Author: Pitasi, Andrea


Systemický přístup v supervizi

Supervize je v posledních letech dramaticky se rozvíjejícím oborem. Čerpá z velkého množství zdrojů a psychoterapeutické modely jsou jedním z nich. Je významné zabývat se tím, jak mohou teoretická východiska supervizora zabarvovat a ovlivňovat průběh supervize. Tato práce se zaměřuje na moţné vyuţití systemického přístupu v supervizi, neboť je v ...

by Pluhaříková Pomajzlová, Jana | 6 May 2014, 9:27 | systemický přístup   postmoderna   konstruktivismus   sociální konstruktivismus   supervize   kvalitativní výzkum  


Arguments Opposing the Radicalism of Radical Constructivism

Examination of the main arguments for radical constructivism and the critical arguments put forward against it. Although there is no reason to doubt the value of constructivism as such, it can be stated that any epistemological radicalism lacks plausibility. There is ample evidence that we still can adopt a critical ...

| univie

by Saalmann, Gernot | 1 Aug 2017, 13:16 | radikální konstruktivismus   kritika  


Konstruktivismus jako paradigma pro výuku a učení

Stejně jako řada dalších metod probíraných na této sérii workshopů konstruktivistická forma vyučování se snaží přesunout pozornost z učitele na žáky. Učebna přestává být místem, kde učitel (odborník) chrlí vědomosti na pasivní žáky, kte říčekají jako prázdné lodě v přístavu, až budou naplněny. V případě konstruktivistického modelu jsou studenti podněcováni ...

28 Mar 2014, 15:51 | konstruktivismus   pedagogika   vyučování   oblasti aplikace  


Subject: konstruktivismus po našom

Solipsisté tvrdili, že realita neexistuje a i kdyby existovala, nemůžeme ji poznat. Naproti tomu vědecký materialismus nepochyboval o její existenci a věřil, že poznání objektivní realitu přímo odráží. My vycházíme z předpokladu, že je nutné rozlišovat interakci a poznání. Jednáme, konáme v interakci s prostředím, získáváme z něj energii. ...