Translations / studentské překlady

Text a kontext: narativní přístup, postmodernismus a kybernetika / Bertrando, Paolo

Originální název: Text and context: narrative, postmodernism and cybernetics

In: Journal of Family Therapy. - Roč. 22, č. 1, s. 83-103. - 2002
In: Text and context: narrative, postmodernism and cybernetics
Hostitelský dokument

V současnosti je systemický pohled v rodinné terapii nahrazován postmoderním narativním přístupem, zatímco perspektivy, které nabízí kybernetika, začínají být vnímány jako zastaralé a příspěvek kybernetiky k terapii je přehlížen. Tento článek předkládá epigenetický pohled na vznik (evoluci) teorií, podle kterého je narativní terapie bez zbylého systému neúplná. Článek uvádí implicitní i explicitní recepty, kterým je postmoderní, narativní terapeut vystaven, a přehodnocuje některé kritické názory postmoderních autorů na systemické perspektivy. V článku jsou řešeny některé vnitřní nesrovnalosti postmoderních narativních terapií a jsou navrhovány některé cesty do budoucnosti.

Viz též: Wiley Online Library

V kolekcích: Theses > Translations


Translations / citováno studenty KN57

Studentský koutek / Berg, Insoo Kim


In: For Students Only
Hostitelský dokument

Začala jsem si všímat, že o svých neúspěších hodně mluvím na kontrolních a konzultačních sezeních, obvykle ve formě mých vlastních “zpětně řešených” problémů, to znamená, že se zdálo, jako bych stále dělala chyby. Ačkoli jsem nebyla zvyklá dělat tolik chyb, pilně jsem studovala, vedena touhou být dobrým terapeutem. Zpozorovala jsem mnoho věcí, které mě nutily pochybovat o sobě a přístupu, který jsem se učila.

V kolekcích: Theses > Translations