Poznámky ke konceptu změny

Ve Spojených státech, kde žiji už čtvrt století, se psychologie obvykle definuje jako věda o chování – a chování je, jak to s obrovským a ničivým úspěchem hlásali následovníci Watsona a Skinnera, to, co můžeme pozorováním zjistit, že organismus dělá. Budeme-li vycházet z tohoto základu, pak je jednoduché nezabývat se ...

by Glasersfeld, Ernst von | 8 Jun 2015, 16:24 | změna   poznání   klasika   radikální konstruktivismus  


Proč se lidem nelíbí radikální konstruktivismus

I přesto to, že má radikálni konstruktivismus velmi úspěšný základ v matematickém a vědeckém výzkumu, nestal se obecně přijímanou teorií poznatků.

by Glasersfeld, Ernst von ; Huťanová, Lucía ; Laštovicová, Hana | 15 Jul 2015, 11:03 | poznání   klasika   radikální konstruktivismus  


Pocta Jeanu Piagetovi

Jean Piaget se narodil v Neuchatelu v srpnu 1896. Loňské sté výročí jeho narození (článek je psán v roce 1997 – pozn.překladu) bylo příležitostí ke slavení na mnoha místech západního světa. Hlavním důvodem této mezinárodní pozornosti byl nepopiratelný fakt, že Piaget byl zakládajícím otcem odvětví psychologie, které se snaží odkrýt ...

by Glasersfeld, Ernst von ; Fialová, Denisa ; Junková, Zuzana | 26 Jun 2019, 8:32


The Constructivist Approach to Teaching

The development of a constructivist theory of knowing has been the focus of my interest for several decades. It was a philosophical interest that arose originally out of work concerning first the structure and semantics of several languages and later cognitive psychology. Therefore, the title of this chapter may need ...

by Glasersfeld, Ernst von | 11 Oct 2022, 12:27