000002073 001__ 2073
000002073 005__ 20151005195052.0
000002073 041__ $$aanglicky
000002073 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000002073 245__ $$aNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology$$bRevisiting classic practices, developing new emphases
000002073 520__ $$ahis article reviews some of the recent advances in brain research and the grow- ing field of interpersonal neurobiology, which we believe supports a number of  narrative therapy premises. Highlighted is the potential usefulness of thinking  about unique outcomes as “moments” of “affect-infused” experiences. The  concepts and theory proposed are illustrated by the description of three therapy  sessions with a 28-year-old woman struggling with anxiety and depression,  and a transcript of an intentionally “affect infused” re-authoring conversation.
000002073 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002073 653__ $$apřepis rozhovoru
000002073 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002073 653__ $$atrauma
000002073 653__ $$aneurovědy
000002073 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000002073 765__ $$tNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology: Revisiting Classic Practices, Developing New Emphases
000002073 773__ $$c1-13$$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$v30
000002073 8564_ $$s65501$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2073/files/Narrative and interpersonal biology.pdf
000002073 909C4 $$dhttp://guilfordjournals.com/doi/abs/10.1521/jsyt.2011.30.1.1$$pGuilford Press
000002073 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/929$$pPŘEKLAD
000002073 980__ $$aARTICLE

000001341 001__ 1341
000001341 005__ 20150203103945.0
000001341 041__ $$ačesky
000001341 100__ $$0AUTHOR|(SYS)krizjurgen$$aKriz, Jürgen
000001341 245__ $$aO nesnázích systemické narace
000001341 520__ $$aV psychoterapeutické profesi si lidé všeobecně stěžují, že mezi vědou a praxí existuje velká propast. Tato stížnost je stejně stará a často opakovaná jako nesporně vhodná. V hlubinně psychologickém analytickém přístupu stejně jako v na učení zaměřeném behaviorálním přístupu byly nicméně postaveny alespoň potřebné mosty: oba přístupy vyvinuly v rámci specifické metodologie taková řešení, aby mohly být dostatečně propojeny teoretické koncepty a praktické konání a aby se otevřely - rovněž vnitřně paradigmatickému - výzkumu. Oproti tomu se pro systemické přístupy jeví tato propast stále ještě nepřemostitelně hluboká (podobně jako ostatně pro humanistické přístupy, které lze v jádru také označit jako docela systemické – což explicitně platí např. pro na klienta orientovaný přístup Carla Rogerse nebo gestalterapii). Propast mezi vzkvétající a dobře etablovanou systemickou praxí na jedné straně a rovněž dobře etablovanými systemickými teoretickými koncepty na straně druhé bude překlenuta spíše barvami hýřící duhou než nosnými mosty.
000001341 65017 $$apřeklady
000001341 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001341 773__ $$c105-111$$n11$$pSystém rodiny$$y1998
000001341 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1341/files/Kriz, Jurgen - O nesnazich systemicke narace.pdf
000001341 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1341/files/Kriz, Jurgen - O nesnazich systemicke narace.gif?subformat=icon$$xicon
000001341 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1341/files/Kriz, Jurgen - O nesnazich systemicke narace.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001341 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1341/files/Kriz, Jurgen - O nesnazich systemicke narace.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001341 980__ $$aARTICLE

000001049 001__ 1049
000001049 005__ 20150715162821.0
000001049 041__ $$ačesky
000001049 100__ $$0AUTHOR|(SYS)muntiglpeter$$aMuntigl, Peter
000001049 245__ $$aOntogeneze v narativní terapii: lingvisticko-sémiotická zkoumání změn u pacienta
000001049 520__ $$aV tomto článku sleduji, jak proces narativní terapie ovlivňuje změny u klienta. Já jsem se zaměřil na změny lingvisticko-sémiotické, tj. jak klient rozvíjí pomocí jazyka svůj myšlenkový potenciál. Chci zde demonstrovat, jak zkoumání lingvisticko-sémiotické úrovně vnese nové pohledy na roli narativní terapie, která vybavuje klienty sémiotickými materiály k vytvoření nových významů. Sledování šesti spojených sezení narativního terapeuta s jedním párem, odhalilo, že změny u klienta neboli jeho ontogeneze se skládá že tří sémiotických fází. V první fázi ontogeneze klienti rozehrají počáteční sémiotický repertoár, kde formulují popisy sama sebe a chování ostatních jako „extrémní případy“.Ve druhé fázi jsou klienti terapeutovými otázkami a přeformulováním jejich výroků dovedeni k tomu, že analyzují události jako problémy a problémy jako činitele negativního chování. V konečné fázi klienti předvádějí vývoj jejich sémiotického potenciálu. Klienti jsou schopní eliminovat problémy a analyzovat sami sebe jako činitele bez předchozího terapeutické pomoci. Proto jsou v pozdějších stadiích narativního procesu klienti schopní rozvinout významy, které se při terapii probíraly, a využít je při vyprávění o sebepůsobení a sebekontrole.
000001049 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001049 65017 $$astudentské překlady
000001049 700__ $$0AUTHOR|(SYS)pavlickovamagdalena$$aPavlíčková, Magdalena$$epřeklad
000001049 765__ $$tOntogenesis in Narrative Therapy: A Linguistic-Semiotic Examination of Client Change
000001049 773__ $$aDOI: 10.1111/j.1545-5300.2004.04301009.x$$c109-131$$n1$$pFamily Process$$v43$$y2004
000001049 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1049/files/Muntigl, Peter  Ontogeneze v narativni terapii.pdf
000001049 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1049/files/Muntigl, Peter  Ontogeneze v narativni terapii.gif?subformat=icon$$xicon
000001049 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1049/files/Muntigl, Peter  Ontogeneze v narativni terapii.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001049 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1049/files/Muntigl, Peter  Ontogeneze v narativni terapii.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001049 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1545-5300.2004.04301009.x/abstract$$pWiley Online Library
000001049 980__ $$aTRANSLATION

000001303 001__ 1303
000001303 005__ 20150320194320.0
000001303 041__ $$ačesky
000001303 100__ $$0AUTHOR|(SYS)strnadvratislav$$aStrnad, Vratislav
000001303 245__ $$aNarativní přístup$$bOrganizace jako dobrý příběh, rozhovor jako tvorba příběhu
000001303 520__ $$aJak ze zkušenosti všichni dávno víme, firmy nejsou tvořeny jen produkty, rozvojovými projekty, ani je netvoří jakkoli magická čísla ekonomických ukazatelů, ale – firmy jsou tvořeny především lidmi. Jak dnes s pýchou i s rozpaky říkáme - lidskými zdroji. Lidé mají svoji osobní historii a svůj profesionální vývoj, aktuálně vyjádřený svým závazkem vůči firmě. Ten se projevuje plněním pracovních úkolů na úrovni zaměstnance. K nim se - na úrovni majitelů či managementu - přidávají vize a projekty toho, jak by měla fungovat celá firma. Čím vyšší je postavení člověka ve firemní hierarchii, tím větší je jeho možnost ovlivnit svými vizemi chod celé firmy.
000001303 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001303 700__ $$0AUTHOR|(SYS)hesounjan$$aHesoun, Jan
000001303 773__ $$pPrezentace na 1. slovenské konferenci o koučování, Bánská Bystrica, květen 2005, prezentace na Letní univerzitě SOL – Privatuniversität für Management Wien - v Benátkách$$y2005
000001303 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1303/files/Strnad, V, Hesoun, J - Organizace jako dobry pribeh.pdf
000001303 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1303/files/Strnad, V, Hesoun, J - Organizace jako dobry pribeh.gif?subformat=icon$$xicon
000001303 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1303/files/Strnad, V, Hesoun, J - Organizace jako dobry pribeh.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001303 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1303/files/Strnad, V, Hesoun, J - Organizace jako dobry pribeh.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001303 980__ $$aREPORT

000001296 001__ 1296
000001296 005__ 20150222204548.0
000001296 041__ $$ačesky
000001296 100__ $$0AUTHOR|(SYS)skorunkadavid$$aSkorunka, David
000001296 245__ $$aNarativní přístup v psychoterapii$$bpohled psychoterapeuta a klienta
000001296 260__ $$aBrno$$bFakulta sociálních studií MU$$c2008
000001296 300__ $$a193 s.
000001296 500__ $$aDisertační práce
000001296 520__ $$aTématem předkládané disertační práce je narativní přístup v psychoterapii a rodinné terapii včetně tzv. narativní terapie, jejíž základy poprvé formulovali Michael White a David Epston v dnes již klasické publikaci Narrative Means to Therapeutic Ends vydané v roce 1990. Teoretická část práce je věnována současnému zájmu o narativní metaforu v psychologii, sociálních vědách a psychoterapii. Empirická část obsahuje detailní rozbor tří kasuistických případů (angl. single case study) a psychoterapeutického procesu, který vycházel z principů narativní terapie. Psychoterapeutický proces je zprvu nahlížen autorem disertační práce, který byl zároveň terapeutem, scílem posouzení přínosu narativního přístupu, tzv. construct validation research (Hiles, 2005). Součástí tohoto zpracování je i pohled klientů. Ten je k dispozici v podobě výňatků z terapeutických sezení získaných audio záznamy a také díky dotazníku, který klienti vyplnili s určitým časovým odstupem po skončení psychoterapeutické spolupráce (podrobněji v empirické části).
000001296 653__ $$apřepis rozhovoru
000001296 653__ $$aterapeutické postupy
000001296 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001296 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001296 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001296 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1296/files/Skorunka, David - Narativni pristup v psychoterapii.pdf
000001296 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1296/files/Skorunka, David - Narativni pristup v psychoterapii.gif?subformat=icon$$xicon
000001296 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1296/files/Skorunka, David - Narativni pristup v psychoterapii.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001296 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1296/files/Skorunka, David - Narativni pristup v psychoterapii.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001296 980__ $$aREPORT

000001106 001__ 1106
000001106 005__ 20150715124525.0
000001106 041__ $$ačesky
000001106 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001106 245__ $$aPráce reflektujícího týmu jako procedura definování
000001106 520__ $$aObvykle při práci s reflektujícím týmem navrhuji rozdělit celé setkání do čtyř částí, čtyř samostatných rozhovorů. V první části se setkává terapeut s lidmi hledajícími pomoc (dále budu používat jen „lidi“ nebo „lidi v terapii“), a členové týmu tomuto rozhovoru přihlížejí. Mohou být buď za zrcadlem nebo sledovat konzultaci přes televizi v jiné místnosti nebo jsou v té stejné místnosti a sedí zády k terapeutovi i k lidem. Na začátku rozhovoru se mohou lidé rozhodnout, zda se chtějí setkat s členy reflektujícího týmu před začátkem konzultace nebo se tito představí až před samotným vstupem týmu ve druhé části setkání. Lidé také mohou dostat papír se jmény členů týmu a podrobnostmi o jejich pracovišti.
000001106 653__ $$anávody
000001106 65017 $$astudentské překlady
000001106 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001106 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001106 700__ $$0AUTHOR|(SYS)brzkovskajana$$aBrzkovská, Jana$$epřeklad
000001106 773__ $$pWhite, Michael: Re-Authoring Lives: Interview and Essays. Adelaide: Dulwich Centre Publications
000001106 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1106/files/White, Michael Prace reflektujiciho tymu jako procedura definovani.pdf
000001106 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1106/files/White, Michael Prace reflektujiciho tymu jako procedura definovani.gif?subformat=icon$$xicon
000001106 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1106/files/White, Michael Prace reflektujiciho tymu jako procedura definovani.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001106 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1106/files/White, Michael Prace reflektujiciho tymu jako procedura definovani.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001106 980__ $$aTRANSLATION

000001023 001__ 1023
000001023 005__ 20150207171544.0
000001023 041__ $$ačesky
000001023 100__ $$0AUTHOR|(SYS)klobergabrielam$$aKlöber, Gabriela M.
000001023 245__ $$aPsychoterapeutické práce s metaforou narcisu
000001023 520__ $$aMetoda názornosti, kterou je práce s metaforami, zvláště s metaforou narcisu prokázala v psychoterapii s mladistvými své opodstatnění. Tato metoda je spojena se systemickými a hlubinně psychologickými prvky. Práce s metaforou narcisu pomáhá mladým lidem vytvářet souvislost mezi jejich životem (dosl .životopisem), jejich osobností, prožitými problémy a jejich aktuálním chováním. Použitím této metafory se učí sami sobě lépe rozumět, pochopit se v pravém slova smyslu, poznávat a využívat vlastní pozitivní zdroje. Umožňuje jim to zvolit vlastní rozhodnutí (rozhodnutí pro vlastní rozhodnutí) rozvíjí to další alternativy chování. V tomto článku jsou popsány jednotlivé kroky práce s metaforou narcisu.
000001023 65017 $$astudentské překlady
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001023 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001023 653__ $$aoblasti aplikace
000001023 653__ $$anávody
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon$$xicon
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001023 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1023/files/Klober, Gabriela - Psychoterapeuticke prace s metaforou narcisu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001023 980__ $$aTRANSLATION

000000980 001__ 980
000000980 005__ 20150701202138.0
000000980 041__ $$ačesky
000000980 100__ $$0AUTHOR|(SYS)epstondavid$$aEpston, David
000000980 245__ $$aPříběh kočky Dory
000000980 520__ $$aS tímto příběhem seznamuji rodiny, kde mladí lidé z mnoha důvodů zažívají obtíže a jejich rodiče/opatrovníci z mnoha důvodů prožívají tyto obtíže s nimi.
000000980 65017 $$astudentské překlady
000000980 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000000980 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000980 773__ $$c172-173$$n3$$pAustralian and New Zealand Journal of Family Therapy$$v9$$y1988
000000980 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2082$$xThe Story of Dory the Cat
000000980 8564_ $$s134933$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.pdf
000000980 8564_ $$s11808$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.gif?subformat=icon$$xicon
000000980 8564_ $$s49906$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000980 8564_ $$s148923$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000980 980__ $$aTRANSLATION

000001013 001__ 1013
000001013 005__ 20150218105024.0
000001013 041__ $$ačesky
000001013 100__ $$0AUTHOR|(SYS)changjeff$$aChang, Jeff
000001013 245__ $$aReflektující tým: metoda ve vzdělávání rodinných poradců
000001013 500__ $$aBibliografie
000001013 520__ $$aNavzdory nadšenému přijetí reflektujících týmů (Friedman, 1995; Hoffman, 1995), nebyla technika RT očividně převzata ve zcela (teoreticky) přesné podobě. Ti, kteří si RT osvojili, měli pro ně ve srovnání s Andersenem odlišná teoretická vysvětlení a procesní cíle 1987, 1991). Například narativní terapeuti používali RT ve Foucaultovském stylu se záměremrozšířit zotročené vědění čelící dominantnímu a problém posilujícímu diskursu (White & Epston, 1990).
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)reflektujicitym$$areflektující tým
000001013 653__ $$avzdělávání
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)supervizeterapie$$asupervize
000001013 653__ $$anávody
000001013 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001013 65017 $$azlatý fond
000001013 65017 $$astudentské překlady
000001013 765__ $$tThe Reflecting Team: A Training Method for Family Counselors
000001013 773__ $$a10.1177/1066480709357731$$c36-44$$n1$$pThe Family Journal$$v18$$y2010
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon$$xicon
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001013 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1013/files/Chang, Jeff  Reflektujici tym.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001013 909C4 $$dhttp://tfj.sagepub.com$$pThe Family Journal
000001013 980__ $$aTRANSLATION

000001047 001__ 1047
000001047 005__ 20150207171703.0
000001047 041__ $$ačesky
000001047 100__ $$0AUTHOR|(SYS)monkgerald$$aMonk, Gerald
000001047 245__ $$aSociopolitický aktivista nebo partner v rozhovoru?$$bRozdíly v pozici terapeuta v narativní a kolaborativní terapii
000001047 520__ $$aV tomto článku zkoumáme podobnosti a rozdíly mezi dvěma současnými terapeutickými přístupy: narativní a kolaborativní terapií. Tyto dva přístupy jsou porovnávány pomocí popisu pozice narativního terapeuta jako sociopolitického aktivisty a kolaborativního terapeuta jako partnera v rozhovoru. Článek je uveden stručným popisem obou terapeutických přístupů. Následně podáváme přehled vývoje jejich epistemologie a společných rysů v praxi, které vycházejí z teoretických východisek podpírajících tyto přístupy. Poslední část článku pojmenovává teoretické a terapeutické rozdíly v narativním a kolaborativním přístupu tak, jak se odrážejí v pozici terapeuta jako na jedné straně sociopolitického aktivisty a na druhé partnera v rozhovoru. I když narativní a kolaborativní přístup mají více společných znaků než rozdílů co se týče jejich důrazu na konstitutivní charakter jazyka, zaměření na sociálně vztahové kontexty a kritickému postoji k jediné objektivní pravdě, zde do popředí vystupují výraznější kontrasty v chápání politiky, moci, dialogu a diskurzu v obou přístupech. Nastíněním některých provokativních rozdílů mezi narativním a kolaborativním přístupem se rozšiřují možnosti pro objevování nových interakcí a přínosných postupů v terapii.
000001047 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001047 65017 $$astudentské překlady
000001047 700__ $$0AUTHOR|(SYS)gehartdianer$$aGehart, Diane R
000001047 700__ $$0AUTHOR|(SYS)sebkovajana$$aŠebková, Jana$$epřeklad
000001047 765__ $$tSociopolitical activist or conversational partner? Distinguishing the position of the therapist in narrative and collaborative therapies
000001047 773__ $$aDOI:10.1111/j.1545-5300.2003.00019.x$$c19-30$$n1$$pFamily Process$$v42$$y2003
000001047 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1047/files/Monk, G. a Gehart, Diane R.pdf
000001047 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1047/files/Monk, G. a Gehart, Diane R.gif?subformat=icon$$xicon
000001047 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1047/files/Monk, G. a Gehart, Diane R.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001047 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1047/files/Monk, G. a Gehart, Diane R.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001047 909C4 $$dhttp://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12698596$$pPubMed
000001047 980__ $$aTRANSLATION