Institution: Institut für Systemische Studien

Seit 1978 wurde in einem Arbeitskreis des Universitäts-Krankenhauses Hamburg Eppendorf die Umsetzung des systemischen Denkansatzes in der Praxis der Psychotherapie erprobt und weiterentwickelt. Aus diesem Arbeitskreis ging sechs Jahre später das „Institut für systemische Studien“ hervor. Seitdem ist das Institut ein anerkanntes und angesehenes Zentrum für die berufsbezogene Weiterbildung. [...]


Project: HH91

Legendární první systemický výcvik v Československu vedený společně Institut für Systemische Studien Hamburg a Institutem pro systemickou zkušenost Praha probíhal v Praze od května 1991 do listopadu 1992. Certifikáty vydány 19.3.1993


Subject: antropologie


Institution: GI projekt o.p.s.

Součást skupiny GI konzultace a vzdělávání. Založeno 2003 (Ivan Úlehla, Markéta Vylítová) pod jménem Komunitní plánování o.p.s. jako občanské sdružení s cílem vyučovat a šířit model komunitního plánování přinesený z Velké Británie v tzv. Česko-Britském projektu na podporu reformy sociálních služeb..


Project: UT16

Výcvik Umění terapie zahájený 9. listopadu 2016, ukončený 24. listopadu 2021


Subject: handikap

Nerovnost startovních či výchozích podmínek. Původně ve sportu, přeneseně označuje vrozená či získaná znevýhodnění jak tělesná tak mentální, která vyžadují zvláštní ohledy či péči..


Subject: vyznání

Náboženské přesvědčení samo není předmětem psychoterapie. Stává se jím, když je klient svým vyznáním sužován a potřebuje řešit nikoli teologické otázky, ale své životní problémy spojené s vlastní vírou..


Subject: vztah

Pracovní resp. terpeutický vztah řeší systemika nikoli přes míru harmonie, zralosti či autentičnosti terapeuta, nábrž konkrétními postupy vytváření terapeutického vztahu. Shrnujeme je pod titulkem Silná pětka


Subject: skupinová terapie

Skupinová psychoterapie, často jen skupinová terapie je forma psychoterapie při níž terapeut, případně několik terapeutů, pracují s malou skupinu klientů (pacientů)..


Subject: systémový přístup

Systémový přístup vychází ze teorie systémů. Tvoří dominantní výkladové schema pro rodinnou terapii. Členové rodiny jsou bráni jako prvky systému, příslušníci rodiny tvoří jeho hranice a vztahy mezi nimi jsou vazby a nimiž terapeut pracuje..