Thesis / kazuistiky

Komentovaná kazuistika k závěrečným obhajobám

2017. 22 s.

V práci s klientkou vyuţívam predovšetkým koncept „ Silnej päťky“, ktorá zahŕňa základné postupy systemicej a konstruktivistickej terapie. Pomáha mi pri vytváraní a udrţaní vhodnej pracovnej atmosféry, nastoluje môj vnútorný pokoj, vytvára môj pocit bezpečia a ľahšieho pripojenie sa ku klientovi. Pri práci s klientom sa snaţím dívať na svet jeho očami, prijať jeho priania za témy. V ocenení sa snaţím zdôrazniť všetky, aj malé pokroky, ktoré sa klientovi podarili a ktoré urobil vlastným úsilím. Zameriavam sa na hľadanie klientových vlastných zdrojov a posilovanie schopností, ktoré sa „len kdesi schovali“. Verím v samotného klienta. Vnímam jeho trápenie, aj keď som si vedomá, ţe mu nemôţem porozumieť tak dobre, ako si rozumie klient sám. Celá moja terapeutická práca je charakteristická nedirektívnym, partnerským prístupom smerom ku klientke.

V kolekcích: Theses > Thesis


Articles

Adlerian Therapy as a Relational Constructivist Approach / Watts, Richard E.

In: THE FAMILY JOURNAL: COUNSELING AND THERAPY FOR COUPLES AND FAMILIES. - č. 2, s. 139-147. - 2003

The author presents the elements of the postmodern perspective present in contemporary psychotherapy. Moreover, he indicates the usefulness of some therapeutic techniques, mirroring the tendencies represAccording to R. A. Neimeyer (2000) and Botella and Herrero (2000), an integrative bridge between cognitive constructivist and social constructionist approaches to therapy might be usefully labeled relational constructivism. This article affirms that Adlerian therapy— both explicitly and implicitly—is a relational constructivist approach, and consequently may serve as an integrative bridge between cognitive constructivist and social constructionist therapies. Both theory and practice issues are discussed.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Articles


Thesis / kazuistiky

Písemná práce ­ komentovaná kasuistika

Praha: 2005. 12 s.

Cítila jsem, že v tomto kontextu spolupráce budu muset velmi pečovat o svoji pozici v rozhovoru. Navíc v situaci, kdy mi bude upřeno jedno z kritérií, které mi do této doby připadalo jako nezbytné pro vytvoření pocitu bezpečí, a to práce v mém pracovním prostředí. Pokud jsem se v rozhovoru necítila dobře nebo jsem se ztrácela, rozhovor jsem zastavovala, zveřejňovala jsem svůj stav, vracela jsem sebe i rozhovor zpátky k cíli, rekapitulovala jsem.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports



Subject: supervize terapie

Variant(s): supervize

Celkem záznamů: 13

Supervize je samozřejmou součástí potřebných zdrojů terapeuta: − potřebuje mít někoho, od koho se chce učit − potřebuje mít někoho, s kým může svou práci sdílet − potřebuje mít někoho, kdo mu pomůže s těžkostmi



Control Number(s):

  • SUBJECT|(SYS)supervizeterapie



Subject: otevírání terapie

Celkem záznamů: 2

Tak jako hudebník před vystoupením i terapeut musí vyladit svůj nástroj. Protože on sám je nástrojem, musí vyladit sebe. Nenaladěnost kazí muziku. Je tedy dobré definovat se jako psychoterapeut, srovnat si náladu a soustředěnost, připomenout si kontext setkání apod. Je dobré si k tomu vytvořit rituál.



Control Number(s):

  • SUBJECT|(SYS)oteviraniterapie



Subject: končení terapie

Celkem záznamů: 1

Na konec spolupráce je třeba myslet od počátku - rozhovor končí vyčerpáním domluveného času, dohodou, dosažením cíle spolupráce, naplněním (nenaplněním) představ klienta, klient už nepřijde. V končení se mísí odborné představy pracovníka s konzumentskou spokojeností klienta.



Control Number(s):

  • SUBJECT|(SYS)konceniterapie



Subject: koncepty terapie

Spolupráce ve střední části rozhovoru si terapie se může ubírat různými cestami, podle různých konstruktivistických modelů, či škol. Terapeut mezi nimi volí podle kontextu kýžené změny.



Control Number(s):

  • SUBJECT|(SYS)konceptyterapie


Reports / kazuistiky

Kazuistika č. 4

21 s.

Pokračuji v, pro systemiku klasickém, opracovávání objednávky. Ptám se klienta, zdali se máme spíš věnovat té situaci, a jak ji zvládat (Shazerův solution focused approach), nebo máme-li hovořit o tátovi a nebo zdali mi může říci, co z těch témat považuje za nejdůležitější pořešit, aby vedly podle něj ke kýženému efektu terapie. Jinými slovy ho zplnomocňuji k tomu, aby určil on cestu a téma rozhovoru a aby on sám posoudil, zdali je mu užitečné vše, o čem hovoříme a kudy rozhovor vedeme. Zároveň se ho ptám, podle čeho pozná, že naše setkávání může skončit. Odpovídá, že: ,,Budu zase sám sebou“.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports, Case reports


Reports / kazuistiky

Kazuistika č. 2

17 s.

Oba dále popisují situaci posledních týdnů, kdy manžel odešel z jejich dcerou ke známým a nedal manželce vědět, neodpovídal na telefonáty a manželka kontaktovala policii. Z této situace vyvstala žádost o rozvod, soud se má prý konat za tři dny a oba manželé potrvzují, že by rádi od poradců věděli, zdali se nedá jejich rodinná situace ,,nějak řešit”.

V kolekcích: Books, Articles & Reports > Reports, Case reports


Thesis / kazuistiky

Párová terapie s manželi P.

2008. 14 s.

Myslím, že jsem se snažila z mého pohledu soustředit na to nejpodstatnější, jít efektivně za cíli, které si manželé stanovili, nerozmělňovat naši práci ve zbytečných odbočkách... Zároveň uvažuji, že možná díky tomu nevyplula na povrch důležitější témata, jakási „meta-témata“, na kterých by bylo třeba užitečnější pracovat.

V kolekcích: Theses > Thesis, Case reports