Articles / studijní materiály/autorské práce

Komplexní posuzování potřeb klientů v rámci poradenského rozhovoru z hlediska přístupu zaměřeného na řešení

Potřeby klientů lze vnímat jako jeden z ústředních konceptů v oblasti poskytování sociálních služeb. Zjištění či přesněji „posouzení“ potřeb tvoří jádro individuálního plánování služby (Černáková, Johnová, 2002), a proto lze tuto dovednost považovat za jednu z klíčových kompetencí sociálních pracovníků a terapeutů. Posuzování potřeb má přesah i mimo rámec případové práce s klienty – mělo by se kupříkladu promítnout i na lokální úrovni do plánování sociálních služeb (Zatloukal, 2008a; Havlík, Koldinská et al., 2009). Tento text nabízí teoretickou reflexi pojmu „potřeba“ i praktickou inspiraci pro sociální pracovníky zaměřenou na otázku, jak lze postupovat při posuzování potřeb v každodenní práci s klienty.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Articles



Person: Šotola, Jaroslav

Celkem záznamů: 1

Jaroslav Šotola je absolventem doktorského studia antropologie na Univerzitě Karlově v Praze. V současné době vyučuje kulturní antropologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zároveň působí v o.p.s. Člověk tísni v rámci projektu „Do lavic!“, který je zaměřen na zmírnění dopadů sociálního vyloučení na vzdělávání dětí a žáků. Několik let působil jako koordinátor olomouckého Střediska integrace menšin v rámci stejnojmenného projektu. Těžišti jeho odborného zájmu jsou problematika sociálního začleňování pomocí vzdělávání, oblast síťování organizací a institucí a téma hledání rovnováhy mezi pomáhajícím a restriktivním přístupem při práci s obyvateli sociálně vyloučených lokalit.



Control Number(s):

  • AUTHOR|(SYS)sotolajaroslav