Autor: Zelenková, Markéta

nedokončila


Závěrečná kazuistika

Klient Jindra (33let) přichází na doporučení mojí kolegyně. Před první konzultací o něm nemám žádné bližší informace. On pouze ví, že jsem terapeutka ve výcviku a že kolegyně, která mě doporučila, má důvěru v mou práci. Je tedy otázkou prvního setkání zjistit co nejvíce informací.

by Zelbová, Michaela | 4 led 2022, 18:38


Rušit či nerušit?

Chce být zdravá, to znamená nemít depresi. Ví, že není normální. Chce se léčit. Přichází jako osoba hledající pomoc v roli stěžovatele, stěžuje si sama na sebe. Řílá, že očekává, že jí řeknu, co dělá špatně, v čem je špatná, co má změnit a jak. Při tom se odvolává na ...

by Zejdová, Bohdana | 4 kvě 2014, 8:45 | kazuistika   připojení   nemoc   bezpečí   mluvení a naslouchání   rámování   stěžovatel  


Constructivism: A ‘Next’ Area of Scientific Development?

Radical Constructivism has been defined as an ‘unconventional approach to the problem of knowledge and knowing’. Its unconventionality is summarised by its claim that it is impossible to attribute unique meaning to experience-as no mind-independent yardstick can be assumed to exist against which to identify uniqueness, and hence to produce ...

by Zeeuw, Gerard de | 10 zář 2014, 9:34


Písemná práce - komentovaná kasuistika

„Máš něco o čem bychom si mohli dnes povídat?“ J. „No, přemýšlím nad hodně věcmi, pak je udělám jinak.“... „Když si něco naplánuju, proč se to pak nepovede?“ Přes otázky na výjimky „Kdy se to povedlo podle plánu?, měřící otázku „Jakou část trablů to v tvém životě to zabírá?“ „Hodně, ...

by Závěrková, Markéta | 4 kvě 2014, 8:15 | kazuistika   výchovný ústav pro děti a mládež   trestná činnost   reflektování   formulování zakázky   strach   reflektující tým   medikace   reflektování   výjimky  


Komplexní posuzování potřeb klientů v rámci poradenského rozhovoru z hlediska přístupu zaměřeného na řešení

Potřeby klientů lze vnímat jako jeden z ústředních konceptů v oblasti poskytování sociálních služeb. Zjištění či přesněji „posouzení“ potřeb tvoří jádro individuálního plánování služby (Černáková, Johnová, 2002), a proto lze tuto dovednost považovat za jednu z klíčových kompetencí sociálních pracovníků a terapeutů. Posuzování potřeb má přesah i mimo rámec případové ...

by Zatloukal, Leoš ; Havlík, Miloš ; Doleček, Zdislav ; Šotola, Jaroslav | 7 pro 2014, 9:39


Několik poznámek k zacházení s „Ockhamovou břitvou“ v poradenské praxi

Příspěvek se zabývá tím, jak využívat teorie v každodenní poradenské praxi. Věnuje se tomu, jak rozpoznat užitečné teorie od neužitečných a jakým způsobem teoretizovat dostatečné ale přitom nesklouznout k planému teoretizování. Autor vychází z přístupu zaměřeného na řešení (solution-focused approach) a hájí maximální jednoduchost a úspornost, přitom zároveň upozorňuje i ...

by Zatloukal, Leoš | 15 čvc 2015, 11:37 | SF   postmoderní myšlení   Ockhamova břitva