000001973 001__ 1973
000001973 005__ 20170304213036.0
000001973 041__ $$ačesky
000001973 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001973 245__ $$aThomas
000001973 520__ $$aThomas navštěvoval poradkyni Cheryl pět měsíců. S konzultacemi souhlasil na základě podmínky, jež byla součástí smlouvy s ubytovací službou. Tato služba mu pomohla odejít z ulice, ale musel dát souhlas s poradenstvím. Thomas neměl o setkání s poradcem zájem, ale smířil se s tím, neboť si byl vědom faktu, že je velice zkušený v odrazování zájmu ostatních lidí o svůj život, a to především v odrazování zájmu poradců. Předpokládal, že by mohl využít své dovednosti k tomu, aby byl z poradenství rychle propuštěn, ale aby současně splnil požadavek ubytovací služby.
000001973 653__ $$apřepis rozhovoru
000001973 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001973 65017 $$apřeklady
000001973 65017 $$akazuistiky
000001973 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1206$$xMaps of narrative practice. New York, N.Y ; London: W. W. Norton & Company, 2007. 3. kapitola
000001973 8564_ $$s137599$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1973/files/Thomas.pdf$$y3 kapitola
000001973 980__ $$aTRANSLATION

000002073 001__ 2073
000002073 005__ 20151005195052.0
000002073 041__ $$aanglicky
000002073 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000002073 245__ $$aNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology$$bRevisiting classic practices, developing new emphases
000002073 520__ $$ahis article reviews some of the recent advances in brain research and the grow- ing field of interpersonal neurobiology, which we believe supports a number of  narrative therapy premises. Highlighted is the potential usefulness of thinking  about unique outcomes as “moments” of “affect-infused” experiences. The  concepts and theory proposed are illustrated by the description of three therapy  sessions with a 28-year-old woman struggling with anxiety and depression,  and a transcript of an intentionally “affect infused” re-authoring conversation.
000002073 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002073 653__ $$apřepis rozhovoru
000002073 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002073 653__ $$atrauma
000002073 653__ $$aneurovědy
000002073 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000002073 765__ $$tNarrative Therapy and Interpersonal Neurobiology: Revisiting Classic Practices, Developing New Emphases
000002073 773__ $$c1-13$$n1$$pJournal of Systemic Therapies$$v30
000002073 8564_ $$s65501$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2073/files/Narrative and interpersonal biology.pdf
000002073 909C4 $$dhttp://guilfordjournals.com/doi/abs/10.1521/jsyt.2011.30.1.1$$pGuilford Press
000002073 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/929$$pPŘEKLAD
000002073 980__ $$aARTICLE

000002090 001__ 2090
000002090 005__ 20150914071502.0
000002090 037__ $$aKN107
000002090 041__ $$aanglicky
000002090 100__ $$0AUTHOR|(SYS)lipchikeve$$aLipchik, Eve
000002090 245__ $$aBeyond Technique in Solution
000002090 520__ $$aI remember my first clinical supervisor, many years ago, repeating over and over again, "Stay with the feelings." Later, when I took training in family therapy, another supervisor kept saying, "Stay away tfom the feelings." Today, I tell trainees, "Dont ignore the feelings."
000002090 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002090 653__ $$apřepis rozhovoru
000002090 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002090 653__ $$aemoce$$oSUBJECT|(SYS)emoce
000002090 65017 $$astudentské překlady
000002090 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002090 65017 $$acitováno studenty
000002090 773__ $$c62-70$$pLipchik, Eve: Beyond Technique in Solution-Focused Therapy: Working with Emotions and the Therapeutic Relationship. New York: Guilford$$y2002
000002090 8564_ $$s689152$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2090/files/Beyond Technique in Solution.doc
000002090 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1030$$pPŘEKLAD
000002090 980__ $$aARTICLE

000002114 001__ 2114
000002114 005__ 20150715123158.0
000002114 037__ $$aKN82
000002114 041__ $$aanglicky
000002114 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002114 245__ $$aCo-Constructing Cooperation with Mandated Clients
000002114 520__ $$aDominant practice models for social work were originally developed and intended for work with voluntary clients. The professional literature indicates that use of these models with involuntary clients often alienates rather than engages. This article describes the use of solution-focused interviewing as a way to engage involuntary and mandated clients. A conversation with a court-ordered client is presented and analyzed to demonstrate how practitioners can begin the co-construction of cooperation with mandated clients through adopting a not-knowing posture, focusing on and amplifying what clients want and client strengths and successes, and asking relationship questions to generate possibilities for change specific to the mandated context. The ethical implications of this noncoercive, nonconfrontational approach are addressed, along with its implications for a view of how clients change.
000002114 653__ $$azapojení
000002114 653__ $$acílové osoby
000002114 653__ $$aterapie nařízená
000002114 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000002114 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002114 653__ $$apřepis rozhovoru
000002114 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002114 65017 $$acitováno studenty
000002114 700__ $$0AUTHOR|(SYS)dejongpeter$$aDe Jong, Peter
000002114 773__ $$c361-374$$n4$$pSocial Work$$v46$$y2001
000002114 909C4 $$dhttp://sw.oxfordjournals.org/content/46/4/361.abstract$$pOxford Journals
000002114 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/937$$pPŘEKLAD
000002114 980__ $$aARTICLE

000002115 001__ 2115
000002115 005__ 20150715124029.0
000002115 041__ $$afrancouzsky
000002115 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000002115 245__ $$aTraumatisme, competence et Choix$$bPratiques cliniques de la thérapie narrative
000002115 520__ $$aCette article présente  un processus de ré-écriture de l’expérience et de l’histoire personnelle d’événements traumatisants.  Des micro-pratiques spécifiques qui peuvent contribuer à une experience de compétence chez le client , sont exposées dans un modèle composé de quatre quadrants. La transcription d’une session de thérapie illustre ce modèle.
000002115 653__ $$apřepis rozhovoru
000002115 653__ $$atrauma
000002115 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002115 653__ $$anávody
000002115 653__ $$astruktura rozhovoru
000002115 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/931$$pPŘEKLAD
000002115 980__ $$aREPORT

000002116 001__ 2116
000002116 005__ 20170603071803.0
000002116 037__ $$aKN111
000002116 041__ $$aanglicky
000002116 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000002116 245__ $$aCrafting the "Tap on the Shoulder"$$bA Compliment template for Solution-Focused Therapy
000002116 520__ $$aBased upon their experience working in a community mental-health clinic using solution-focused brief therapy, the authors describe a template for developing compliments. With most people, the family is a central part of their social system and therefore key to solution building. The authors have found the template particularly helpful in promoting solution building within the family system and therefore a very useful component in family therapy.
000002116 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002116 653__ $$apřepis rozhovoru
000002116 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000002116 653__ $$anávody
000002116 653__ $$astruktura rozhovoru
000002116 65017 $$acitováno studenty
000002116 6517_ $$asam
000002116 8564_ $$s105172$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2116/files/crafting.pdf
000002116 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/934$$pPŘEKLAD
000002116 980__ $$aREPORT

000002365 001__ 2365
000002365 005__ 20190725133207.0
000002365 041__ $$ačesky
000002365 100__ $$0AUTHOR|(SYS)beaudoinmarienathalie$$aBeaudoin, Marie-Nathalie
000002365 245__ $$aKočky pod hvězdami$$bNarativní příběh
000002365 520__ $$aTento článek čtenáře seznamuje s narativní terapií, která svým poststrukturálním přístupem představuje odklon od převládajících terapeutistických metod, upředňostňujících psychologické a biologické teorie před klientovým prožitkem problému. Dále vyjadřuje rozdíly mezi tím, jak se liší pohled narativního přístupu a tradiční psychologie na to, co je problém, jak probíhá změna a jak člověk vnímá sebe sama. Pro představení narativního přístupu a jeho metod je popsána práce s dospívajícím klukem, kterého trápily problémy ve škole. Výše zmíněná metoda také zahrnuje práci se zážitky a smyslem, což se tento článek snaží svou strukturou čtenáři co nejlépe ukázat.
000002365 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002365 653__ $$apřepis rozhovoru
000002365 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002365 65017 $$astudentské překlady
000002365 700__ $$0AUTHOR|(SYS)zimmermanjeffrey$$aZimmerman, Jeffrey
000002365 8564_ $$s149016$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2365/files/Narativni terapie.pdf
000002365 980__ $$aTRANSLATION