky a vlastně i celé atmosféry. Kontinuitu také mohu spatřovat v návaznosti témat, která klientka přinesla tak, jak se v jejím životě vždy v mezidobí mezi sezeními udála.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Kasuistika - případová práce

Praha: 2007. 9 s.

Po supervizi jsem začala být otevřenější k tématům paní R. a pracovat s nimi. Poté došlo ke změně postojů i u paní R. Paní R. začala přemýšlet a vyhodnocovat věci, které se jí v životě udály a dějí. Před započetím konzultací o věcech nikdy nepřemýšlela. Paní R. na začátku naší spolupráce řekla “měla jsem pocit, že to všechno, co se mi dělo, tak má být.“

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce

Praha: 2009. 16 s.

Uvědomila jsem si, jak mě ovlivnilo při vedení konzultací to, že jsem znala skutečnosti, které mi nesdělil klient, ale jeho rodina. Byla to „má past“, do které jsem se dostala a dál jsem pracovala s předpokladem, že vše co mi O. říká, je lež. Paradoxem pak bylo sdělení klienta, kdy mi vysvětloval důvody, proč mi to neřekl. Uvědomila jsem si, jak právě předpoklady mohou ovlivňovat práci s tak náročnou cílovou skupinou jako jsou klienti kontaktních center.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Párová terapie s manželi P.

2008. 14 s.

Myslím, že jsem se snažila z mého pohledu soustředit na to nejpodstatnější, jít efektivně za cíli, které si manželé stanovili, nerozmělňovat naši práci ve zbytečných odbočkách... Zároveň uvažuji, že možná díky tomu nevyplula na povrch důležitější témata, jakási „meta-témata“, na kterých by bylo třeba užitečnější pracovat.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Kazuistika k závěrečné obhajobě výcviku v systemické terapii

5 s.

Práce se odehrávala v kontextu oddělení ochranných léčeb s pacientem, který sem přišel dobrovolně poté, co vyšel najevo jeho trestný čin pohlavního zneužívání. Komplikovanost kontextu zprvu nedovolovala terapii, ta byla možná až po nějakém čase provázení, ve kterém docházelo k vyjasňování možné terapeutické spolupráce. V rámci terapie se pak podařilo podívat se na klientovu deviaci odděleně od jeho osoby (ovšem jinak, než to dělá sexuologie) a prozkoumat tak důvody deviantního chování. Tyto důvody klient dokázal vidět jako plnohodnotné potřeby a díky tomu byl zplnomocněn s nimi svobodně nakládat.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

(Ne)jsem důležitá!

14 s.

Zatímco totiž klientka hledala v našich sezeních schopnost žít podle svých představ, já jsem konečně ve vztahu ke své terapeutické práci našla sebejistotu, profesionalitu, otevřenost a přirozenost. Tento případ podle mého názoru velmi dobře dokumentuje změnu od doby mých prvních „terapeutických pokusů“.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Bezpečná nejistota

Granada: 2011. 15 s.

O čem máme dneska mluvit? N. se rozpovídal o důležitosti chození na psychoterapii, proč se vyplatí mít vlastního terapeuta/psychologa. Tuto větu považuji za důležitou: Považuji se celkově za nejistého člověka (jistota a sebedůvěra jsou synonyma ve španělštině). Tedy můžeme toto téma pojednávat jako vzájemně se prolínající potřebu jistoty/bezpečí/sebedůvěry.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports