Pozvánka k písaniu psychoterapeutických listov

V tomto článku sa snažím načrtnúť moju osobnú šablónu, ktorú používam pri písaní terapeutických listov. Na ilustráciu procesu takéhoto písania som zaradila taktiež sekciu skutočných terapeutických listov. Filozofické základy tohto kreatívneho terapeutického počinu majú základňu v naratívnom a na riešenie orientovanom myslení, ktoré sa zameriava na osobné možnosti, zdroje klienta ...

by Rombach, Mary Ann Majchrzak ; Zajac, Juraj | 23 Apr 2014, 10:34


Vnitřní rozhovor terapeuta

Používání narativních metafor jako je text, příběh a rozhovor v rodinné terapii se zrodilo ze zklamání systemovými/kybernetickými metaforami do té doby dominantními v rodinné terapii. (Anderson & Goolishian, 1990a).

by Robert Peter ; Burianová, Jana ; Neumannová, Martina | 21 Jan 2017, 10:45 | narativní   návody  


Deprese v párové terapii: Jak ji dva lidé v páru odlišně vykládají

Jak se partner osoby, která trpí depresí, podílí na konstruování narace deprese v párové terapii?V této studii jsme sledovali způsoby, jakým pár společně konstruuje (co-construct) naraci deprese během párové terapie. Pro tuto studii jsem vybrali tři probíhající párové terapie, v nichž vždy jeden z páru byl doporučen na ambulantní kliniku ...

by Rautiainen, Eija-Liisa ; Aaltonen, Jukka ; Büchler, Veronika | 15 Sep 2014, 10:16 | deprese   párová terapie  


Systemika v pedagogice

Systemický přístup není v oblasti edukace převažující. Je politováníhodné, že svojí formou provokuje odmítnutí. Příčinou toho je zřejmě neexistence odpovídající vědy a teorie. Systemika představuje užitečný pokus v oblasti výchovy. Proto, aby nedošlo k okamžitému odmítnutí systemiky, většina autorů věnuje úvodní strany svých článků podrobné kritice vědecko experimentálních metod. Na ...

by Popelková, Šárka | 12 May 2014, 18:05


Zpráva o systemické terapii

Systemická terapie, systemické myšlení, je konsekvencí vývoje vědeckého poznání a filozofie 20. století, které lze svým významem přirovnat k době renesance a zámořských objevů.

KN38

by Pecháčková, Soňa | 7 Jan 2015, 12:06 | systemika   psychoterapie   historie   SF   studie  


Řešení se skrývá za úsměvem

Terapeuti se nemají pokoušet dělat pro klienty to, co klienti mohou pro sebe udělat sami. To znamená, že terapeuti nemají zásobit klienty užitečnými otázkami, když to klienti sami dělají lépe. Kdykoliv klienti sami dovedou: Myslet, dotazovat se, odpovídat si, hodnotit, tak terapeuti od tohoto upustí. To je způsob, jakým se ...

| Solution Centre

by Panayotov, Plamen ; Turková, Alžběta | 28 Mar 2014, 15:37 | návody   SF   koány   kazuistika  


Strategický dialog: jak dosáhnout maxima s minimem na prvním sezení

Náš titul odkazuje se na ten aspekt psychoterapie, která zahrnuje interakci mezi klientskou pozicí (perspektiva, hodnoty, upevněné přesvědčení, týkající se problému) a terapeutovým postojem. Pozorovali jsme odborné terapeuty nejen při modelování psychoterapie, ale také při „adoptování“ názoru, usnadňující léčebný impuls u klientů.

by Nardone, Giorgio ; De Antoniis, Simona ; Selner, Martin | 28 Mar 2014, 15:22 | návody   otázky   struktura rozhovoru   úzkost  


Integrovaný model psychoterapie s Aspergrovým syndromem

V posledních letech dostávali psychoterapeuti stále více doporučení, jak zacházet s dospívající mládeží a s dospělými s Aspergerovým syndromem. Přesto většina terapeutů potřebuje důkladné vzdělávání a znalosti, aby zajistili poradenství pro tyto složité jedince. Toto pojednání se zabývá důvody, proč mohou být lidé s Aspergerovým syndromem považováni za složité případy ...

by Munro, J. Dale ; Knížková, Marcela | 15 Sep 2014, 7:05


Od behaviorismu ke konstruktivismu: Problém přenositelnosti učebních psychologických a filozofických poznatků do didaktiky cizích jazyků

Autor v tomto článku poukazuje na dvě věci, které chce komentovat - , že teorie _ behaviorismus by měla být konfrontována s meta teorií konstruktivismem a ta první by měla být postavena jako všeobecně vadná a druhá jako všeobecně platná.

| Vom Behaviorismus zum Konstruktivismus

by Mitschian, Haymo ; Wichsova, Jana | 23 Apr 2014, 11:26


Co žabí oko říká žabímu mozku

Jaké jsou důsledky této práce? Podstatné je, že ukazuje, že oko mluví do mozku v jazyce již velmi organizovaně a interpretovaně, místo přenášení více či méně přesných kopii rozložení světla na receptory, jako část analogie, předpokládejme, že má člověk pozorovat mraky a vykazovat je jako meteorologická stanice. Pokud se používá ...

by Maturana, Humberto ; Lettvin, Jy ; McCulloch, W.S. ; Pitts, W.H. | 23 Apr 2014, 10:44 | 1 comment | 1 review | maturanovská neurobiologie