000000988 001__ 988
000000988 005__ 20150714084143.0
000000988 041__ $$ačesky
000000988 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000000988 245__ $$aNa břehu řeky$$bAneb jak zůstat nezaujatý ve vztahu k příběhu svého klienta
000000988 520__ $$aToto je příběh, který prožili Cristina, Pierre, Philippe a Gilles, všichni koučové, v průběhu výcviku praktické analýzy. Kristina si velmi přála pracovat na své situaci. Smysl výcviku se opíral o praxi vyprávění. V této „terapeutické aréně“, jak to nazval Michael White, jsem já vedoucí moderátor odpovědný za rámec a celkovou situaci. Navrhl jsem Cristině posadit se doprostřed, před své kolegy, „externí svědky“ svého vyprávění, kteří seděli v půlkruhu proti ní. Já jsem seděl stranou, abych ji provázel. Cristina začala vyprávět.
000000988 65017 $$astudentské překlady
000000988 653__ $$akoučování
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000988 653__ $$azměna
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000988 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000000988 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099$$xAu bord de la riviere
000000988 8564_ $$s87297$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf
000000988 8564_ $$s8694$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon$$xicon
000000988 8564_ $$s41837$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000988 8564_ $$s70583$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000988 980__ $$aTRANSLATION

000002099 001__ 2099
000002099 005__ 20150714084003.0
000002099 041__ $$afrancouzsky
000002099 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000002099 245__ $$aAu bord de la riviere$$bou comment rester décentré par rapport à l’histoire de son client
000002099 520__ $$aCeci est l'histoire de ce que Cristina, Pierre, Philippe et Gilles ont vécu, avec leurs pairs, tous coachs, lors d'un atelier d'analyse de pratiques.  Cristina souhaitait ardemment travailler sur sa situation. L'ingénierie de l'atelier s'appuyait sur les pratiques narratives. Dans cette "arène thérapeutique", comme la nomme Michael White, je suis l’animateur garant du cadre et du processus. Je propose à Cristina de se placer au centre, devant ses pairs, "témoins extérieurs" de son récit et placés en arc de cercle face à elle. Décentré et influent, je suis à ses côtés pour l'accompagner. Cristina commence alors à raconter….
000002099 653__ $$akoučování
000002099 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002099 653__ $$azměna
000002099 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002099 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000002099 8564_ $$s35840$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099/files/Mila original.doc
000002099 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/988$$pPŘEKLAD
000002099 980__ $$aREPORT

000000862 001__ 862
000000862 005__ 20150308203422.0
000000862 037__ $$aKN17
000000862 041__ $$ačesky
000000862 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bubenikmiroslav$$aBubeník, Miroslav
000000862 245__ $$aNarativní psychoterapie a její využití v případě poruch osobnosti s projevy agresivního chování
000000862 260__ $$aČeské Budějovice$$bJihočeská univerzita$$c2011
000000862 300__ $$a80 p.
000000862 65017 $$acitováno studenty
000000862 653__ $$aporuchy osobnosti
000000862 653__ $$0PROJECT|(SYS)psychoterapie$$apsychoterapie
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)systemickaterapie$$asystemická terapie
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$anásilí
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000000862 653__ $$apersonifikace
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)dekonstrukce$$adekonstrukce
000000862 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000862 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/862/files/diplomova_prace.pdf
000000862 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/862/files/diplomova_prace.gif?subformat=icon$$xicon
000000862 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/862/files/diplomova_prace.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000862 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/862/files/diplomova_prace.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000862 980__ $$aBOOK

000002132 001__ 2132
000002132 005__ 20151015090724.0
000002132 041__ $$aanglicky
000002132 100__ $$0AUTHOR|(SYS)changjeff$$aChang, Jeff
000002132 245__ $$aMichael White and Steve de Shazer$$bNew Directions in Family Therapy
000002132 520__ $$a

Our attraction to these approaches and our observation of their siilarities and differences le us to try and to place these two therapeutic approaches in context.

000002132 65017 $$asam 000002132 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$asolution focused 000002132 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup 000002132 700__ $$0AUTHOR|(SYS)phillipsmichele$$aPhillips, Michele 000002132 773__ $$y1993 000002132 8564_ $$s2883665$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2132/files/Chang, Jeff.pdf 000002132 980__ $$aREPORT

000001013 001__ 1013
000001013 005__ 20150218105024.0
000001013 041__ $$ačesky
000001013 100__ $$0AUTHOR|(SYS)changjeff$$aChang, Jeff
000001013 245__ $$aReflektující tým: metoda ve vzdělávání rodinných poradců
000001013 500__ $$aBibliografie
000001013 520__ $$aNavzdory nadšenému přijetí reflektujících týmů (Friedman, 1995; Hoffman, 1995), nebyla technika RT očividně převzata ve zcela (teoreticky) přesné podobě. Ti, kteří si RT osvojili, měli pro ně ve srovnání s Andersenem odlišná teoretická vysvětlení a procesní cíle 1987, 1991). Například narativní terapeuti používali RT ve Foucaultovském stylu se záměremrozšířit zotročené vědění čelící dominantnímu a problém posilujícímu diskursu (White & Epston, 1990).
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001013 653__ $$avzdělávání
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000001013 653__ $$anávody
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001013 65017 $$azlatý fond
000001013 65017 $$astudentské překlady
000001013 765__ $$tThe Reflecting Team: A Training Method for Family Counselors
000001013 773__ $$a10.1177/1066480709357731$$c36-44$$n1$$pThe Family Journal$$v18$$y2010
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon$$xicon
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001013 909C4 $$dhttp://tfj.sagepub.com$$pThe Family Journal
000001013 980__ $$aTRANSLATION

000001283 001__ 1283
000001283 005__ 20150218105859.0
000001283 041__ $$ačesky
000001283 100__ $$0AUTHOR|(SYS)chvistkovalucie$$aChvístková, Lucie
000001283 245__ $$aPříběh setkání$$bnarativní výzkum
000001283 260__ $$a2004
000001283 300__ $$a6 s.
000001283 400__ $$aPajer,Lucie
000001283 520__ $$aVzhledem k tomu, že můj zájem i zkušenost se poutá k narativnímu typu výzkumu, pokusím se i svou následující reflexi vztahu mezi respondentem a výzkumníkem pojmout formou vyprávění. Vyprávění o konkrétním výzkumu, o konkrétním příběhu sdílení zkušeností s druhými lidmi.
000001283 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001283 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyzkum$$avýzkum
000001283 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1283/files/Chvistkova, Lucie - Narrativni vyzkum.pdf
000001283 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1283/files/Chvistkova, Lucie - Narrativni vyzkum.gif?subformat=icon$$xicon
000001283 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1283/files/Chvistkova, Lucie - Narrativni vyzkum.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001283 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1283/files/Chvistkova, Lucie - Narrativni vyzkum.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001283 980__ $$aREPORT

000000957 001__ 957
000000957 005__ 20150310193625.0
000000957 041__ $$ačesky
000000957 100__ $$0AUTHOR|(SYS)decterphilip$$aDecter, Philip
000000957 245__ $$aZ izolace do komunity: Spolupráce s dětmi a rodinami v období krize
000000957 520__ $$aNíže předkládáme historii naší cesty k alternativním postupům. Nabízíme antropologické prizma, které nám pomohlo „zviditelnit“ některé neúmyslné účinky naší práce. Předkládáme k úvaze alternativní postupy, které, jak věříme, může uspokojit institucionální nároky na bezpečí, přičemž dbá na přání dětí a rodin. Na závěr předkládáme několik otázek ke zvážení pro terapeuty při podobné práci.
000000957 65017 $$astudentské překlady
000000957 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000957 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná terapie
000000957 653__ $$0SUBJECT|(SYS)socialniprace$$asociální práce
000000957 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000000957 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000957 653__ $$0SUBJECT|(SYS)nasili$$anásilí
000000957 653__ $$0SUBJECT|(SYS)krize$$akrize
000000957 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000957 700__ $$0AUTHOR|(SYS)buckleyelisabeth$$aBuckley, Elisabeth
000000957 765__ $$tFrom Isolation to Community: Collaborating with children and families  in times of crisis
000000957 773__ $$n2$$pThe International Journal of Narrative Therapy and Community Work$$y2006
000000957 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/957/files/Decter Buckley Z izolace do komunity.pdf
000000957 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/957/files/Decter Buckley Z izolace do komunity.gif?subformat=icon$$xicon
000000957 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/957/files/Decter Buckley Z izolace do komunity.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000957 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/957/files/Decter Buckley Z izolace do komunity.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000957 909C4 $$dhttp://www.dulwichcentre.com.au/from-isolation-to-community.pdf$$pDulwich Centre
000000957 980__ $$aTRANSLATION

000000966 001__ 966
000000966 005__ 20150207171703.0
000000966 041__ $$aslovensky
000000966 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dreesenheinrich$$aDreesen, Heinrich
000000966 245__ $$aAko sa pohrať s klientovými zdrojmi : Štyri cesty, ktoré vedú k riešeniu
000000966 520__ $$aZozbierať klientove sily, aktivizovať jeho osobné zdroje, urobiť si z nich spojencov – tomu všetkému slúži o.i. napríklad „zázračná otázka“. Hovorí sa o „konštruktívnej rečovej hre“ (solution talk), o „seba-menežmente“, o vlastnej iniciatíve klienta, ktorá má viesť ku využitiu, utilizácii špecifických osobných zdrojov, i zdrojov v jeho sociálnom okolí. Hovorí sa, že ak vedieme „reči o probléme“ (problem talk), vystavujeme sa riziku, že iba rozšírime, alebo predĺžime klientov príbeh o deficite... Už menej podrobne sa ale hovorí o tom, ako viesť „konštruktívnu rečovú hru“ v konkrétnych prípadoch. Práve o tom je tento článok.
000000966 65017 $$astudentské překlady
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zdroje$$azdroje
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000966 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000966 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000966 653__ $$anávody
000000966 700__ $$0AUTHOR|(SYS)eberlingwolfgang$$aEberling, Wolfgang
000000966 765__ $$tSpiel mit Ressourcen – vier Wegweiser zur Lösungsfindung
000000966 773__ $$pW. Eberling: Kurzgefasst. Dortmund 1998
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon$$xicon
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000966 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/966/files/Dreesen Heinrich  Ako sa pohrat s klientovymi zdrojmi.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000966 909C4 $$dhttp://www.isz.sk/dreesen.htm$$pISZ Košice
000000966 980__ $$aTRANSLATION

000000979 001__ 979
000000979 005__ 20150207171544.0
000000979 041__ $$ačesky
000000979 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000000979 245__ $$aZáhada, abstrakce a narativní psychoterapie
000000979 520__ $$aŽivotní rytmus zahrnuje i vytvoření a řešení záhad. V sociálním proudu jsou záhady řešeny většinou procesem abstrakce - vymyslíme a užijeme takové lingvistické prostředky, které umožní koordinovat „komunální“ činnosti. Ačkoli jsou tyto nástroje nutné a užitečné, někdy vedou k tomu, že zapletou člověka do sociální sítě sdílených vysvětlujících fikcí. Narativní psychoterapie pomáhá klientům osvobodit se z kletby abstrakcí, kterým již přivykli. Děje se tak procesem, který Maturana (1988) nazval „ortogonální interakcí,“ kdy terapeut pomáhá klientovi vystoupit z „klubových pravidel“ a spatřit věci novýma očima. Pojednáváme o tomto procesu, konfrontujeme ho s jinými interpretacemi narativní práce a ilustrujeme ho krátkým klinickým profilem.
000000979 65017 $$astudentské překlady
000000979 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000979 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000000979 653__ $$anávody
000000979 653__ $$amagie
000000979 653__ $$akontext
000000979 765__ $$tMystery, abstraction, and narrative psychotherapy
000000979 773__ $$c219-227$$n1$$pJournal of Constructivist Psychology$$y1994
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.pdf
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.gif?subformat=icon$$xicon
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000979 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/979/files/Efran Jay  Zahada, abstrakce a narativni psychoterapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000979 909C4 $$dhttp://www.researchgate.net/profile/Jay_Efran/publications/$$pPubliations by Jay Steven Efran
000000979 980__ $$aTRANSLATION

000000980 001__ 980
000000980 005__ 20150701202138.0
000000980 041__ $$ačesky
000000980 100__ $$0AUTHOR|(SYS)epstondavid$$aEpston, David
000000980 245__ $$aPříběh kočky Dory
000000980 520__ $$aS tímto příběhem seznamuji rodiny, kde mladí lidé z mnoha důvodů zažívají obtíže a jejich rodiče/opatrovníci z mnoha důvodů prožívají tyto obtíže s nimi.
000000980 65017 $$astudentské překlady
000000980 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000000980 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000980 773__ $$c172-173$$n3$$pAustralian and New Zealand Journal of Family Therapy$$v9$$y1988
000000980 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2082$$xThe Story of Dory the Cat
000000980 8564_ $$s134933$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.pdf
000000980 8564_ $$s11808$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.gif?subformat=icon$$xicon
000000980 8564_ $$s49906$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000980 8564_ $$s148923$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000980 980__ $$aTRANSLATION