Tamara: Jak vrátit radost a štěstí do života

Pro závěrečnou kazuistiku jsem vybrala klientku Tamaru, kterou jsem obdivovala za její pracovitost, pokoru, skromnost, vnitřní sílu a chuť být šťastná. Touto kazuistikou bych chtěla zprostředkovat příběh této mladé ženy o hledání štěstí a radosti v životě.

by Fawzy, Suzana | 4 led 2022, 17:36


Závěrečná písemná práce

Můj terapeutický směr je hodně ovlivněn narativním přístupem. Systemické terapie mám ráda pro svobodu, kterou poskytují jak terapeutovi, tak klientovi. Klient je tvůrce svého života. To, že neexistuje jen jedna správná varianta pro život a jedním z úkolů terapeuta je otevírat pole možností, mi přijde jako velmi užitečná životní filozofie.

by Gili, Kateřina | 4 led 2022, 17:41


Závěrečná kazuistika

Pro závěrečnou práci jsem si vybrala kazuistiku, která se týká mé několikaměsíční práce s klientem Karlem, kterému je přes 30 let. S Karlem jsem navázala spolupráci podruhé, neboť se znovu ozval, že by se rád viděl a pokračoval v terapii. S Karlem jsem se neviděla přibližně rok, předchozí spolupráce vznikla ...

by Hajdíková, Lada | 4 led 2022, 17:46


Závěrečná kazuistika

Ke spolupráci s Aničkou mě přivedla jedna z mých supervizorek. Anička je sedmnáctiletá dcera jejich známých, která se na ni v těžkých chvílích obracela o pomoc a o rady. Klientku trápí panické záchvaty a úzkosti, hodně jí záleží na tom, co si o ní myslí ostatní, bojí se vyjádřit svůj ...

by Hranošová, Tereza | 4 led 2022, 17:50


Smířit se s porodem

„Mám trauma z prvního porodu a teď jsem opět těhotná. Kdy se můžeme sejít?“ znělo v její první zprávě. Nejsem zvyklá na takovou přímost a míru informací během prvního, obzvlášť psaného kontaktu, přesto mě ženina otevřenost příjemně zaujala a probudila ve mně zvědavost na ni a její vyprávění. Dohodli jsme ...

by Junková, Zuzana | 4 led 2022, 17:54 | online  


Závěrečná práce

Podle matky má chlapec vývojovou dysfázii. Ve škole se to projevovalo zejména neporozuměním pokynům, nemotorností, zvláštním vyjadřováním, nejistotou a „zvláštním chováním“, které vykazovalo dle pedagogů autistické prvky. Pedagogové školy měli pocit, že je chlapec na nesprávném oboru.

by Křížová, Soňa | 4 led 2022, 18:04 | online  


Příběh Bojovnice: Komentovaná kazuistika k závěrečným obhajobám

Dominiku jsem si vybrala pro svou závěrečnou práci proto, že během naší práce vzešla z počáteční beznaděje velká naděje. Naděje v to, že může jít svou cestou, nehledě na diagnózy, na to, co si o ní myslí její přítel, rodiče, bratr či její klienti. Že byť se odmalička potýká s ...

by Lukášková, Kamila | 4 led 2022, 18:11 | online  


Adéla: závěrečná práce

Klientka se jmenuje Adéla, je jí 15 let a studuje 1. ročník čtyřletého gymnázia. V pololetí měla velmi dobrý prospěch. Žije v malém městečku v okrese Chrudim. S klientkou jsme se přes Skype setkaly celkem třináctkrát. Spolupracovat jsme začaly v únoru letošního roku a terapie jsme ukončily v září. Scházely ...

by Šaňáková, Veronika | 4 led 2022, 18:16 | online  


Závěrečná komentovaná kazuistika

Kryštof, dále jen K., docházel na jaře loňského roku do individuální terapie ke kolegyni, která s Přístavem externě spolupracuje. Tu ukončil z důvodu zdražení jejích služeb. Neměl žádné speciální požadavky na terapeuta, chtěl pouze někam docházet dlouhodobě. Vedení mu nabídlo čekací listinu, nebo mě s nabídkou „krátké“ terapie. I přes ...

by Talášková, Veronika | 4 led 2022, 18:20 | online  


Závěrečná práce

Ze své pozice psychiatra je mi blízká funkce psychoterapie podle Vymětala et al. Psychoterapii nabízím jako placenou službu - není automatickou součástí lékařského vyšetření. Klienty jsou psychiatričtí pacienti - moji i jiných lékařů, ale i lidé mimo tento obor. Věnovala jsem se individuální a párové terapii.

by Trejtnarová, Darja | 4 led 2022, 18:25