000000874 001__ 874
000000874 005__ 20170603073614.0
000000874 020__ $$a978-80-262-0500-5
000000874 037__ $$aKN26
000000874 041__ $$ačesky
000000874 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000874 245__ $$aPosílení rodiny$$bzáklady krátké terapie zaměřené na řešení
000000874 260__ $$aPraha$$bPortál$$c2013
000000874 520__ $$aV knize se objevují snad všechny základní myšlenky krátké terapie zaměření na řešení: odklon od problémů ve prospěch řešení; důraz na výjimky a na malé změny; zájem o klientovy cíle, jeho úspěchy i silné stránky; pravidla typu "nespravuj, co není rozbité" či "dělej víc toho, co funguje" atd. Zároveň s tím jsou představeny mnohé "techniky", které z těchto myšlenek přirozeně plynou, např. zázračná otázka, měřicí otázky, skládání komplimentů, přerámování.
000000874 65017 $$acitováno studenty
000000874 65017 $$azlatý fond
000000874 653__ $$aproblémové rodiny
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)rodinaterapie$$arodinná psychoterapie
000000874 653__ $$asanace rodiny
000000874 653__ $$asociální péče
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)socialniprace$$asociální práce
000000874 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000000874 700__ $$0AUTHOR|(SYS)ulehlaivan$$aÚlehla, Ivan$$epřeklad
000000874 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2295$$xFamily Preservation: A Brief Therapy Workbook$$z1 871697 67 0
000000874 8564_ $$s592967$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/874/files/posilenirodiny.pdf
000000874 980__ $$aBOOK

000000933 001__ 933
000000933 005__ 20160503155350.0
000000933 041__ $$ačesky
000000933 100__ $$0AUTHOR|(SYS)berginsookim$$aBerg, Insoo Kim
000000933 245__ $$aRozhovor s Insoo Kim Berg
000000933 520__ $$aPravděpodobně neexistuje osoba důležitější pro vznik a rozvoj krátké terapie orientované na řešení než Insoo Kim Berg. Drobná Američanka korejského původu s velkým jménem. Je jednou z nejdůležitějších inspirací téměř všech na řešení zaměřených terapeutů, které znám. Spolu se svým manželem, Stevem De Shazerem, rozpracovali krátkou na řešení orientovanou terapii.
000000933 65017 $$astudentské překlady
000000933 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000000933 653__ $$ainterview
000000933 653__ $$0SUBJECT|(SYS)klasika$$aklasika
000000933 700__ $$0AUTHOR|(SYS)vissercoert$$aVisser, Coert
000000933 773__ $$d12.05.2004
000000933 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2081$$xInterview with Insoo Kim Berg
000000933 8564_ $$s148147$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/933/files/Berg Insoo Kim   Rozhovor pro Dutch training.pdf
000000933 8564_ $$s11181$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/933/files/Berg Insoo Kim   Rozhovor pro Dutch training.gif?subformat=icon$$xicon
000000933 8564_ $$s56599$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/933/files/Berg Insoo Kim   Rozhovor pro Dutch training.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000933 8564_ $$s165832$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/933/files/Berg Insoo Kim   Rozhovor pro Dutch training.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000933 980__ $$aTRANSLATION

000000944 001__ 944
000000944 005__ 20150701112912.0
000000944 041__ $$ačesky
000000944 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bertrandopaolo$$aBertrando, Paolo
000000944 245__ $$aText a kontext: narativní přístup, postmodernismus a kybernetika
000000944 520__ $$aV současnosti je systemický pohled v rodinné terapii nahrazován postmoderním narativním přístupem, zatímco perspektivy, které nabízí kybernetika, začínají být vnímány jako zastaralé a příspěvek kybernetiky k terapii je přehlížen. Tento článek předkládá epigenetický pohled na vznik (evoluci) teorií, podle kterého je narativní terapie bez zbylého systému neúplná. Článek uvádí implicitní i explicitní recepty, kterým je postmoderní, narativní terapeut vystaven, a přehodnocuje některé kritické názory postmoderních autorů na systemické perspektivy. V článku jsou řešeny některé vnitřní nesrovnalosti postmoderních narativních terapií a jsou navrhovány některé cesty do budoucnosti.
000000944 65017 $$astudentské překlady
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000944 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000944 653__ $$ateorie
000000944 653__ $$ahistorie
000000944 765__ $$tText and context: narrative, postmodernism and cybernetics
000000944 773__ $$c83-103$$n1$$pJournal of Family Therapy$$v22$$y2002
000000944 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2079$$xText and context: narrative, postmodernism and cybernetics
000000944 8564_ $$s158517$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.pdf$$ypreklad
000000944 8564_ $$s16175$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.gif?subformat=icon$$xicon$$ypreklad
000000944 8564_ $$s63262$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.gif?subformat=icon-700$$xicon-700$$ypreklad
000000944 8564_ $$s175148$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/944/files/Bertrando Paolo Text a kontext.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa$$ypreklad
000000944 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-6427.00139/abstract$$pWiley Online Library
000000944 980__ $$aTRANSLATION

000000988 001__ 988
000000988 005__ 20150714084143.0
000000988 041__ $$ačesky
000000988 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000000988 245__ $$aNa břehu řeky$$bAneb jak zůstat nezaujatý ve vztahu k příběhu svého klienta
000000988 520__ $$aToto je příběh, který prožili Cristina, Pierre, Philippe a Gilles, všichni koučové, v průběhu výcviku praktické analýzy. Kristina si velmi přála pracovat na své situaci. Smysl výcviku se opíral o praxi vyprávění. V této „terapeutické aréně“, jak to nazval Michael White, jsem já vedoucí moderátor odpovědný za rámec a celkovou situaci. Navrhl jsem Cristině posadit se doprostřed, před své kolegy, „externí svědky“ svého vyprávění, kteří seděli v půlkruhu proti ní. Já jsem seděl stranou, abych ji provázel. Cristina začala vyprávět.
000000988 65017 $$astudentské překlady
000000988 653__ $$akoučování
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000988 653__ $$azměna
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000988 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000000988 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099$$xAu bord de la riviere
000000988 8564_ $$s87297$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf
000000988 8564_ $$s8694$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon$$xicon
000000988 8564_ $$s41837$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000988 8564_ $$s70583$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000988 980__ $$aTRANSLATION

000000952 001__ 952
000000952 005__ 20191027184536.0
000000952 041__ $$ačesky
000000952 100__ $$0AUTHOR|(SYS)cecchingianfranco$$aCecchin, Gianfranco
000000952 245__ $$aMít předsudky k předsudkům
000000952 520__ $$a„Něco dělat a reflektovat to“ byl pro mě vždycky zvyk. V současné době máme takové množství případů jako cest na počátku 70. let, během vznikající rodinné terapie Milánské školy. Cecchinovými „spolurevolucionáři“ byli v té době Boscolo, Prata a Selvini Palazzoli, kteří se vydali stejným psychoanalytickým směrem jako jejich učitelé. Ale psychoanalytické myšlení nesituovalo věci dost jasně v jejich souvislostech, poznamenává. Jeho úkolem a úkolem jeho kolegů tak bylo nastavit hlavní směr jejich nového přístupu. A tak přichází intervence zaměřené na narušení strukturálních her rodin a jejich odporu změnit chování. Ale rostoucí tradice reflexe výsledků tohoto terapeutického směru umožnila vzestup dalším myšlenkám a oblastem pro zkoumání, které se týkaly mnohem více terapeutů než jejich klientů.
000000952 655__ $$arozhovor
000000952 653__ $$0SUBJECT|(SYS)sebereflexe$$areflektování
000000952 653__ $$aznevažování
000000952 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predpoklady$$apředpoklady
000000952 653__ $$0SUBJECT|(SYS)predsudky$$apředsudky
000000952 653__ $$ainterview
000000952 65017 $$azlatý fond
000000952 65017 $$astudentské překlady
000000952 700__ $$0AUTHOR|(SYS)soderlundjohn$$aSoderlund, John
000000952 700__ $$0AUTHOR|(SYS)brychtovapavla$$aBrychtová, Pavla$$epřeklad
000000952 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2078$$xPrejudiced about prejudice
000000952 8564_ $$s123293$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/952/files/Cecchin Gianfranco Predsudky o predsudcich.pdf$$ypreklad
000000952 8564_ $$s14166$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/952/files/Cecchin Gianfranco Predsudky o predsudcich.gif?subformat=icon$$xicon$$ypreklad
000000952 8564_ $$s67882$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/952/files/Cecchin Gianfranco Predsudky o predsudcich.gif?subformat=icon-700$$xicon-700$$ypreklad
000000952 8564_ $$s134341$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/952/files/Cecchin Gianfranco Predsudky o predsudcich.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa$$ypreklad
000000952 909C4 $$dhttp://www.newtherapist.com/cecchin.html$$pNew Therapist Magazine
000000952 980__ $$aTRANSLATION

000001014 001__ 1014
000001014 005__ 20150708131602.0
000001014 041__ $$ačesky
000001014 100__ $$0AUTHOR|(SYS)chateauvieuxandrede$$aChâteauvieux, André de
000001014 245__ $$aZtratit se na území expertizy...
000001014 520__ $$aAnalýza praxe otvírá manažerům možnost vybudovat si určitý odstup od komplexních lidských situací a průběžně se profesionalizovat. Otevřme bránu radám; pochopení, jak na to, co je klíčem k profesionální identitě, a objevme, jak „skupinové koučování“ přináší novou formu intervence.
000001014 65017 $$astudentské překlady
000001014 653__ $$akoučování
000001014 653__ $$anávody
000001014 653__ $$0SUBJECT|(SYS)zpetnavazba$$azpětná vazba
000001014 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2091$$xNe pas savoir au pays de l'expertise
000001014 8564_ $$s65142$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1014/files/Chateauvieux, Andre    Ztratit se na uzemi expertizy.pdf
000001014 8564_ $$s6287$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1014/files/Chateauvieux, Andre    Ztratit se na uzemi expertizy.gif?subformat=icon$$xicon
000001014 8564_ $$s31948$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1014/files/Chateauvieux, Andre    Ztratit se na uzemi expertizy.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001014 8564_ $$s69924$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1014/files/Chateauvieux, Andre    Ztratit se na uzemi expertizy.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001014 980__ $$aTRANSLATION

000002338 001__ 2338
000002338 005__ 20171225114322.0
000002338 041__ $$ačesky
000002338 100__ $$0AUTHOR|(SYS)collinsdon$$aCollins, Don
000002338 245__ $$aKarl Tomm: měnící se pohled na rodinnou terapii v průběhu 35 let
000002338 520__ $$aKarl Tomm byl vice než 35 let ředitelem programu rodinné terapie v Calgary. Mezinárodního věhlasu se dočkal nikoli jen jako rodinný terapeut, inovátor, teoretik a učitel, ale také jako člověk, který facilitoval mezinárodní dialog mezi rodinnými terapeuty. Na počátku své kariéry využíval přístup k rodinné terapii podle Nathana Epsteina orientovaný na řešení problému (viz část I). V osmdesátých letech 20 století propagoval práci Milánské školy (viz část II). Následně prosazoval školu narativní terapiie a práci Michaela Whitea a Davida Epstona (viz část III). Donu Collinsovi se dostalo možnosti a pocty vést s Karlem rozhovor o vývoji jeho myšlení a praxe.
000002338 600__ $$0AUTHOR|(SYS)tommkarl$$aTomm, Karl
000002338 653__ $$0SUBJECT|(SYS)historie$$ahistorie
000002338 65017 $$astudentské překlady
000002338 700__ $$0AUTHOR|(SYS)prajzlertomas$$aPrajzler, Tomáš$$epřeklad
000002338 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1912$$xFrom Theory to Practice. SAGE Publications, 2009. 1. kapitola. - s. 3-28.
000002338 8564_ $$s176840$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2338/files/Tomm, Karl .pdf
000002338 980__ $$aTRANSLATION

000002491 001__ 2491
000002491 005__ 20220202103156.0
000002491 041__ $$ačesky
000002491 100__ $$0AUTHOR|(SYS)culljane$$aCull, Jane
000002491 245__ $$aHledání mysli$$bHumberto Maturana
000002491 520__ $$aPo staletí jsme měli paradigma myšlení, že mysl je v hlavě. To, že mysl existuje někde v mozku a že zpracovává a ukládá informace. Při bližším zkoumání mozku zjistíte, že entita, kterou nazýváme "mysl", není ve skutečnosti tam, ale používá se jako metafora pro proces myšlení. Metafora je popisem něčeho, co chceme vysvětlit, co existuje v našich zkušenostech; proto metafora nevysvětluje mysl.
000002491 65017 $$astudentské překlady
000002491 700__ $$0AUTHOR|(SYS)blazekovazuzana$$aBlažeková, Zuzana$$epřeklad
000002491 700__ $$0AUTHOR|(SYS)krizovasona$$aKřížová, Soňa$$epřeklad
000002491 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2490
000002491 8564_ $$s198019$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2491/files/blazekova krizova.pdf
000002491 980__ $$aTRANSLATION

000001065 001__ 1065
000001065 005__ 20150715162130.0
000001065 041__ $$ačesky
000001065 100__ $$0AUTHOR|(SYS)deshazersteve$$aDe Shazer, Steve
000001065 245__ $$aNepřemýšlejte, ale pozorujte$$bJaký význam má práce Ludwiga Wittgensteina pro SFBT?
000001065 520__ $$aPochopitelně jsem často dotazován na můj zájem o Wittgensteinovu práci a jeho časté citace jak v mém psaní, tak na mých vzdělávacích seminářích. Poněvadž tvrdím, že SFBT je cvičení (postup) nebo činnost, která je bez podkladové (důležité) teorie, zdá se přinejmenším podivné, ne-li kontradiktorní se odkazovat stále dokola na filozofovu práci. To mylně vede některé čtenáře a účastníky semináře k myšlence, že Wittgensteinova práce může skutečně poskytnout (chybějící) teorii. Nicméně, jak rychle zjistí, pokud hledají filozofický systém nebo teorii, čtení Wittgensteina je přinejmenším znepokojující a matoucí, protože neposkytuje takový systém nebo teorii.
000001065 600__ $$0AUTHOR|(SYS)wittgensteinludwig$$aWittgenstein, Ludwig
000001065 65017 $$astudentské překlady
000001065 653__ $$aSF
000001065 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$asolution focused
000001065 700__ $$0AUTHOR|(SYS)seehakovakarolina$$aSeeháková, Karolína$$epřeklad
000001065 765__ $$tDon't thing, but observe. What is importance of the work of Ludwig Wittgenstein for solution-focused brief therapy?
000001065 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2120$$xDon't Think, but observe
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.pdf
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.gif?subformat=icon$$xicon
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001065 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1065/files/Shazer, Steve de  Nepremyslejte, ale pozorujte.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001065 980__ $$aTRANSLATION

000000965 001__ 965
000000965 005__ 20150714085240.0
000000965 041__ $$ačesky
000000965 100__ $$0AUTHOR|(SYS)donovanmaryellen$$aDonovan, Mary Ellen
000000965 245__ $$aUpozornění na propasti: potřeba jednotícího překlenutí mezi psychoanalytickými a systemickými přístupy
000000965 520__ $$aKontextem této práce je pokračující debata mezi systemikou a psychoanalýzou. Tato práce nabízí alternativní pohled na nedávný příspěvek Brodieho a Wrighta (2002), ve kterém se zaměřili na zdůraznění rozdílů mezi těmito terapeutickými směry. V této práci tvrdím, že vztah (mezi oběma směry) je mnohem více komplexní, než napovídá analýza Brodieho a Wrighta. Pozornost je zaměřena na významné oblasti vzájemného propojení, obzvláště pak na dopad sociálně‐konstruktivistického způsobu myšlení napříč oběma terapeutickými směry stejně jako na současné vývojové trendy v oblasti terapeutických technik. Podstatou je vytvoření jednotícího rámce ve smyslu prostoru pro to toho, co je v terapii obecně použitelné, v rámci kterého existuje příležitost pro vzájemné obohacení a také pro podporu integrativních systemicko‐psychoanalytickcýh přístupů tam, kde je to z užitečné. Případové studie jsou použity pro zdůraznění různých aspektů společných prvků v dětské a rodinné terapii a k podtržení potřeby vytvoření překlenutí mezi těmito, na tomto poli klíčovými, terapeutickými přístupy.
000000965 65017 $$astudentské překlady
000000965 653__ $$0$$aSUBJECT|(SYS)integrativnipokus$$aintegrativní pokus
000000965 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000965 653__ $$apsychoanalýza
000000965 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kritickauvaha$$akritická úvaha
000000965 653__ $$ateorie
000000965 653__ $$akonstrukcionismus
000000965 765__ $$tMind the gap: the need for a generic bridge between psychoanalytic and systemic approaches
000000965 773__ $$c115-135$$n2$$pJournal of Family Therapy$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2100$$v25$$y2003
000000965 8564_ $$s286274$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.pdf
000000965 8564_ $$s13929$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.gif?subformat=icon$$xicon
000000965 8564_ $$s55208$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000965 8564_ $$s354371$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/965/files/Donovan Upozorneni na propasti.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000965 909C4 $$dhttp://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1467-6427.00240/abstract$$pWiley Online Library
000000965 980__ $$aTRANSLATION