000000994 001__ 994
000000994 005__ 20150207171703.0
000000994 041__ $$ačesky
000000994 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000000994 245__ $$aKonstruktivistická komunikace$$bPřeklad rozhovoru Andrey Pitasi a Ernsta von Glasersfelda
000000994 520__ $$aV okamžiku, kdy si začínáš myslet, že jsi autorem svých vědomostí, musíš brát v úvahu, že jsi za ně zodpovědný. Odpovídáš za to, co si myslíš, protože to jsi ty, kdo přemýšlí, a jsi zodpovědný za to, co jsi dal dohromady, protože to jsi ty, kdo to všechno dal dohromady. To je myšlenka, s níž se těžko souhlasí, a má vážný dopad, protože tě činí opravdu zodpovědným za všechno, co děláš.
000000994 611__ $$0PROJECT|(SYS)sp06$$aSP06
000000994 65017 $$astudentské překlady
000000994 653__ $$aradikální konstruktivismus
000000994 653__ $$apoznání
000000994 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)komunikace$$akomunikace
000000994 700__ $$0AUTHOR|(SYS)saskovahelena$$aŠašková, Helena$$epřeklad
000000994 700__ $$0AUTHOR|(SYS)pitasiandrea$$aPitasi, Andrea$$einterview
000000994 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/994/files/Glasersfeld Ernst  Konstruktivisticka komunikace.pdf
000000994 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/994/files/Glasersfeld Ernst  Konstruktivisticka komunikace.gif?subformat=icon$$xicon
000000994 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/994/files/Glasersfeld Ernst  Konstruktivisticka komunikace.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000994 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/994/files/Glasersfeld Ernst  Konstruktivisticka komunikace.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000994 980__ $$aTRANSLATION

000000986 001__ 986
000000986 005__ 20150222212656.0
000000986 041__ $$ačesky
000000986 100__ $$0AUTHOR|(SYS)foersterheinzvon$$aFoerster, Heinz von
000000986 245__ $$aEtika a kybern-etika druhého řádu
000000986 520__ $$aTakže co je nového na nynějším úsilí kybernetiky? Je to hluboký vhled – je zapotřebí mozku, aby mohla být napsána teorie mozku. Z toho plyne, že pisatel této teorie musí brát v úvahu sama sebe. Kybernetik vstupující do pole své působnosti musí brát v úvahu vlastní aktivitu. Kybernetika se stává kybernetikou kybernetiky – kybernetikou II. řádu.
000000986 653__ $$aradikální konstruktivismus
000000986 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000000986 65017 $$apřeklady
000000986 653__ $$ateorie
000000986 653__ $$0SUBJECT|(SYS)etika$$aetika
000000986 653__ $$adialogika
000000986 700__ $$0AUTHOR|(SYS)strnadvratislav$$aStrnad, Vratislav$$epřeklad
000000986 700__ $$0AUTHOR|(SYS)baxovaalena$$aBaxová, Alena$$epřeklad
000000986 773__ $$pMezinárodní konference Systems and Family Therapy, Paris1991
000000986 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/986/files/Foerster Heinz von Etika a kybernetika II.pdf
000000986 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/986/files/Foerster Heinz von Etika a kybernetika II.gif?subformat=icon$$xicon
000000986 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/986/files/Foerster Heinz von Etika a kybernetika II.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000986 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/986/files/Foerster Heinz von Etika a kybernetika II.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000986 909C4 $$dhttp://www.hqteam.sk/--25-22-etika-a-kybern-etika-ii-radu$$pHQ team
000000986 980__ $$aREPORT

000000975 001__ 975
000000975 005__ 20190304114523.0
000000975 037__ $$aKN104
000000975 041__ $$ačesky
000000975 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000000975 245__ $$aKonstruktivismus: k čemu nám může být dobrý$$bVědět, kdy stůl není pohovka
000000975 520__ $$aDobré vzdělání a dobrá konatruktivistická psychoterapie mají hodně společného. Vystavují člověka rizikům. Obojí bylo stvořeno k tomu, aby podněcovalo zvídavost a obojí funguje a obojí funguje nejlépe, když je živým dobrodružstvím a ne jen akademickou zábavou.
000000975 65017 $$azlatý fond
000000975 65017 $$acitováno studenty
000000975 65017 $$astudentské překlady
000000975 653__ $$akonstruktivismus
000000975 653__ $$apoznání
000000975 653__ $$0SUBJECT|(SYS)objektivita$$aobjektivita
000000975 653__ $$asvědomí
000000975 653__ $$akontext
000000975 700__ $$0AUTHOR|(SYS)lukensmicaheld$$aLukens, Micahel, D.
000000975 700__ $$0AUTHOR|(SYS)lukensrobertj$$aLukens, Robert J.
000000975 765__ $$tConstructivism: What's In It For You? Knowing When A Table Is Not A Sofa
000000975 773__ $$c265-277$$pThe Evolving Therapist. Ten Years of The Family Therapy Networker, 1992
000000975 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/975/files/Efran Jay Konstruktivivsmus - k cemu muze byt dobry.pdf
000000975 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/975/files/Efran Jay Konstruktivivsmus - k cemu muze byt dobry.gif?subformat=icon$$xicon
000000975 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/975/files/Efran Jay Konstruktivivsmus - k cemu muze byt dobry.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000975 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/975/files/Efran Jay Konstruktivivsmus - k cemu muze byt dobry.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000975 980__ $$aTRANSLATION

000000963 001__ 963
000000963 005__ 20150310193635.0
000000963 041__ $$ačesky
000000963 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dellpaulf$$aDell, Paul F.
000000963 245__ $$aNásilí a systemické hledisko: Problém moci
000000963 520__ $$aNásilí je neobyčejně lineární pojem, který lze jen těžko uchopit ze systemické perspektivy. S Batesonovou systemickou diskvalifikací pojmu moci často bývá automaticky spojována analogická diskvalifikace pojmu násilí. Tento postoj je zkoumán ve světle současné feministické kritiky. Argumentuje se, že (a) násilí a moc jsou podstatnou součástí sféry lidské zkušenosti a (b) lidská zkušenost nesmí být popřena teorií. V souladu s tím se podotýká, že (příslušné) zrušení moci a násilí v rámci systemického výkladu by mělo být chápáno jak jako úmyslná volba, která nutně vyplývá z přijetí systemické perspektivy, tak jako základní omezení této perspektivy. V každém případě by měl být systemický pohled považován za platnou diskvalifikaci lidské zkušenosti násilí a moci.
000000963 65017 $$azlatý fond
000000963 65017 $$astudentské překlady
000000963 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$anásilí
000000963 653__ $$akonstruktivismus
000000963 653__ $$ateorie
000000963 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000963 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000000963 653__ $$aobjektivita
000000963 765__ $$tViolence and the Systemic View: The Problem of Power
000000963 773__ $$c1-14$$pFamily Process$$v28$$y1989
000000963 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/963/files/Dell Paul Nasili systemicke hledisko.pdf
000000963 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/963/files/Dell Paul Nasili systemicke hledisko.gif?subformat=icon$$xicon
000000963 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/963/files/Dell Paul Nasili systemicke hledisko.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000963 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/963/files/Dell Paul Nasili systemicke hledisko.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000963 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1545-5300.1989.00001.x/abstract$$pWiley Online Library
000000963 980__ $$aTRANSLATION

000000960 001__ 960
000000960 005__ 20150222204549.0
000000960 041__ $$ačesky
000000960 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deisslerklausg$$aDeissler, Klaus. G.
000000960 245__ $$aSystemická terapie v psychiatrickém kontextu - pohled k sousedům
000000960 500__ $$aPoznámky překladatele
000000960 520__ $$aChtěli bychom proto navrhnout třetí matrici, pomocí které lze porozumět lidskému chování: lingvistickou nebo významovou matrici. Při lingvistické matrici nemusejí být postulovány žádné na pozorovateli nezávislé jednotky jako rodinný genogram nebo struktura rodiny. Naopak dovoluje začlenit všechny hovořící komunikující pozorovatele, resp. účastníky systému včetně terapeutů a ostatních odborníků. Účastníci tohoto systému vytvářejí právě nyní své vlastní významy.
000000960 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000960 653__ $$apsychiatrie
000000960 653__ $$apacient
000000960 65017 $$apřeklady
000000960 653__ $$akonstruktivismus
000000960 653__ $$aoblasti aplikace
000000960 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000000960 653__ $$ainstitucionální diskurz
000000960 700__ $$0AUTHOR|(SYS)schugroswitha$$aSchug, Roswitha
000000960 700__ $$0AUTHOR|(SYS)strnadvratislav$$aStrnad, Vratislav$$epřeklad
000000960 700__ $$0AUTHOR|(SYS)janickeulrike$$aJänicke, Ulrike
000000960 773__ $$c30-45$$n1$$pZeitschrift für systemische Therapie$$y1992
000000960 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/960/files/Deissler Ona to jenom tak dela.pdf
000000960 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/960/files/Deissler Ona to jenom tak dela.gif?subformat=icon$$xicon
000000960 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/960/files/Deissler Ona to jenom tak dela.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000960 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/960/files/Deissler Ona to jenom tak dela.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000960 909C4 $$dhttp://www.systemagazin.de/zeitschriften/ZSTB/1992/zstb_1992_1.php$$pSystemagazin
000000960 980__ $$aREPORT

000000924 001__ 924
000000924 005__ 20150206141649.0
000000924 041__ $$ačesky
000000924 245__ $$aKonstruktivismus jako paradigma pro výuku a učení
000000924 520__ $$aStejně jako řada dalších metod probíraných na této sérii workshopů konstruktivistická forma vyučování se snaží přesunout pozornost z učitele na žáky. Učebna přestává být místem, kde učitel (odborník) chrlí vědomosti na pasivní žáky, kte říčekají jako prázdné lodě v přístavu, až budou naplněny. V případě konstruktivistického modelu jsou studenti podněcováni k aktivnímu zapojení do procesu vlastního vzdělávání. Učitel působí spíš jako facilitátor, který slouží jako prostředník, koučuje, napovídá a pomáhá studentům rozvíjet a hodnotit jejich porozumění a tím tedy jejich vzdělávání. Jedním z nejdůležitějších úkolů učitele je KLÁST DOBRÉ OTÁZKY.
000000924 65017 $$astudentské překlady
000000924 653__ $$akonstruktivismus
000000924 653__ $$apedagogika
000000924 653__ $$avyučování
000000924 653__ $$aoblasti aplikace
000000924 765__ $$tConstructivism as a Paradigm for Teaching and Learning
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.pdf
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.gif?subformat=icon$$xicon
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000924 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/924/files/Autor neuveden  Konstruktivismus jako paradigma pri vyuce a studiu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000924 909C4 $$dhttp://www.thirteen.org/edonline/concept2class/constructivism/index.html
000000924 980__ $$aTRANSLATION