000001013 001__ 1013
000001013 005__ 20150218105024.0
000001013 041__ $$ačesky
000001013 100__ $$0AUTHOR|(SYS)changjeff$$aChang, Jeff
000001013 245__ $$aReflektující tým: metoda ve vzdělávání rodinných poradců
000001013 500__ $$aBibliografie
000001013 520__ $$aNavzdory nadšenému přijetí reflektujících týmů (Friedman, 1995; Hoffman, 1995), nebyla technika RT očividně převzata ve zcela (teoreticky) přesné podobě. Ti, kteří si RT osvojili, měli pro ně ve srovnání s Andersenem odlišná teoretická vysvětlení a procesní cíle 1987, 1991). Například narativní terapeuti používali RT ve Foucaultovském stylu se záměremrozšířit zotročené vědění čelící dominantnímu a problém posilujícímu diskursu (White & Epston, 1990).
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001013 653__ $$avzdělávání
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000001013 653__ $$anávody
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001013 65017 $$azlatý fond
000001013 65017 $$astudentské překlady
000001013 765__ $$tThe Reflecting Team: A Training Method for Family Counselors
000001013 773__ $$a10.1177/1066480709357731$$c36-44$$n1$$pThe Family Journal$$v18$$y2010
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon$$xicon
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001013 909C4 $$dhttp://tfj.sagepub.com$$pThe Family Journal
000001013 980__ $$aTRANSLATION

000001006 001__ 1006
000001006 005__ 20150218105023.0
000001006 041__ $$ačesky
000001006 100__ $$0AUTHOR|(SYS)haleyjay$$aHaley, jay
000001006 245__ $$aJak být manželským terapeutem, i když neumíte prakticky nic
000001006 520__ $$aTerapeuti, trénovaní pro manželskou a rodinnou terapii, se často neučí technikám, které by navodily změnu. Neučí se ani způsobům, jak skrýt před kolegy a svými klienty skutečnost, že nevědí, jak řešit problémy partnerů v tísni. Článek podává přehled všeobecných i specifických technik, jak skrýt neznalost, i způsobů, jak správně omluvit své selhání. Článek je určen pro terapeuty, kteří zjišťují, že nevědí, co dělat s některým určitým párem, i pro terapeuty, kteří nevědí, co dělat s kterýmkoli párem.
000001006 653__ $$aparodie
000001006 653__ $$amanželské poradenství
000001006 653__ $$anávody
000001006 65017 $$apřeklady
000001006 653__ $$0SUBJECT|(SYS)parovaterapie$$apárová terapie
000001006 65017 $$azlatý fond
000001006 65017 $$acitováno studenty
000001006 700__ $$0AUTHOR|(SYS)adamovskaeva$$aAdamovská, Eva$$epřeklad
000001006 765__ $$tHow to be a marriage therapist without knowing practically anything
000001006 773__ $$c385-392$$n6$$pJournal of Marital and Family Therapy$$v6$$y1980
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.pdf
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.gif?subformat=icon$$xicon
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001006 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1006/files/Haley, Jay - Jak byt manzelskym terapeutem.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001006 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1752-0606.1980.tb01330.x/abstract$$pWiley Online Library
000001006 980__ $$aREPORT

000000983 001__ 983
000000983 005__ 20150714092153.0
000000983 037__ $$aKN84
000000983 041__ $$ačesky
000000983 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000000983 245__ $$aChůze po špičkách
000000983 520__ $$aPoradenští pracovníci, kteří se s přístupem SF setkávají poprvé, často poukazují na jednoduchost tohoto modelu. Jejich názory se někdy mohou jevit jako kritické, protože – jak je všeobecně známo – naše společnost si cení komplexnosti, co je „jednoduché“, je často přezíravě považováno za „povrchně zjednodušující“, a proto se odmítá. Avšak zanedlouho – jak se postupně blíže seznamují s tímto modelem – titíž pracovníci, kteří byli původně zaskočeni jeho jednoduchostí, začínají připouštět, někdy zkroušeně, „Jednoduché to je, ale snadné provést to určitě není.“ Tento zřejmý paradox -  ́jednoduché, ale nikoli snadné - míří k jádru přístupu SF.
000000983 65017 $$acitováno studenty
000000983 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000983 65017 $$astudentské překlady
000000983 653__ $$anávody
000000983 653__ $$ateorie
000000983 653__ $$akrátká terapie
000000983 653__ $$astruktura rozhovoru
000000983 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2103$$xTrading lightly
000000983 8564_ $$s117244$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/983/files/George.pdf
000000983 980__ $$aTRANSLATION

000000981 001__ 981
000000981 005__ 20150207171343.0
000000981 041__ $$ačesky
000000981 100__ $$0AUTHOR|(SYS)epstondavid$$aEpston, David
000000981 245__ $$aStruktura otázek pro alternativní verzi vztahových problémů v partnerství
000000981 520__ $$aČasto, když lidé hledají mé rady pro své vztahy, jsou již ve velmi bídném stavu. Pochybuji, že by tu byl jiný předmět stejné důležitosti, který je tak hrubě zanedbaný i přes jeho velkou rozšířenost. V této situaci, i přes jistou míru naděje, kterou společnost do poradenství vkládá, jsou jeho možnosti omezené. K tomu všemu je účast lidí jen nárazová a obezřetná. Je to právě tehdy, když lidé sledují, jak jejich vztahy směřují k nepoužitelnosti přímo před jejich očima.
000000981 65017 $$apřeklady
000000981 653__ $$anávody
000000981 653__ $$aterapeutické techniky
000000981 653__ $$apozitivní přístup
000000981 653__ $$astruktura rozhovoru
000000981 700__ $$0AUTHOR|(SYS)sleichertovasimona$$aŠleichertová, Simona$$epřeklad
000000981 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/981/files/Epston David Struktura otazek pro alternativni verzi.pdf
000000981 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/981/files/Epston David Struktura otazek pro alternativni verzi.gif?subformat=icon$$xicon
000000981 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/981/files/Epston David Struktura otazek pro alternativni verzi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000981 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/981/files/Epston David Struktura otazek pro alternativni verzi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000981 980__ $$aREPORT

000000979 001__ 979
000000979 005__ 20150207171544.0
000000979 041__ $$ačesky
000000979 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000000979 245__ $$aZáhada, abstrakce a narativní psychoterapie
000000979 520__ $$aŽivotní rytmus zahrnuje i vytvoření a řešení záhad. V sociálním proudu jsou záhady řešeny většinou procesem abstrakce - vymyslíme a užijeme takové lingvistické prostředky, které umožní koordinovat „komunální“ činnosti. Ačkoli jsou tyto nástroje nutné a užitečné, někdy vedou k tomu, že zapletou člověka do sociální sítě sdílených vysvětlujících fikcí. Narativní psychoterapie pomáhá klientům osvobodit se z kletby abstrakcí, kterým již přivykli. Děje se tak procesem, který Maturana (1988) nazval „ortogonální interakcí,“ kdy terapeut pomáhá klientovi vystoupit z „klubových pravidel“ a spatřit věci novýma očima. Pojednáváme o tomto procesu, konfrontujeme ho s jinými interpretacemi narativní práce a ilustrujeme ho krátkým klinickým profilem.
000000979 65017 $$astudentské překlady
000000979 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000979 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000000979 653__ $$anávody
000000979 653__ $$amagie
000000979 653__ $$akontext
000000979 765__ $$tMystery, abstraction, and narrative psychotherapy
000000979 773__ $$c219-227$$n1$$pJournal of Constructivist Psychology$$y1994
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.pdf
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000979 909C4 $$dhttp://www.researchgate.net/profile/Jay_Efran/publications/$$pPubliations by Jay Steven Efran
000000979 980__ $$aTRANSLATION

000000967 001__ 967
000000967 005__ 20150207170953.0
000000967 041__ $$ačesky
000000967 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ebbeckenohlenandrea$$aEbbecke-Nohlen, Andrea
000000967 245__ $$aSupervize mezi vyjasněním požadavků a utvářením procesu: Systemická supervize jako prostor pro hru
000000967 520__ $$aV tomto příspěvku představujeme systemickou supervizi jako analogii hry. Supervize se odehrává v kontextu instituce a individuálního očekávání, a proto pokládáme stěžejní důraz na kontext supervize a utváření supervizního procesu jako konstrukčních her. Poukážeme na prezentované i skryté cíle a pravidla hry a přehrajeme možnosti práce se supervizními požadavky.
000000967 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000000967 653__ $$ahra
000000967 653__ $$akontrakt
000000967 653__ $$anávody
000000967 653__ $$ainstitucionální diskurz
000000967 65017 $$apřeklady
000000967 700__ $$0AUTHOR|(SYS)nemeckovasylvia$$aNěmečková, Sylvia$$epřeklad
000000967 773__ $$n1$$pZeitschrift für systemische Therapie$$v15$$y1997
000000967 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/967/files/Ebbecke Nohlen Andrea Supervize.pdf
000000967 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/967/files/Ebbecke Nohlen Andrea Supervize.gif?subformat=icon$$xicon
000000967 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/967/files/Ebbecke Nohlen Andrea Supervize.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000967 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/967/files/Ebbecke Nohlen Andrea Supervize.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000967 909C4 $$dhttp://sistemas.de/$$pSistemas
000000967 980__ $$aREPORT

000000966 001__ 966
000000966 005__ 20150207171703.0
000000966 041__ $$aslovensky
000000966 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dreesenheinrich$$aDreesen, Heinrich
000000966 245__ $$aAko sa pohrať s klientovými zdrojmi : Štyri cesty, ktoré vedú k riešeniu
000000966 520__ $$aZozbierať klientove sily, aktivizovať jeho osobné zdroje, urobiť si z nich spojencov – tomu všetkému slúži o.i. napríklad „zázračná otázka“. Hovorí sa o „konštruktívnej rečovej hre“ (solution talk), o „seba-menežmente“, o vlastnej iniciatíve klienta, ktorá má viesť ku využitiu, utilizácii špecifických osobných zdrojov, i zdrojov v jeho sociálnom okolí. Hovorí sa, že ak vedieme „reči o probléme“ (problem talk), vystavujeme sa riziku, že iba rozšírime, alebo predĺžime klientov príbeh o deficite... Už menej podrobne sa ale hovorí o tom, ako viesť „konštruktívnu rečovú hru“ v konkrétnych prípadoch. Práve o tom je tento článok.
000000966 65017 $$astudentské překlady
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000966 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000966 653__ $$anávody
000000966 700__ $$0AUTHOR|(SYS)eberlingwolfgang$$aEberling, Wolfgang
000000966 765__ $$tSpiel mit Ressourcen – vier Wegweiser zur Lösungsfindung
000000966 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund 1998
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon$$xicon
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000966 909C4 $$dhttp://www.isz.sk/dreesen.htm$$pISZ Košice
000000966 980__ $$aTRANSLATION

000000949 001__ 949
000000949 005__ 20150207171543.0
000000949 041__ $$ačesky
000000949 100__ $$0AUTHOR|(SYS)caillephillipe$$aCaillé, Phillipe
000000949 245__ $$aBýt objektivními znamená vědět, že takovými nejsme. Intersubjektivita jako metodologie terapeutického vyšetřování v nové systemice
000000949 520__ $$aZ toho vyplývá, že terapeutický proces je v optice nové systemiky procesem interaktivního zkoumání, které probíhá mezi systémem ošetřujícím a systémem ošetřovaným v kontextu intersubjektivity. Vyjevování smyslu, které se v průběhu této dialektiky děje mezi systémy, závisí na vyváženosti mezi dvěma protivážnými veličinami: vazba mezi dvěma interagujícími systémy a oddělenost těchto systémů. Odtud tedy ona důležitost některých společných přechodných útvarů, zprostředkujících předmětů či plovoucích námětů, které spolehlivě vytyčují obrazný prostor, kde se systémy současně potkávají a oddělují.
000000949 65017 $$astudentské překlady
000000949 653__ $$akritická úvaha
000000949 653__ $$anávody
000000949 653__ $$astruktura rozhovoru
000000949 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/949/files/Caille Phillippe Byt objektivnimi znamena vedet.pdf
000000949 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/949/files/Caille Phillippe Byt objektivnimi znamena vedet.gif?subformat=icon$$xicon
000000949 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/949/files/Caille Phillippe Byt objektivnimi znamena vedet.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000949 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/949/files/Caille Phillippe Byt objektivnimi znamena vedet.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000949 980__ $$aTRANSLATION

000000948 001__ 948
000000948 005__ 20150609083347.0
000000948 041__ $$aslovensky
000000948 100__ $$0AUTHOR|(SYS)caibemariechristine$$aCaibé, Marie Christine
000000948 245__ $$aKrátka terapia v Parížskom krízovom centre
000000948 520__ $$aSnažíme sa najprv priviesť pacienta k tomu, aby sformuloval žiadosť o pomoc, alebo aby riešil svoje ťažkosti bez nás. Dôležité je vyzdvihnúť jeho kompetenciu, alebo zhodnotiť dobrý úmysel tej osoby, ktorá ho ku nám poslala. Je potrebné zamerať sa na jeho vlastné hodnoty, na to, čo mu z jeho pohľadu pripadá v živote ako dôležité. Krátko povedané, pacienta oceniť a nepokúšať sa o nijakú zmenu. S jeho súhlasom a v jeho prítomnosti potom môžeme hovoriť s ľuďmi, ktorí stáli v pozadí kontaktu.
000000948 65017 $$astudentské překlady
000000948 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000948 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000948 653__ $$anávody
000000948 653__ $$akrize
000000948 700__ $$0AUTHOR|(SYS)linhamarek$$aLinha, Marek$$epřeklad
000000948 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund 1988
000000948 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/948/files/Cabie Marie Christine Kratka terapia v Parizskom krizovom centre.pdf
000000948 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/948/files/Cabie Marie Christine Kratka terapia v Parizskom krizovom centre.gif?subformat=icon$$xicon
000000948 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/948/files/Cabie Marie Christine Kratka terapia v Parizskom krizovom centre.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000948 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/948/files/Cabie Marie Christine Kratka terapia v Parizskom krizovom centre.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000948 980__ $$aTRANSLATION

000000935 001__ 935
000000935 005__ 20150701113803.0
000000935 037__ $$aKN57
000000935 041__ $$ačesky
000000935 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000935 245__ $$aStudentský koutek
000000935 520__ $$aZačala jsem si všímat, že o svých neúspěších hodně mluvím na kontrolních a konzultačních sezeních, obvykle ve formě mých vlastních “zpětně řešených” problémů, to znamená, že se zdálo, jako bych stále dělala chyby. Ačkoli jsem nebyla zvyklá dělat tolik chyb, pilně jsem studovala, vedena touhou být dobrým terapeutem. Zpozorovala jsem mnoho věcí, které mě nutily pochybovat o sobě a přístupu, který jsem se učila.
000000935 65017 $$acitováno studenty
000000935 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000935 65017 $$astudentské překlady
000000935 653__ $$anávody
000000935 653__ $$adůvěra
000000935 653__ $$ahistorie
000000935 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2080$$xFor Students Only
000000935 8564_ $$s139791$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .pdf
000000935 8564_ $$s14224$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .gif?subformat=icon$$xicon
000000935 8564_ $$s56975$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000935 8564_ $$s169061$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000935 980__ $$aTRANSLATION