Konstruktivismus: k čemu nám může být dobrý: Vědět, kdy stůl není pohovka

Dobré vzdělání a dobrá konatruktivistická psychoterapie mají hodně společného. Vystavují člověka rizikům. Obojí bylo stvořeno k tomu, aby podněcovalo zvídavost a obojí funguje a obojí funguje nejlépe, když je živým dobrodružstvím a ne jen akademickou zábavou.

KN104

by Efran, Jay Steven ; Lukens, Micahel, D. ; Lukens, Robert J. | 8 Apr 2014, 8:44 | 1 review | konstruktivismus   poznání   objektivita   svědomí   kontext  


Násilí a systemické hledisko: Problém moci

Násilí je neobyčejně lineární pojem, který lze jen těžko uchopit ze systemické perspektivy. S Batesonovou systemickou diskvalifikací pojmu moci často bývá automaticky spojována analogická diskvalifikace pojmu násilí. Tento postoj je zkoumán ve světle současné feministické kritiky. Argumentuje se, že (a) násilí a moc jsou podstatnou součástí sféry lidské zkušenosti a ...

| Wiley Online Library

by Dell, Paul F. | 4 Apr 2014, 8:35 | 1 review | násilí   konstruktivismus   teorie   klasika   jazyk   objektivita  


Systemická terapie v psychiatrickém kontextu - pohled k sousedům

Chtěli bychom proto navrhnout třetí matrici, pomocí které lze porozumět lidskému chování: lingvistickou nebo významovou matrici. Při lingvistické matrici nemusejí být postulovány žádné na pozorovateli nezávislé jednotky jako rodinný genogram nebo struktura rodiny. Naopak dovoluje začlenit všechny hovořící komunikující pozorovatele, resp. účastníky systému včetně terapeutů a ostatních odborníků. Účastníci tohoto ...

| Systemagazin

by Deissler, Klaus. G. ; Schug, Roswitha ; Strnad, Vratislav ; Jänicke, Ulrike | 4 Apr 2014, 8:13 | kazuistika   psychiatrie   pacient   konstruktivismus   oblasti aplikace   jazyk   institucionální diskurz  


Konstruktivismus jako paradigma pro výuku a učení

Stejně jako řada dalších metod probíraných na této sérii workshopů konstruktivistická forma vyučování se snaží přesunout pozornost z učitele na žáky. Učebna přestává být místem, kde učitel (odborník) chrlí vědomosti na pasivní žáky, kte říčekají jako prázdné lodě v přístavu, až budou naplněny. V případě konstruktivistického modelu jsou studenti podněcováni ...

28 Mar 2014, 15:51 | konstruktivismus   pedagogika   vyučování   oblasti aplikace  


Subject: konstruktivismus po našom

Solipsisté tvrdili, že realita neexistuje a i kdyby existovala, nemůžeme ji poznat. Naproti tomu vědecký materialismus nepochyboval o její existenci a věřil, že poznání objektivní realitu přímo odráží. My vycházíme z předpokladu, že je nutné rozlišovat interakci a poznání. Jednáme, konáme v interakci s prostředím, získáváme z něj energii. ...