Thesis / kazuistiky

Zbytečná námaha

Provodov: 2012. 21 s.

Pokud se uskuteční třetí setkání, tak mám vypozorováno, že více kontroluji – mám potřebu klienta trochu brzdit, když si myslím, že staví vzdušné zámky a nepřipouští si i možné obtíže. V těchto setkáních musím hodně využívat reflektování, v rámci techniky „pražský výtah“ sjíždět do přízemí a uvědomovat si, co a proč tam dělám a z jakého důvodu nebo mé osobní zkušenosti a předpokladů pokládám tyto otázky nebo mám potřebu si ověřovat motivaci a náhled klienta.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Kudy na doktorát

2016. 19 s.

Svůj terapeutický styl se snažím stavět na biologických východiscích systemického myšlení a na postulátech radikálního konstruktivismu. Snažím se rozumět a do praxe uvádět myšlenky H. Maturany a být si při své práci s klienty plně vědomá toho, že každá živá bytost je „autopoietickým systémem determinovaným svou strukturou, operacionálně uzavřeným a autonomním“

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Stačí nevidět černě... / Pajer, Lucie

2007. 11 s.

Uvědomoval si čím dál tím více, jak svým chováním od sebe „odpuzuje své okolí“. Před nedávnou dobou navíc v hádce „ztratil nejlepšího a zároveň jediného kamaráda“ a švagra. Dle jeho slov „má problémy se sebeovládáním“. Touha (a naděje) po odpovědích ho přiměla hledat odbornou pomoc.

Různé: Chvístková, Lucie/AUTHOR|(SYS)chvistkova

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná práce k obhajobě psychoterapeutického výcviku

8 s.

Získala jsem také náměty pro svoji další práci - snažit se více vytěžit ze změny (toho se někdy při konzultacích vzdávám a je to škoda), více pokračovat v doptávání ( „jak to ten klient dělá“), více „hned nerozumět“, více kutat.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Umenie pomahať

2012. 26 s.

Viac ako kedykoľek predtým som si uvedomila, že klientova kompetentnosť je aj o tom, že si vie zhodnotiť natoľko svoju situáciu, pri ktorej dospeje k poznaniu, že niečo nevie, že nie je schopný, že dospel na koniec svojich schopností či možností, a preto vyhľadáva pomoc.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Thesis / kazuistiky

Závěrečná kasuistická práce

2004. 9 s.

Další těžkostí, se kterou jsme se potýkaly (a myslím, že stále trochu potýkáme), bylo to, že v řeči Dany zaznívaly pochybnosti o ní samé, často zpochybnila, znevážila to, co právě řekla, opravovala se a přidávala hned další možný pohled apod. Připadalo mi, že je pro Danu vůbec těžké vyjádřit se jednoznačně, stát si za svým názorem, za tím, co řekla. Možná že vnímala všechny ty okolnosti, které mohly hrát roli, možná chtěla dát perfektní bezchybnou odpověď a raději ji zpochybnila, než aby se setkala s tím, že by s ní někdo nemusel souhlasit, nevím. Pro mě bylo každopádně velmi těžké se v její řeči vyznat a pochopit, co vlastně říká, jakou dává odpověď.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Articles

The Therapist's Inner Conversation in Family Therapy Practice: Some Ideas About the Self of the Therapist, Therapeutic Impasse, and the Process of Reflection / Rober Peter

In: Family Proces. - č. 38, s. 209-228. - 1999

In this article, a distinction is made between the outer therapeutic conversation and the therapist's inner conversation. The therapeutic conversation is a circle of meaning in which both the therapist and the clients play a part. The therapist's inner conversation is described as a negotiation between the self of the therapist and his role. In this process of negotiation the therapist has to take seriously, not only his observations, but also what is evoked in him by these observations, that is, images, moods, emotions, associations, memories, and so on.

Viz též: částečný překlad

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Articles


Articles

The therapist’s experiencing in family therapy practice / Robert Peter

In: Journal of Family Therapy. - s. 1-23. - 2010

The question posed in this article is how the therapist should deal with strong emotions she might experience in the session. This question is especially important if it concerns emotions that –at least on the surface- cannot be considered to contribute to a therapeutic alliance. We offer some eflections as preliminary steps towards answering this question and propose that therapists be sensitive to their own experiencing during the session, be careful to monitor the implicit invitations to join the family members in potentially destructive relational scenarios, reflect on the possible negative and erpetuating effects of her interactions with the family, and explore opportunities to proceed with the ession in new and more constructive ways.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Articles


Thesis / kazuistiky

Kazuistika

13 s.

Mými klienty jsou tedy rodiny, resp. většinou matky, které mají dítě se zrakovým a kombinovaným postižením od narození do 4 až 6 let. Pracovníci střediska hledali někoho, kdo bude rodičům věnovat čas pro řešení jiných, než speciálně pedagogických a dalších poradenských problémů, např. když se rodiče dlouhodobě necítí dobře a chtějí si povídat, když řeší nějaký náročnější problém, či obtížnou situaci.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports


Reports

Systemické reflektování

Mají-li zůstat systemické přístupy koherentní filosofii k níž se vztahují, pak musí jako metodu své práce označit to jediné, co v důsledku přijetí uvedených filosofií může terapeut dělat, totiž zacházet sám se sebou a tím podněcovat (perturbovat Maturana) (dnes lépe „nabízet příležitost“) své okolí. Metodou systemické psychoterapie rozumíme způsoby jimiž psychoterapeut v průběhu psychoterapie zachází sám se sebou. (Nemožnost instruktivní interakce, strukturní determinismus...) Tyto způsoby obecně nazýváme reflektování.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports