000001968 001__ 1968
000001968 005__ 20150906082927.0
000001968 041__ $$ačesky
000001968 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001968 245__ $$aJeffrey
000001968 520__ $$aA opravdu, za chvíli jsme všichni seděli v mé pracovně – Beth a Andrew na židli a Jeffrey na houpacím koni, kterému přibyly nohy navíc a který se zjevně stal krátkozrakým, protože vrážel do všeho, co mohl. Připadalo mi to zvláštní, ale soustředil jsem se na Andrewa a Beth, abych zjistil, co je ke mně přivádí. Andrew se náhle vymrštil ze židle a skočil na mě – nejdřív jsem myslel, že mě chtěl zasáhnout a netrefil se, protože je taky trochu krátkozraký. Naštěstí se ukázalo, že to nebyl zlý úmysl, ale pokus uchránit mě před padající tabulí za mými zády. Tato příhoda mě trochu rozrušila, ale byl jsem vděčný za jeho snahu. Za několik minut se Beth a Andrewovi podařilo nastolit v místnosti klid a já jsem využil této příležitosti, abych se znovu zeptal na důvod jejich návštěvy.
000001968 65017 $$apřeklady
000001968 65017 $$akazuistiky
000001968 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001968 653__ $$aAHDH
000001968 653__ $$apřepis rozhovoru
000001968 700__ $$0AUTHOR|(SYS)kunesovaalice$$aKunešová, Alice$$epřeklad
000001968 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1206$$xMaps of narrative practice. New York, N.Y ; London: W. W. Norton & Company, 2007. Výňatek.
000001968 8564_ $$s98940$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1968/files/Jeffrey.pdf
000001968 980__ $$aTRANSLATION

000001967 001__ 1967
000001967 005__ 20200109102638.0
000001967 041__ $$ačesky
000001967 100__ $$0AUTHOR|(SYS)glasersfeldernstvon$$aGlasersfeld, Ernst von
000001967 245__ $$aPojmová stavba času
000001967 520__ $$aDovolte mi na úvod  říci, že prozatímní a spíše spekulativní nápady,  které zde uvádím  neslouží  k tomu,  aby  zodpověděly  otázku  toho,  co čas je v ontologickém smyslu. Jsem zaujat tím, jak přemýšlející mysl dokáže přijít na to,  jak  mít  správné  pojetí  o čase.  Toto  pojetí  bylo  problémem  od  počátku Západní  filosofie.  Vyplývalo  to  z nesmiřitelného  konfliktu mezi Parmenidesovým  pojetím  věčného,  neměnného  světa  bytí  a  Heraklidovým ustavičným plynutím.
000001967 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kybernetika$$akybernetika
000001967 653__ $$apoznání
000001967 653__ $$aklasika
000001967 653__ $$ačas
000001967 65017 $$astudentské překlady
000001967 773__ $$e1883$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1833$$xKey Works in Radical Constructivism. Rotterdam, Sense Publishers. 2007. 22. kapitola$$z978-90-8790-085-4
000001967 8564_ $$s129998$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1967/files/kapitola 22.pdf
000001967 980__ $$aTRANSLATION

000001871 001__ 1871
000001871 005__ 20150218105900.0
000001871 041__ $$ačesky
000001871 245__ $$aSociální práce a systemika$$bzávěrečná zpráva ze sociologického šetření
000001871 520__ $$aAnalýzu uplatnění systemického přístupu v sociální práci v ČR ještě nikdo neprovedl. Tento sociologický výzkum tedy nemá na co navazovat, je v podstatě prvním systematickým pokusem v tomto směru.
000001871 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyzkum$$avýzkum
000001871 653__ $$0SUBJECT|(SYS)socialniprace$$asociální práce
000001871 700__ $$0AUTHOR|(SYS)simkovalenka$$aŠimková, Lenka
000001871 700__ $$0AUTHOR|(SYS)masindovalenka$$aMašindová, Lenka
000001871 8564_ $$s559890$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1871/files/systemika.pdf
000001871 980__ $$aREPORT

000001839 001__ 1839
000001839 005__ 20171115082957.0
000001839 041__ $$ačesky
000001839 100__ $$0AUTHOR|(SYS)ludewigkurt$$aLudewig, Kurt
000001839 245__ $$aPsychoterapie dětí a mladistvých
000001839 520__ $$aPsychoterapie dětí a mladistvých se vždy odehrává v rámci asymetrického setkání. Zabývá se jednak dětmi, kterým je věnována zvláštní péče. Pro dospívající je střetem dvou velmi rozdílných až protikladných generací.
000001839 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2213$$xLeitmotive systemischer Therapie, Klett-Cota, Stutgart, 2002, kapitola 4.2
000001839 8564_ $$s174859$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1839/files/Systemika_Ludewig_transl.pdf
000001839 980__ $$aTRANSLATION

000001796 001__ 1796
000001796 005__ 20150222224403.0
000001796 037__ $$aKN38
000001796 041__ $$ačesky
000001796 100__ $$0AUTHOR|(SYS)pechackovasona$$aPecháčková, Soňa
000001796 245__ $$aZpráva o systemické terapii
000001796 260__ $$aPraha$$bISZ$$c1993
000001796 300__ $$a169 s.
000001796 520__ $$aSystemická terapie, systemické myšlení, je konsekvencí vývoje vědeckého poznání a filozofie 20. století, které lze svým významem přirovnat k době renesance a zámořských objevů.
000001796 65017 $$acitováno studenty
000001796 653__ $$asystemika
000001796 653__ $$apsychoterapie
000001796 653__ $$ahistorie
000001796 653__ $$0 SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$aSF
000001796 653__ $$astudie
000001796 8564_ $$s12161432$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1796/files/zprava.pdf
000001796 980__ $$aBOOK

000001751 001__ 1751
000001751 005__ 20141014140402.0
000001751 245__ $$aZásady užívání Studovny Systemiky
000001751 520__ $$b

Vážení přátelé,

těší nás, že jste se rozhodli pracovat ve Studovně Systemiky. Při využívání zde uvedených zdrojů  mějte prosím na paměti, že se jedná o materiály určené výhradně pro Vaši vlastní práci a studium.

Materiály lze řádně citovat podle standardních pravidel, nelze je však za žádných okolností dále šířit nebo sdílet na sociálních sítích, ani užívat k jiným účelům nebo jiným způsobem, než jak je stanoveno vydavatelem v Zásadách užívání Studovny Systemika.

Žádostí o registraci pro získání přístupu a přístupem na níže uvedenou stránku přijímáte bez výhrad a omezení tyto Zásady užívání:

1. Tyto Zásady užívání platí pro užívání webových stránek Studovna Systemiky na adrese systemika.g-i.cz (dále jen "webové stránky").

2. Materiály na webových stránkách jsou chráněny podle platného autorského práva.  Všechna práva jsou vyhrazena. Vydavatelem stránek je GI systém s.r.o., který poskytuje vzdělávání a konzultace. Matriály zde uvedené jsou určené pro vyučovací účely.

3. Pro uživatele těchto webových stránek platí kromě Zásad užívání i jakékoli jiné zákony nebo právní předpisy, které se vztahují na tyto webové stránky, Internet nebo World Wide Web.

4. Všechny materiály, které jsou na těchto webových stránkách, jsou chráněny autorským právem. Materiály dostupné na těchto webových stránkách můžete využívat pouze pro osobní účely.

5. Nejste oprávněni obsah těchto webových stránek kopírovat, ukládat, distribuovat, sdílet na sociálních sítích, ani nesmíte obsah těchto webových stránek užívat pro veřejné nebo obchodní účely bez předchozího písemného povolení vydavatele nebo autora.

6. Vydavatel vyvíjí úsilí k tomu, aby na webových stránkách byly obsaženy přesné a aktuální informace; přesto však vydavatel neposkytuje žádné záruky ani prohlášení pokud jde o jejich přesnost. Většina zde uvedených materiálů vznikla pro interní potřeby vzdělávání v GI systém s.r.o. jako výsledek jeho práce a práce jeho studentů. Mnohé z nich neprošly jazykovou ani redakční úpravou. Překlady jsou pouze pracovní.

7. Registrací získáte přístup do pracovního prostoru webových stránek . Nechť jsou Vaše příspěvky k věci. Vydavatel si vyhrazuje právo Vaše příspěvky redigovat.

8. Užívání a prohlížení webové stránky je na Vaše nebezpečí. Vydavatel nenese odpovědnost za žádné škody vyplývající z Vašeho přístupu k webovým stránkám nebo z jejich užívání.

9. Vydavatel při ochraně Vašich údajů (např. emailová adresa) postupuje ve smyslu Zásad zachovávání soukromí a za žádných okolností je neposkytuje třetím stranám.

10. Vydavatel může kdykoli upravit tyto Zásady užívání změnou tohoto textu. Takové úpravy jsou závazné ode dne vydání a mění předchozí obsah Zásad užívání.

Zásady užívání vstoupily v platnost dne 1. září 2014

000001751 980__ $$aDOCUMENTATION

000001731 001__ 1731
000001731 005__ 20150702114325.0
000001731 041__ $$ačesky
000001731 100__ $$0AUTHOR|(SYS)witztumeliezer$$aWitztum, Eliezer
000001731 245__ $$aVyužití metafor v psychoterapii
000001731 520__ $$aČlánek popisuje strategické a taktické používání metafory při řízené práci s metaforou: práce s představou, vyprávění příběhů a používání metaforických úkolů. Ukazuje účinnost metafor při léčbě traumat a při práci s tématy vyvolávajícími úzkost.
000001731 65017 $$astudentské překlady
000001731 653__ $$0SUBJECT|(SYS)metafory$$ametafory
000001731 700__ $$0AUTHOR|(SYS)kulhankovairena$$aKulhánková, Irena$$epřeklad
000001731 700__ $$0AUTHOR|(SYS)hartonnovander$$aHart, Onno van der
000001731 700__ $$0AUTHOR|(SYS)friedmannbarbara$$aFriedmann, Barbara
000001731 773__ $$pJournal of Contemporary Psychotherapy$$y1988
000001731 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2084$$xThe Use of Metaphors in Psychotherapy
000001731 8564_ $$s233164$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1731/files/Witztum, Eliezer et.al. - Vyuziti metafor v psychoterapii.pdf$$ypreklad
000001731 980__ $$aTRANSLATION

000001677 001__ 1677
000001677 005__ 20150702115637.0
000001677 041__ $$ačesky
000001677 100__ $$0AUTHOR|(SYS)rautiaineneijaliisa$$aRautiainen, Eija-Liisa
000001677 245__ $$aDeprese v párové terapii: Jak ji dva lidé v páru odlišně vykládají
000001677 520__ $$aJak se partner osoby, která trpí depresí, podílí na konstruování narace deprese v párové terapii?V této studii jsme sledovali způsoby, jakým pár společně konstruuje (co-construct) naraci deprese během párové terapie. Pro tuto studii jsem vybrali tři probíhající párové terapie, v nichž vždy jeden z páru byl doporučen na ambulantní kliniku pro léčbu deprese. Analyzovali jsme vždy čtyři sezení ze systemické párové terapie za použití narativní analýzy. Podle našich zjištění pár společně konstruuje naraci deprese, a to každý svým vlastním způsobem. Je klíčové, abychom se soustředili nejen na to, jak pacient individuálně konstruuje naraci deprese, ale také na to, že narace pacienta představuje interaktivní část narace jeho nedepresivního partnera a konečně také na to, že existuje určitá narace deprese, která je sdílená  oběma členy páru.
000001677 65017 $$astudentské překlady
000001677 653__ $$0SUBJECT|(SYS)deprese$$adeprese
000001677 653__ $$0SUBJECT|(SYS)parovaterapie$$apárová terapie
000001677 700__ $$0AUTHOR|(SYS)aaltonenjukka$$aAaltonen, Jukka
000001677 700__ $$0AUTHOR|(SYS)buchlerveronika$$aBüchler, Veronika$$epřeklad
000001677 765__ $$tDepression: The Differing Narratives of Couples in Couple Therapy
000001677 773__ $$c156-175$$n1$$pThe Qualitative Report$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2085$$v15$$xThe Differing Narratives of Couples in Couple Therapy$$y2010
000001677 8564_ $$s115336$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1677/files/Deprese v parove terapii.pdf
000001677 980__ $$aTRANSLATION

000001663 001__ 1663
000001663 005__ 20150609092151.0
000001663 041__ $$ačesky
000001663 100__ $$0AUTHOR|(SYS)munrojdale$$aMunro, J. Dale$$uRegional Support Associates and The Redpath Centre London, Ontario
000001663 245__ $$aIntegrovaný model psychoterapie s Aspergrovým syndromem
000001663 520__ $$aV posledních letech dostávali psychoterapeuti stále více doporučení, jak zacházet s dospívající mládeží a s dospělými s Aspergerovým syndromem. Přesto většina terapeutů potřebuje důkladné vzdělávání a znalosti, aby zajistili poradenství pro tyto složité jedince. Toto pojednání se zabývá důvody, proč mohou být lidé s Aspergerovým syndromem považováni za složité případy pro poradenství. Některé případy (jejich identita je chráněná) jsou uvedeny.
000001663 65017 $$astudentské překlady
000001663 700__ $$0AUTHOR|(SYS)knizkovamarcela$$aKnížková, Marcela$$epřeklad
000001663 773__ $$n2$$pJournal of Systemic Therapies$$p82-96$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/edit/?ln=cs#state=edit&recid=2041$$v29$$y2010
000001663 8564_ $$s172203$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1663/files/pst s aspergr.pdf$$ypreklad
000001663 8564_ $$s467348$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1663/files/Asperger prezentace.pdf$$yprezentace k prekladu
000001663 980__ $$aTRANSLATION

000001592 001__ 1592
000001592 005__ 20150715151439.0
000001592 041__ $$ačesky
000001592 100__ $$0AUTHOR|(SYS)dougiamasmartin$$aDougiamas, Martin
000001592 245__ $$aCesta ke konstruktivismu
000001592 520__ $$aV průběhu uplynulých tří měsíců jsem se dozvídal o konstruktivismu mnoho četbou odborných textů, diskutováním o nich se svými studenty a přáteli, psaním deníku a osobní reflexí. Cítím, že během této zajímavé doby mé porozumění podstatně vzrostlo a už se projevilo jako užitečné. Tento text jsem sestavil ve snaze demonstrovat své současné porozumění jak konstruktivismu, tak i procesu, v němž se mé vědomosti o něm rozvíjely.
000001592 65017 $$astudentské překlady
000001592 700__ $$0AUTHOR|(SYS)rollovaanna$$aRollová, Anna$$epřeklad
000001592 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2119$$xFaces of constructivism
000001592 8564_ $$s178671$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1592/files/Text dokumentu.pdf$$yText dokumentu$$zText dokumentu
000001592 8564_ $$s87709$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1592/files/prezentace.pptx$$yprezentace
000001592 980__ $$aTRANSLATION