Směrem k oceňujícímu organizování

Tato kniha je koncipována tak, aby poskytla čtenářům inspiraci a zdroje pro rozvíjení Oceňující organizace, té organizace, která maximálně vyhovuje podmínkám, jenž se vynořily ve 21.st. V tomto světě, kde se dějí překotné a spletité změny, věříme, že starý hierarchicky organizovaný model kontroly a příkazů přestal být efektivní. Proces oceňujícího ...

by Anderson, Harlene ; Gergen, Kenneth J. | 9 Sep 2014, 9:12


Názory klientů: praktické rady od expertů na to, jak vytvářet dialogový rozhovor a kolaborativní vztah

Vědění - falešná představa porozumění nebo záruky metodologie - snižuje možnost pochopení a zvyšuje naši hluchotu k neočekávanému, nevyslovenému a dosud neřečenému (Anderson & Goolishian, 1988b). Pokud vždy sledujeme a slyšíme věci, na které jsme zvyklí, potom pomineme, ani nezpozorujeme ani neuslyšíme to, co je odlišné nebo jedinečné. Pozice ne-vědění ...

by Anderson, Harlene | 28 Mar 2014, 14:44 | dialog   kolaborativní přístup   neexpertnost   nejistota   kazuistika  


Vidět a slyšet a být viděn a slyšen

Dlouho potom, co se reflektující procesy objevily, začal jsem o nich přemýšlet jako o přesunech mezi mluvením o nějaké věci ve vnějším dialogu s druhými a nečinným sezením a nasloucháním tomu, jak o stejné věci mluví ostatní. Během naslouchání druhým vede člověk nevyhnutelně vnitřní dialog (dialog „skrze slova„) sám se ...

KN103

by Andersen, Tom | 28 Mar 2014, 14:27 | reflektující tým   kazuistika   struktura rozhovoru  


Konstruktivismus jako paradigma pro výuku a učení

Stejně jako řada dalších metod probíraných na této sérii workshopů konstruktivistická forma vyučování se snaží přesunout pozornost z učitele na žáky. Učebna přestává být místem, kde učitel (odborník) chrlí vědomosti na pasivní žáky, kte říčekají jako prázdné lodě v přístavu, až budou naplněny. V případě konstruktivistického modelu jsou studenti podněcováni ...

28 Mar 2014, 15:51 | konstruktivismus   pedagogika   vyučování   oblasti aplikace  


Cirkulární otázky

Tento článek se věnuje zejména vysvětlení a poměrně podrobnému popisu konstrukce cirkulárních otázek v různých formách. Jsou zde uvedeny také důležité odkazy na odpovídající literaturu k tomuto tématu a související teoretické základy. V praktické části textu s názvem „Příklady“ je technika cirkulárního dotazování představena díky přepisům rozhovoru v kontextu terapeutické ...

by Fejkusová, Pavlína ; Líbenková, Tereza | 2 May 2016, 9:40 | rodinná terapie   návody