External Factors Forcing Change on Education: How can they work for us?

I am very pleased with the opportunity to make some remarks at this second National Conference on Science and Mathematics Education Reform. Every participant here this morning is committed to change; each of you understands the need for systemic reform; and each of you has a genuine desire to help ...

by Brown, George Jr. | 10 zář 2014, 8:32


Průvodce pro terapeuty, kteří chtějí vést rozhovora s lidmi s mentální retardací

Těchto pár poznámek na první pohled říká, v čem je tedy terapie s těmito klienty jiná. Z hlediska konstruktivismu ovšem jiná není, protože konstrukt si vytváříme sami. Každý terapeut si vytváří vlastní příběh s klientem. Pokud povede terapii s člověkem s mentální retardací, musí přizpůsobit svůj tvůrčí proces. Přizpůsobení podmínek ...

by Brožová, Eva | 12 kvě 2014, 17:59 | mentální postižení  


Maturana Across the Disciplines

Humberto Maturana has generated a coherent and extensive explicatory matrix that encompasses his research in neurophysiology, cognition, language, emotion, and love. Can we formulate a map of Maturana’s work in a manner that is consistent with the systemic matrix it represents and that serves as an aid for understanding Maturana’s ...

| univie

by Bunnell, Pille | 1 srp 2017, 13:05 | maturanovská neurobiologie  


Kybernetika předsudků v psychoterapeutické praxi

Text, který jsem vybral, tvoří pro mne nejzajímavější asi čtvrtinu celé knihy. Kapitoly Úvod a Klinické předsudky jsou v celku až na nepatrné krácení označené [...]. Z ostatních kapitol, jsem poznamenal některé odstavce a věty, které se mi zdají důležité pro pochopení souvislostí a záměru autorů. Podstatné se mi jeví ...

KN54 | ebrary

by Cecchin, Gianfranco ; Lane, Gerry ; Ray, Wendel A. ; Úlehla, Ivan | 2 dub 2014, 14:33 | 1 hodnocení | předpoklady   předsudky   klasika   teorie   znevažování   samozřejmost   nesamozřejmost   reflektování  


Prejudiced about prejudice

It has always been a habit, he says, "to do something and reflect". That is as much the case now as it was way back in the early 1970's, during the nascent days of the Milan school of family therapy. Cecchin's co-revolutionaries at the time were Boscolo, Prata and Selvini ...

| New Therapist Magazine
PŘEKLAD

by Cecchin, Gianfranco ; Soderlund, John | 1 čvc 2015, 11:09 | reflektování   znevažování   předpoklady   předsudky   interview  


Michael White and Steve de Shazer: New Directions in Family Therapy

Our attraction to these approaches and our observation of their siilarities and differences le us to try and to place these two therapeutic approaches in context.

by Chang, Jeff ; Phillips, Michele | 10 říj 2015, 12:12 | solution focused   narativní přístup  


Ne pas savoir au pays de l'expertise

L'analyse des pratiques offre aux managers un espace ressource pour prendre du recul sur des situations humainement complexes, se professionnaliser en continu… Ouvrons les portes du conseil, un métier où le savoir est une clé de l'identité professionnelle, et découvrons comment le "coaching en groupe" ouvre sur le non-savoir et ...

| PŘEKLAD

by Châteauvieux, André de | 2 čvc 2015, 14:18 | koučování   zpětná vazba  


Constructs and trinities: kelly and varela on complementarity and knowledge

The paper is aimed at showing similarities and differences between the views of complementarity in relation to the creation and structure of cognitive systems held by George A. Kelly and Francisco J. Varela, both of them sharing a constructivist metatheory. Though operating in different times and in different fields (psychology ...

by Chiari, Gabriele ; Nuzzo, M. Laura | 11 zář 2014, 14:40


Constructivism as an `energiser for thinking'!

This paper aims to re-examine recent criticism on radical constructivism as an inadequate research framework for discussing learning and teaching. A number of questions are raised in an attempt to focus attention not on the theory itself but on what the theory may imply for the learner's rights. Finally it ...

by Chronaki, Anna | 11 zář 2014, 14:51