000000935 001__ 935
000000935 005__ 20150701113803.0
000000935 037__ $$aKN57
000000935 041__ $$ačesky
000000935 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000935 245__ $$aStudentský koutek
000000935 520__ $$aZačala jsem si všímat, že o svých neúspěších hodně mluvím na kontrolních a konzultačních sezeních, obvykle ve formě mých vlastních “zpětně řešených” problémů, to znamená, že se zdálo, jako bych stále dělala chyby. Ačkoli jsem nebyla zvyklá dělat tolik chyb, pilně jsem studovala, vedena touhou být dobrým terapeutem. Zpozorovala jsem mnoho věcí, které mě nutily pochybovat o sobě a přístupu, který jsem se učila.
000000935 65017 $$acitováno studenty
000000935 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000935 65017 $$astudentské překlady
000000935 653__ $$anávody
000000935 653__ $$adůvěra
000000935 653__ $$ahistorie
000000935 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2080$$xFor Students Only
000000935 8564_ $$s139791$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .pdf
000000935 8564_ $$s14224$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .gif?subformat=icon$$xicon
000000935 8564_ $$s56975$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000935 8564_ $$s169061$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/935/files/Berg Insoo Kim Studentsky koutek .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000935 980__ $$aTRANSLATION

000000937 001__ 937
000000937 005__ 20150715130216.0
000000937 037__ $$aKN82
000000937 041__ $$ačesky
000000937 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000937 245__ $$aSpolu – konstruující spolupráce s cílovými osobami
000000937 520__ $$aDominantní modely praxe pro sociální práci byly původně vytvořeny a zamýšleny pro práci s klienty, kteří přicházejí dobrovolně. Odborná literatura naznačuje, že použití těchto modelů v práci s klienty nedobrovolnými je často více oddalující, než aby přibližovalo. Tento článek popisuje použití rozhovoru orientovaného na řešení jako způsobu, jak zapojit klienty, kteří nepřicházejí dobrovolně, ale terapii mají nařízenou soudně apod. (dále jen cílové osoby). Konverzace s cílovou osobou je zde prezentována a analyzována tak, aby demonstrovala, jak může terapeut začít spolu-konstruující spolupráci s cílovou osobou přes přijetí pozice „nevědoucího“, přes zaměření se na to a rozvíjení toho, co si žádá klient, zaměření na jeho silné stránky a úspěchy a kladení otázek na vztahy, aby vytvořil možnosti pro změny, specifické nařízenému kontextu. Etické vyústění tohoto nenásilného nekonfrontačního přístupu je předkládáno spolu s důsledky na názor, jak se klient změní.
000000937 65017 $$acitováno studenty
000000937 65017 $$astudentské překlady
000000937 653__ $$azapojení
000000937 653__ $$acílové osoby
000000937 653__ $$aterapie nařízená
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000937 653__ $$apřepis rozhovoru
000000937 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000937 700__ $$0AUTHOR|(SYS)dejongpeter$$aDe Jong, Peter
000000937 700__ $$0AUTHOR|(SYS)mrvovakamila$$aMrvová, Kamila$$epřeklad
000000937 773__ $$pSocial Work$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2114$$xCo-Constructing Cooperation with Mandated Clients$$y2001
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.pdf
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.gif?subformat=icon$$xicon
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000937 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/937/files/Berg_Insoo_Kim_Jong_Peter_de_Spoluprace_cilovymi_osobami.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000937 909C4 $$dhttp://sw.oxfordjournals.org/content/46/4/361.abstract$$pOxford Journals
000000937 980__ $$aTRANSLATION

000000944 001__ 944
000000944 005__ 20150701112912.0
000000944 041__ $$ačesky
000000944 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bertrandopaolo$$aBertrando, Paolo
000000944 245__ $$aText a kontext: narativní přístup, postmodernismus a kybernetika
000000944 520__ $$aV současnosti je systemický pohled v rodinné terapii nahrazován postmoderním narativním přístupem, zatímco perspektivy, které nabízí kybernetika, začínají být vnímány jako zastaralé a příspěvek kybernetiky k terapii je přehlížen. Tento článek předkládá epigenetický pohled na vznik (evoluci) teorií, podle kterého je narativní terapie bez zbylého systému neúplná. Článek uvádí implicitní i explicitní recepty, kterým je postmoderní, narativní terapeut vystaven, a přehodnocuje některé kritické názory postmoderních autorů na systemické perspektivy. V článku jsou řešeny některé vnitřní nesrovnalosti postmoderních narativních terapií a jsou navrhovány některé cesty do budoucnosti.
000000944 65017 $$astudentské překlady
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000944 653__ $$ateorie
000000944 653__ $$ahistorie
000000944 765__ $$tText and context: narrative, postmodernism and cybernetics
000000944 773__ $$c83-103$$n1$$pJournal of Family Therapy$$v22$$y2002
000000944 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2079$$xText and context: narrative, postmodernism and cybernetics
000000944 8564_ $$s158517$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.pdf$$ypreklad
000000944 8564_ $$s16175$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.gif?subformat=icon$$xicon$$ypreklad
000000944 8564_ $$s63262$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.gif?subformat=icon-700$$xicon-700$$ypreklad
000000944 8564_ $$s175148$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa$$ypreklad
000000944 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-6427.00139/abstract$$pWiley Online Library
000000944 980__ $$aTRANSLATION

000000952 001__ 952
000000952 005__ 20191027184536.0
000000952 041__ $$ačesky
000000952 100__ $$0AUTHOR|(SYS)cecchingianfranco$$aCecchin, Gianfranco
000000952 245__ $$aMít předsudky k předsudkům
000000952 520__ $$a„Něco dělat a reflektovat to“ byl pro mě vždycky zvyk. V současné době máme takové množství případů jako cest na počátku 70. let, během vznikající rodinné terapie Milánské školy. Cecchinovými „spolurevolucionáři“ byli v té době Boscolo, Prata a Selvini Palazzoli, kteří se vydali stejným psychoanalytickým směrem jako jejich učitelé. Ale psychoanalytické myšlení nesituovalo věci dost jasně v jejich souvislostech, poznamenává. Jeho úkolem a úkolem jeho kolegů tak bylo nastavit hlavní směr jejich nového přístupu. A tak přichází intervence zaměřené na narušení strukturálních her rodin a jejich odporu změnit chování. Ale rostoucí tradice reflexe výsledků tohoto terapeutického směru umožnila vzestup dalším myšlenkám a oblastem pro zkoumání, které se týkaly mnohem více terapeutů než jejich klientů.
000000952 655__ $$arozhovor
000000952 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000000952 653__ $$aznevažování
000000952 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000000952 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predsudky$$apředsudky
000000952 653__ $$ainterview
000000952 65017 $$azlatý fond
000000952 65017 $$astudentské překlady
000000952 700__ $$0AUTHOR|(SYS)soderlundjohn$$aSoderlund, John
000000952 700__ $$0AUTHOR|(SYS)brychtovapavla$$aBrychtová, Pavla$$epřeklad
000000952 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2078$$xPrejudiced about prejudice
000000952 8564_ $$s123293$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/952/files/Cecchin Gianfranco Predsudky o predsudcich.pdf$$ypreklad
000000952 8564_ $$s14166$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/952/files/Cecchin Gianfranco Predsudky o predsudcich.gif?subformat=icon$$xicon$$ypreklad
000000952 8564_ $$s67882$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/952/files/Cecchin Gianfranco Predsudky o predsudcich.gif?subformat=icon-700$$xicon-700$$ypreklad
000000952 8564_ $$s134341$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/952/files/Cecchin Gianfranco Predsudky o predsudcich.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa$$ypreklad
000000952 909C4 $$dhttp://www.newtherapist.com/cecchin.html$$pNew Therapist Magazine
000000952 980__ $$aTRANSLATION

000000965 001__ 965
000000965 005__ 20150714085240.0
000000965 041__ $$ačesky
000000965 100__ $$0AUTHOR|(SYS)donovanmaryellen$$aDonovan, Mary Ellen
000000965 245__ $$aUpozornění na propasti: potřeba jednotícího překlenutí mezi psychoanalytickými a systemickými přístupy
000000965 520__ $$aKontextem této práce je pokračující debata mezi systemikou a psychoanalýzou. Tato práce nabízí alternativní pohled na nedávný příspěvek Brodieho a Wrighta (2002), ve kterém se zaměřili na zdůraznění rozdílů mezi těmito terapeutickými směry. V této práci tvrdím, že vztah (mezi oběma směry) je mnohem více komplexní, než napovídá analýza Brodieho a Wrighta. Pozornost je zaměřena na významné oblasti vzájemného propojení, obzvláště pak na dopad sociálně‐konstruktivistického způsobu myšlení napříč oběma terapeutickými směry stejně jako na současné vývojové trendy v oblasti terapeutických technik. Podstatou je vytvoření jednotícího rámce ve smyslu prostoru pro to toho, co je v terapii obecně použitelné, v rámci kterého existuje příležitost pro vzájemné obohacení a také pro podporu integrativních systemicko‐psychoanalytickcýh přístupů tam, kde je to z užitečné. Případové studie jsou použity pro zdůraznění různých aspektů společných prvků v dětské a rodinné terapii a k podtržení potřeby vytvoření překlenutí mezi těmito, na tomto poli klíčovými, terapeutickými přístupy.
000000965 65017 $$astudentské překlady
000000965 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000965 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000965 653__ $$apsychoanalýza
000000965 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000965 653__ $$ateorie
000000965 653__ $$akonstrukcionismus
000000965 765__ $$tMind the gap: the need for a generic bridge between psychoanalytic and systemic approaches
000000965 773__ $$c115-135$$n2$$pJournal of Family Therapy$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2100$$v25$$y2003
000000965 8564_ $$s286274$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.pdf
000000965 8564_ $$s13929$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.gif?subformat=icon$$xicon
000000965 8564_ $$s55208$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000965 8564_ $$s354371$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000965 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-6427.00240/abstract$$pWiley Online Library
000000965 980__ $$aTRANSLATION

000000980 001__ 980
000000980 005__ 20150701202138.0
000000980 041__ $$ačesky
000000980 100__ $$0AUTHOR|(SYS)epstondavid$$aEpston, David
000000980 245__ $$aPříběh kočky Dory
000000980 520__ $$aS tímto příběhem seznamuji rodiny, kde mladí lidé z mnoha důvodů zažívají obtíže a jejich rodiče/opatrovníci z mnoha důvodů prožívají tyto obtíže s nimi.
000000980 65017 $$astudentské překlady
000000980 653__ $$0SUBJECT|(SYS)pripojeni$$apřipojení
000000980 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000980 773__ $$c172-173$$n3$$pAustralian and New Zealand Journal of Family Therapy$$v9$$y1988
000000980 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2082$$xThe Story of Dory the Cat
000000980 8564_ $$s134933$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.pdf
000000980 8564_ $$s11808$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.gif?subformat=icon$$xicon
000000980 8564_ $$s49906$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000980 8564_ $$s148923$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/980/files/Epston David Pribeh kocky Dory.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000980 980__ $$aTRANSLATION

000000983 001__ 983
000000983 005__ 20150714092153.0
000000983 037__ $$aKN84
000000983 041__ $$ačesky
000000983 100__ $$0AUTHOR|(SYS)georgeevan$$aGeorge, Evan
000000983 245__ $$aChůze po špičkách
000000983 520__ $$aPoradenští pracovníci, kteří se s přístupem SF setkávají poprvé, často poukazují na jednoduchost tohoto modelu. Jejich názory se někdy mohou jevit jako kritické, protože – jak je všeobecně známo – naše společnost si cení komplexnosti, co je „jednoduché“, je často přezíravě považováno za „povrchně zjednodušující“, a proto se odmítá. Avšak zanedlouho – jak se postupně blíže seznamují s tímto modelem – titíž pracovníci, kteří byli původně zaskočeni jeho jednoduchostí, začínají připouštět, někdy zkroušeně, „Jednoduché to je, ale snadné provést to určitě není.“ Tento zřejmý paradox -  ́jednoduché, ale nikoli snadné - míří k jádru přístupu SF.
000000983 65017 $$acitováno studenty
000000983 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000983 65017 $$astudentské překlady
000000983 653__ $$anávody
000000983 653__ $$ateorie
000000983 653__ $$akrátká terapie
000000983 653__ $$astruktura rozhovoru
000000983 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2103$$xTrading lightly
000000983 8564_ $$s117244$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/983/files/George.pdf
000000983 980__ $$aTRANSLATION

000000988 001__ 988
000000988 005__ 20150714084143.0
000000988 041__ $$ačesky
000000988 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000000988 245__ $$aNa břehu řeky$$bAneb jak zůstat nezaujatý ve vztahu k příběhu svého klienta
000000988 520__ $$aToto je příběh, který prožili Cristina, Pierre, Philippe a Gilles, všichni koučové, v průběhu výcviku praktické analýzy. Kristina si velmi přála pracovat na své situaci. Smysl výcviku se opíral o praxi vyprávění. V této „terapeutické aréně“, jak to nazval Michael White, jsem já vedoucí moderátor odpovědný za rámec a celkovou situaci. Navrhl jsem Cristině posadit se doprostřed, před své kolegy, „externí svědky“ svého vyprávění, kteří seděli v půlkruhu proti ní. Já jsem seděl stranou, abych ji provázel. Cristina začala vyprávět.
000000988 65017 $$astudentské překlady
000000988 653__ $$akoučování
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000988 653__ $$azměna
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000988 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000000988 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099$$xAu bord de la riviere
000000988 8564_ $$s87297$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf
000000988 8564_ $$s8694$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon$$xicon
000000988 8564_ $$s41837$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000988 8564_ $$s70583$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000988 980__ $$aTRANSLATION

000000991 001__ 991
000000991 005__ 20150715124750.0
000000991 037__ $$aKN73
000000991 041__ $$ačesky
000000991 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gergenkennethj$$aGergen, Kenneth J.
000000991 245__ $$aKdyž vztahy vytvářejí realitu: Revize terapeutické komunikace
000000991 520__ $$aEfektivní terapie často vypadá jako magie. Životem otřásající problém je popisován v tichém zákoutí pokoje daleko od místa otřesu. Otázky a odpovědi, dobré i špatné příběhy, emocionální výlevy, chvíle ticha a snad i slzy – to všechno může nastat. A pak, téměř zázračnou intervencí, se stane změna. Problém je transformován, zdá se méně závažný, nebo je možná vyřešen. A teď se zamýšlíme nad tím, čím byl ten výsledek způsoben? Co je za touto zvláštní konfigurací událostí, která přinesla změnu?
000000991 65017 $$acitováno studenty
000000991 65017 $$astudentské překlady
000000991 653__ $$azměna
000000991 653__ $$amagie
000000991 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000000991 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)komunikace$$akomunikace
000000991 653__ $$ahistorie
000000991 700__ $$0AUTHOR|(SYS)nepustilpavel$$aNepustil, Pavel$$epřeklad
000000991 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2102$$xWhen Relationships Generate Realities: Therapeutic Communication Reconsidered
000000991 8564_ $$s205588$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/991/files/Gergen Kenneth J  Kdyz vztahy vytvareji realitu.pdf
000000991 8564_ $$s13974$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/991/files/Gergen Kenneth J  Kdyz vztahy vytvareji realitu.gif?subformat=icon$$xicon
000000991 8564_ $$s56614$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/991/files/Gergen Kenneth J  Kdyz vztahy vytvareji realitu.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000991 8564_ $$s269293$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/991/files/Gergen Kenneth J  Kdyz vztahy vytvareji realitu.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000991 980__ $$aTRANSLATION

000000993 001__ 993
000000993 005__ 20190423180711.0
000000993 041__ $$ačesky
000000993 100__ $$0AUTHOR|(SYS)gibneypaul$$aGibney, Paul
000000993 245__ $$aTeorie dvojné vazby$$bpo všech těl letech stále přivádí k šílenství (crazy - making)
000000993 520__ $$aJe to padesát let, co uplynulo od doby, kdy Gregory Bateson a jeho kolegové publikovali svou slavnou práci „K teorii schizofrenie“. Nyní je vhodný čas k tomu, aby se tato teorie a její klinické relevance přezkoumaly. Batesonův tým se začal zajímat o to, jak funguje (udržuje se) identita a seberegulační systémy v závislosti na informačních mechanismech, kontrole a zpětné vazbě. Tato práce předznamenala a dala impulz k rozvoji rodinné terapie, několik členů původní výzkumné skupiny později založilo výchozí školy rodinné terapie. Bateson s Haleyem, Weaklandem a Jacksonem vytvořili komplexní pohled na vzájemnou komplementaritu rodinného života a jeho eskalace.
000000993 65017 $$azlatý fond
000000993 65017 $$astudentské překlady
000000993 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)dvojnavazba$$advojná vazba
000000993 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000993 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000993 765__ $$tThe Double Bind Theory: Still Crazy-Making After All These Years
000000993 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2101$$xThe Double Bind Theory: Still Crazy-Making After All These Years
000000993 8564_ $$s156687$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/993/files/Gibney Paul Teorie dvojne vazby.pdf
000000993 8564_ $$s15227$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/993/files/Gibney Paul Teorie dvojne vazby.gif?subformat=icon$$xicon
000000993 8564_ $$s56093$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/993/files/Gibney Paul Teorie dvojne vazby.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000993 8564_ $$s191836$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/993/files/Gibney Paul Teorie dvojne vazby.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000993 980__ $$aTRANSLATION