000002011 001__ 2011
000002011 005__ 20150609110256.0
000002011 035__ $$aPROJECT|(SYS)hh91
000002011 111__ $$aHH91$$d1991-1992
000002011 500__ $$4AUTHOR|(SYS)ludewigkurt$$aLudewig, Kurt
000002011 500__ $$4AUTHOR|(SYS)schwarzrosemarie$$aSchwarz, Rosemarie
000002011 500__ $$4AUTHOR|(SYS)hausaulrich$$aHausa, Ulrich
000002011 500__ $$4AUTHOR|(SYS)strnadvratislav$$aStrnad, Vratislav
000002011 500__ $$4AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000002011 510__ $$4INSTITUTION|(SYS)institutfursystemischestudien$$aInstitut für Systemische Studien$$wt
000002011 510__ $$4INSTITUTION|(SYS)institutprosystemickouzkusenost$$aInstitut pro systemickou zkušenost$$wt
000002011 520__ $$aLegendární první systemický výcvik v Československu vedený společně Institut für Systemische Studien Hamburg a Institutem pro systemickou zkušenost Praha probíhal v Praze od května 1991 do listopadu 1992. Certifikáty vydány 19.3.1993
000002011 980__ $$aPROJECT
000002011 980__ $$aAUTHORITY

000001996 001__ 1996
000001996 005__ 20240526212620.0
000001996 041__ $$ačesky
000001996 100__ $$0AUTHOR|(SYS)batesongregory$$aBateson, Gregory
000001996 245__ $$aForma, substance a diference
000001996 520__ $$aVraťme se k původnímu vyjádření, pro něž Korzybski proslul – tvrzení, že mapa není území. Toto tvrzení je vyústěním velmi širokého proudu myšlení, které se vrací zpět do Řecka a vine se historií evropského myšlení posledních dvou tisíc let. V této historii trvá jakési násilné odtržení a často hluboký rozpor. Přinesl násilí nepřátel a prolévání krve. Počítám, že to všechno začalo s pythagorejci, jejichž spor s předchůdci dostal podobu: "Ptáte se, z čeho je to uděláno – země, oheň, voda atd?" Nebo se ptáte: "Jak je to uspořádáno?" Pythagoras směřoval spíše k hledání uspořádání než k hledání substance (podstaty). Tento spor trvá po celé věky a jeho pythagorejská polovina byla až donedávna polovinou ve všeobecnosti skrývanou. Gnostici byli následníky  pythagorejců, alchymisté gnostiků atd. Spor dospěl k jakémusi vrcholu koncem 19. století, kdy byla postavena a posléze opuštěna pythagorejská vývojová teorie – teorie, která zahrnovala Mysl.
000001996 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001996 653__ $$0SUBJECT|(SYS)$$aKONS
000001996 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001996 765__ $$tForm, Substance and Difference
000001996 773__ $$c455-471$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1027$$xBateson, Gregory: Steps to an Ecology of Mind: Collected essays in anthropology, psychiatry, evolution, and epistemology. London, Jason Aronson Inc.
000001996 8564_ $$s198151$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1996/files/form.pdf
000001996 980__ $$aTRANSLATION

000001889 001__ 1889
000001889 005__ 20150515060948.0
000001889 041__ $$ačesky
000001889 245__ $$a10 let výcviku Umění terapie
000001889 520__ $$aVšechno, co o systemice opravdu potřebuju znát, jsem se sice nenaučil ve školce, ale v mnohém je to tak prosté, jako by to ze školky bylo. Během posledních asi 25 let se mi tenhle styl uvažování a práce s klienty stal vlastní. V naivních začátcích a prvotním nadšení jsme začali už od roku 1990 systemiku učit.
000001889 65017 $$astudijní materiály/autorské práce
000001889 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001889 653__ $$avýcvik
000001889 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001889 700__ $$0AUTHOR|(SYS)macekzdenek$$aMacek, Zdeněk
000001889 773__ $$d23.9.2014$$pSOFTfórum
000001889 8564_ $$s38890$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1889/files/vycvik.pdf
000001889 909C4 $$dhttp://www.soft-zs.cz/softforum/vsechny-clanky-abecedne/142-ulehla-ivan-macek-zdenek-10-let-vycviku-umeni-terapie$$pSOFT
000001889 980__ $$aARTICLE

000001867 001__ 1867
000001867 005__ 20240209085748.0
000001867 041__ $$ačesky
000001867 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001867 245__ $$aSystemické pojmosloví
000001867 520__ $$aKonstrukce a předpoklad jsou synonyma sloveso konstruovat zdůrazňuje aktivní roli organismu, který si buduje síť předpokla­dů. Smysluplný výklad = zdůrazňuje jak konstruování děláme – tím, že své zkušenosti při­kládáme významy, které spojujeme do smysluplných celků a tím vytvoříme výklad této zkušenosti. Pleonasmus (nesmyslný výklad je také smysluplný) je zde záměrný pro zdů­raznění obou významů. Konstruktivistický odkazuje k obecnému rámci konstruktivistické filosofie
000001867 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000001867 653__ $$anávody
000001867 653__ $$ateorie
000001867 653__ $$aslovníček
000001867 773__ $$y2015
000001867 8564_ $$s28244538$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1867/files/pojmoslovi24.pdf
000001867 980__ $$aREPORT

000001470 001__ 1470
000001470 005__ 20181022084135.0
000001470 041__ $$ačesky
000001470 100__ $$0AUTHOR|(SYS)efranjaysteven$$aEfran, Jay Steven
000001470 245__ $$aKonstruktivismus v bahně velkoměsta
000001470 300__ $$a27 s.
000001470 500__ $$aVýběr překladatele
000001470 520__ $$aNovicové psychoterapie často popisují zmatky, které mají se svou úlohou: mají být empatickými naslouchači, zrcadlícími odrazy, urovnávači konfliktů, sociálními ad­vokáty, politickými reformátory, konverzujícími hostiteli, psychologickými kouči, náboženskými vůdci nebo guru New Age? Nejasno je vydává na milost klientovým přáním a očekáváním, a pak se také mohou cítit ohroženi přímou otázkou, jak jejich terapie funguje. Díky své nejistotě jsou pak náchylní oscilovat mezi terapeutickými modely a dokonce v jednom sezení smíchat hned několik terapeutických stylů.
000001470 65017 $$apřeklady
000001470 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001470 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1470/files/Efran, Jay - Konstruktivismus v bahne velkomesta.pdf
000001470 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1470/files/Efran, Jay - Konstruktivismus v bahne velkomesta.gif?subformat=icon$$xicon
000001470 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1470/files/Efran, Jay - Konstruktivismus v bahne velkomesta.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001470 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1470/files/Efran, Jay - Konstruktivismus v bahne velkomesta.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001470 980__ $$aREPORT

000001467 001__ 1467
000001467 005__ 20150906172635.0
000001467 035__ $$aPROJECT|(SYS)sp02
000001467 111__ $$aSP02
000001467 500__ $$4AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001467 510__ $$4INSTITUTION|(SYS)institutprosystemickouzkusenost$$aInstitut pro systemickou zkušenost$$wt
000001467 520__ $$aPracovně zvaný Speciál, byl nástavbový kurz pro absolventy 400 hodinového výcviku Umění pomáhat, kterým se upgradovali na 750 hodin výcviku ekvivalentního výcviku Umění terapie.
000001467 980__ $$aPROJECT
000001467 980__ $$aAUTHORITY

000001350 001__ 1350
000001350 005__ 20240527171256.0
000001350 041__ $$ačesky
000001350 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001350 245__ $$aPoststrukturální revize terapie
000001350 260__ $$aISZ
000001350 520__ $$aPrvní, co je očividné každému, kdo pozoruje terapeutické sezení, je to, že terapeut a klient spolu rozmlouvají, že používají jazyk. A přesto je skutečnost, že terapie vyžaduje používání jazyka, skrývána jako Odcizený dopis E. A. Poa. Skutečnost, že terapie vyžaduje jazyk, byla sice vždy nasnadě, ale přehlížena.
000001350 65017 $$apřeklady
000001350 653__ $$0SUBJECT|(SYS)jazyk$$ajazyk
000001350 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kons$$aKONS
000001350 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001350 700__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000001350 765__ $$tDoing therapy: A post-structural revision
000001350 773__ $$c71-81$$pJournal of Marital and Family Therapy$$v18$$y1992
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.pdf
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.gif?subformat=icon$$xicon
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001350 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1350/files/Steve de Shazer - Poststrukturalni revize terapie.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001350 980__ $$aREPORT

000001349 001__ 1349
000001349 005__ 20240526212639.0
000001349 037__ $$aKN113
000001349 041__ $$ačesky
000001349 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001349 245__ $$aNechme rozdíly pracovat
000001349 500__ $$aPředmluva překladatele
000001349 520__ $$aJak se terapeut a klient domlouvají a jak zacházejí s tématy obsaženými v jejich rozhovorech, stávají se příběhy konverzace podmínkou změny okolností. Navíc nejasnosti a změny významů mohou být chápány jako změny v terapeutově a klientově vyprávění příběhu. Takové změny do značné míry vyžadují nové "zápletky", jakou je např. záměna tématu problém za téma výjimky. To znamená, že jsou spojovány k sobě nové popisy událostí a vytvářejí nové uspořádání a významy. Popisováním neočekávaných událostí a výjimek jako prvků širšího způsobu řešení terapeut a klient konstruují život klienta. Navíc, vytvářením nových zápletek terapeut a klient přetvářejí nejistoty a obtíže klientova života a pokusy je zvládat.
000001349 65017 $$apřeklady
000001349 65017 $$acitováno studenty
000001349 653__ $$apřepis rozhovoru
000001349 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001349 653__ $$0SUBJECT|(SYS)KONS$$aKONS
000001349 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.pdf
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.gif?subformat=icon$$xicon
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001349 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1349/files/Shazer, Steve de - Nechme rozdily pracovat.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001349 980__ $$aREPORT

000001333 001__ 1333
000001333 005__ 20181022084911.0
000001333 041__ $$ačesky
000001333 100__ $$0AUTHOR|(SYS)salamonernst$$aSalamon, Ernst
000001333 245__ $$aKdo je zákazníkem sociálních služeb?
000001333 520__ $$aUkazuje důležitost rozlišování pojmů ‘zákazník‘ a ‘klient/pacient‘. Je typické, že v oblastech služeb ‘social welfare‘ a ‘mental health care‘, jsou problémy vymezovány a kladeny do souvislostí, aniž by bylo jasné, kdo definuje situaci jako problém a určité jednání jako pomoc. Pokud jsou řešení problémů a pomoc cosi nevyhnutelného a nesporného, může to zakrývat mocenský nátlak, ospravedlňovat kontroverzní zásahy či podporovat násilí vůči jedincům a skupinám. To platí jak ve vztahu sociálních institucí a občanů, tak ve vztahu sociálního pracovníka/terapeuta a jeho klienta.
000001333 65017 $$apřeklady
000001333 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001333 773__ $$c305-318$$pHuman Systems: The Journal of systemic Consultation & Management$$v5$$y1994
000001333 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1333/files/Salamon, Ernst  Kdo je zakaznikem socialnich sluzeb.pdf
000001333 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1333/files/Salamon, Ernst  Kdo je zakaznikem socialnich sluzeb.gif?subformat=icon$$xicon
000001333 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1333/files/Salamon, Ernst  Kdo je zakaznikem socialnich sluzeb.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001333 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1333/files/Salamon, Ernst  Kdo je zakaznikem socialnich sluzeb.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001333 980__ $$aREPORT

000001330 001__ 1330
000001330 005__ 20240527172832.0
000001330 020__ $$a0-202-30571-6
000001330 041__ $$ačesky
000001330 100__ $$0AUTHOR|(SYS)millergale$$aMiller, Gale
000001330 245__ $$aSystémy pomoci a vznik problému
000001330 300__ $$a30 s.
000001330 500__ $$aPoznámka překladatele
000001330 520__ $$aTato kniha je příkladem toho, jak se jako sociologové můžeme snášet s psychology, sociálními pracovníky, psychiatry a dalšími, kdo pracují jako profesionálové ve službách lidem, s nimiž, jak se občas říká, soupeříme. Naše přiblížení je možné díky tomu, že každý z nás ve své době a svým způsobem  rozvíjí navzájem se doplňující pojetí jazyka, významu a lidských problémů. Odborníci na krátkou terapii vystavěli postup řešení problémů na aplikaci stejných idejí, které utvářely konstruktivistickou sociologii - obor, který nejvíce ovlivnil mou práci, přinejmenším od doby, kdy jsem opustil vysokou školu. Odborníci na krátkou terapii a konstruktivistický sociolog se od sebe liší, ale mohou se od sebe učit. Proto také v této knize neprobírám rozdíly sociologie a krátké terapie. Rozdíly jsou mezi těmi, kdo se věnují krátké terapii a těmi kdo vykonávají rodinou terapii.
000001330 650__ $$apřeklady
000001330 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kons$$aKONS
000001330 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000001330 773__ $$pMiller, Gale: Becoming Miracle Workers. Language and Meaning in Brief Therapy Aldine de Gruyter, NY, 1997$$z0-202-30571-6
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.pdf
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.gif?subformat=icon$$xicon
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001330 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1330/files/Miller, G. - Systemy pomoci a vznik problemu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001330 980__ $$aREPORT