000000988 001__ 988
000000988 005__ 20150714084143.0
000000988 041__ $$ačesky
000000988 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000000988 245__ $$aNa břehu řeky$$bAneb jak zůstat nezaujatý ve vztahu k příběhu svého klienta
000000988 520__ $$aToto je příběh, který prožili Cristina, Pierre, Philippe a Gilles, všichni koučové, v průběhu výcviku praktické analýzy. Kristina si velmi přála pracovat na své situaci. Smysl výcviku se opíral o praxi vyprávění. V této „terapeutické aréně“, jak to nazval Michael White, jsem já vedoucí moderátor odpovědný za rámec a celkovou situaci. Navrhl jsem Cristině posadit se doprostřed, před své kolegy, „externí svědky“ svého vyprávění, kteří seděli v půlkruhu proti ní. Já jsem seděl stranou, abych ji provázel. Cristina začala vyprávět.
000000988 65017 $$astudentské překlady
000000988 653__ $$akoučování
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000000988 653__ $$azměna
000000988 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000000988 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000000988 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099$$xAu bord de la riviere
000000988 8564_ $$s87297$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf
000000988 8564_ $$s8694$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon$$xicon
000000988 8564_ $$s41837$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000000988 8564_ $$s70583$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/988/files/Fusellier Cristina et al Na brehu reky .pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000000988 980__ $$aTRANSLATION

000002099 001__ 2099
000002099 005__ 20150714084003.0
000002099 041__ $$afrancouzsky
000002099 100__ $$0AUTHOR|(SYS)bremondpierre$$aBrémond, Pierre
000002099 245__ $$aAu bord de la riviere$$bou comment rester décentré par rapport à l’histoire de son client
000002099 520__ $$aCeci est l'histoire de ce que Cristina, Pierre, Philippe et Gilles ont vécu, avec leurs pairs, tous coachs, lors d'un atelier d'analyse de pratiques.  Cristina souhaitait ardemment travailler sur sa situation. L'ingénierie de l'atelier s'appuyait sur les pratiques narratives. Dans cette "arène thérapeutique", comme la nomme Michael White, je suis l’animateur garant du cadre et du processus. Je propose à Cristina de se placer au centre, devant ses pairs, "témoins extérieurs" de son récit et placés en arc de cercle face à elle. Décentré et influent, je suis à ses côtés pour l'accompagner. Cristina commence alors à raconter….
000002099 653__ $$akoučování
000002099 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000002099 653__ $$azměna
000002099 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000002099 700__ $$aJanečková, Míla$$epřeklad$$oAUTHOR|(SYS)janeckovamila
000002099 8564_ $$s35840$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2099/files/Mila original.doc
000002099 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/988$$pPŘEKLAD
000002099 980__ $$aREPORT

000001518 001__ 1518
000001518 005__ 20180709134525.0
000001518 041__ $$ačesky
000001518 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001518 245__ $$aDěti, trauma a rozvíjení podřízené (alternativní) dějové linie příběhu
000001518 520__ $$aV tomto článku vyzdvihuje Michael White důležitost rozvíjení podřízených dějových linií příběhu v rozhovorech s dětmi, které byly vystaveny traumatické zkušenosti. Jejich rozvíjení poskytuje dětem bezpečný prostor pro vyjádření jejich identity, díky němuž mohou začít vyjadřovat traumatickou zkušenost. Tímto způsobem je možné, aby si děti vytvořily jistou míru odolnosti před re-traumatizací v situaci, kdy jsou vybízeny, aby své zážitky sdílely. Článek nabízí také ukázky možností užití těchto konceptů v konzultaci s dětmi.
000001518 65017 $$astudentské překlady
000001518 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativni přístup
000001518 700__ $$0AUTHOR|(SYS)soldanjan$$aSoldán, Jan$$epřeklad
000001518 700__ $$0AUTHOR|(SYS)burianovamartina$$aBurianová, Martina$$epřeklad
000001518 765__ $$tChildren, Trauma and Subordinate Storyline Development
000001518 773__ $$n3-4$$pThe International Journal of Narrative Therapy and Community Work$$y2005
000001518 8564_ $$s944753$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1518/files/White_deti.pdf
000001518 980__ $$aTRANSLATION

000001969 001__ 1969
000001969 005__ 20170304213531.0
000001969 041__ $$ačesky
000001969 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001969 245__ $$aExternalizování problému
000001969 520__ $$a„Externalizování je takový přístup k terapii, který podněcuje klienty k tomu, aby zpředmětnili a občas personifikovali problémy, které je trápí. V tomto procesu se problém stává oddělenou entitou, a tudíž vnější vůči osobě nebo vztahu, který byl popsán jako problémový. Tyto problémy, které jsou považovány za inherentní (vnitřní, vrozené), stejně jako ty relativně stálé rysy, které jsou přisuzovány osobám a vztahům, jsou pak méně fixovány a méně omezují.
000001969 653__ $$0SUBJECT|(SYS)externalizace$$aexternalizace
000001969 65017 $$apřeklady
000001969 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1206$$xMaps of narrative practice. New York, N.Y ; London: W. W. Norton & Company, 2007. Výňatek.
000001969 8564_ $$s105458$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1969/files/White, Michael.pdf
000001969 980__ $$aTRANSLATION

000001479 001__ 1479
000001479 005__ 20150714074101.0
000001479 041__ $$ačesky
000001479 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001479 245__ $$aJedinečné momenty
000001479 520__ $$aRozpoznání jedinečných momentů, které nepotvrzují původní příběh člověka zahlceného problémem (unique outcomes), a konstrukce a vykonávání nového významu skrze tyto momenty – to vše pomáhá lidem objevit jejich vlastní odolnost vůči účinkům či potřebám problému. Pokud tedy bereme v úvahu vztah závislosti mezi problémem a jeho účinky, platí, že když lidé odmítnou s potřebami problému spolupracovat, tak je tím podkopávají. A odmítají-li se podrobit vlivům problému, činí problém méně vlivným.
000001479 65017 $$astudentské překlady
000001479 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1479/files/White, Michael - Jedinecne momenty.pdf
000001479 8564_ $$s15447$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1479/files/White, Michael - Jedinecne momenty.gif?subformat=icon$$xicon
000001479 8564_ $$s237757$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1479/files/White, Michael - Jedinecne momenty.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001479 8564_ $$s69738$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1479/files/White, Michael - Jedinecne momenty.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001479 980__ $$aTRANSLATION

000001968 001__ 1968
000001968 005__ 20150906082927.0
000001968 041__ $$ačesky
000001968 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001968 245__ $$aJeffrey
000001968 520__ $$aA opravdu, za chvíli jsme všichni seděli v mé pracovně – Beth a Andrew na židli a Jeffrey na houpacím koni, kterému přibyly nohy navíc a který se zjevně stal krátkozrakým, protože vrážel do všeho, co mohl. Připadalo mi to zvláštní, ale soustředil jsem se na Andrewa a Beth, abych zjistil, co je ke mně přivádí. Andrew se náhle vymrštil ze židle a skočil na mě – nejdřív jsem myslel, že mě chtěl zasáhnout a netrefil se, protože je taky trochu krátkozraký. Naštěstí se ukázalo, že to nebyl zlý úmysl, ale pokus uchránit mě před padající tabulí za mými zády. Tato příhoda mě trochu rozrušila, ale byl jsem vděčný za jeho snahu. Za několik minut se Beth a Andrewovi podařilo nastolit v místnosti klid a já jsem využil této příležitosti, abych se znovu zeptal na důvod jejich návštěvy.
000001968 65017 $$apřeklady
000001968 65017 $$akazuistiky
000001968 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001968 653__ $$aAHDH
000001968 653__ $$apřepis rozhovoru
000001968 700__ $$0AUTHOR|(SYS)kunesovaalice$$aKunešová, Alice$$epřeklad
000001968 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1206$$xMaps of narrative practice. New York, N.Y ; London: W. W. Norton & Company, 2007. Výňatek.
000001968 8564_ $$s98940$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1968/files/Jeffrey.pdf
000001968 980__ $$aTRANSLATION

000001971 001__ 1971
000001971 005__ 20170304213241.0
000001971 041__ $$ačesky
000001971 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001971 245__ $$aKonverzace vedoucí k unikátním výsledkům
000001971 520__ $$aPřestože je život bohatý na prožité zážitky, dáváme mnohým z těchto zážitků jen málo pozornosti. Prvky těchto prožitých zážitků, které jsou považovány za důležité se stanou součástí našeho vědomí a našeho životního příběhu (jen velmi malé množství zážitků je vybráno). Obrovnské množství zážitků z každodenního života jen blikne na obrazovce našeho vědomí a je zapomenuto v historickém vakuu. Mnoho těchto zážitků je “mimo fázi” v kontextu dominantích příběhů našeho života a proto nejsou ani zaregistrovány a nepřikládá se jim žádná váha. Tyto mimo-fázové zážitky mohou ale být potenciálně důležité a při vhodných podmínkách mohou vézt k “unikátním výsledkům” nebo “vyjímkám”. Identifikace těchto mimo-fázových prvků prožitých zážitků může zajistit první krok ve vývoji alternativního životního příběhu.
000001971 653__ $$apřepis rozhovoru
000001971 653__ $$0SUBJECT|(SYS)vyjimky$$avýjimky
000001971 65017 $$apřeklady
000001971 773__ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1206$$xMaps of narrative practice. New York, N.Y ; London: W. W. Norton & Company, 2007. 5. kapitola
000001971 8564_ $$s54480$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1971/files/5 kap unique outcomes.pdf
000001971 980__ $$aTRANSLATION

000001206 001__ 1206
000001206 005__ 20150925085021.0
000001206 037__ $$aKN89
000001206 041__ $$aanglicky
000001206 100__ $$0AUTHOR|(SYS)whitemichael$$aWhite, Michael
000001206 245__ $$aMaps of narrative practice
000001206 260__ $$aNew York, N.Y ; London$$bW. W. Norton & Company$$c2007
000001206 300__ $$a304 s.
000001206 65017 $$acitováno studenty
000001206 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001206 653__ $$0SUBJECT|(SYS)navody$$anávody
000001206 653__ $$0SUBJECT|(SYS)kazuistika$$akazuistika
000001206 678__ $$aPřeklad některých kapitol.
000001206 909C4 $$dhttp://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=004612391&local_base=SKC$$pSouborný katalog
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1973$$pThomas
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1972$$p1.kapitola
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1971$$p5.kapitola
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1970$$pStruktura reautorizace
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1969$$pExternalizace
000001206 909C4 $$dhttps://systemika.g-i.cz/record/1968$$pJeffrey
000001206 980__ $$aBOOK

000002132 001__ 2132
000002132 005__ 20151015090724.0
000002132 041__ $$aanglicky
000002132 100__ $$0AUTHOR|(SYS)changjeff$$aChang, Jeff
000002132 245__ $$aMichael White and Steve de Shazer$$bNew Directions in Family Therapy
000002132 520__ $$a

Our attraction to these approaches and our observation of their siilarities and differences le us to try and to place these two therapeutic approaches in context.

000002132 65017 $$asam 000002132 653__ $$0SUBJECT|(SYS)solutionfocused$$asolution focused 000002132 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup 000002132 700__ $$0AUTHOR|(SYS)phillipsmichele$$aPhillips, Michele 000002132 773__ $$y1993 000002132 8564_ $$s2883665$$uhttps://systemika.g-i.cz/record/2132/files/Chang, Jeff.pdf 000002132 980__ $$aREPORT

000001294 001__ 1294
000001294 005__ 20150218105859.0
000001294 041__ $$ačesky
000001294 100__ $$0AUTHOR|(SYS)novotnanora$$aNovotná, Nora
000001294 245__ $$aNarativní přístup
000001294 300__ $$a5 s.
000001294 520__ $$aV rámci ISZ je tedy zastávána konstruktivistická odnož narativního přístupu k terapii.  Jeho hlavními představiteli jsou Michael White, australský rodinný terapeut a David Epston, novozélandský terapeut. Vycházeli ze základní teze Batesona – protože nemůžeme proniknout k objektivní realitě, všechno naše vědění je akt interpretace. Narativní terapie byla O ́Hanlonem (1994) nazvána „třetí vlnou“, která následuje po Freudovi a patologizujícím pohledu.
000001294 653__ $$0SUBJECT|(SYS)narativnipristup$$anarativní přístup
000001294 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1294/files/Novotna Nora - Narrativni pristup.pdf
000001294 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1294/files/Novotna Nora - Narrativni pristup.gif?subformat=icon$$xicon
000001294 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1294/files/Novotna Nora - Narrativni pristup.gif?subformat=icon-700$$xicon-700
000001294 8564_ $$uhttps://systemika.g-i.cz/record/1294/files/Novotna Nora - Narrativni pristup.pdf?subformat=pdfa$$xpdfa
000001294 980__ $$aREPORT