Useful Guidelines

Obsahuje heslovité návody k jednotlivým metodám krátké terapie - Indications of client engagement, Why questions, List of questions Lead-In, Useful language skills, Useful question for working with involuntary clients, Working assmption about childern, Working assumption about parents, 20 minute interview, Steps to homework, Closure of the Session.

by Berg, Insoo Kim | 9 zář 2014, 8:10 | končení terapie   úkoly, dopisy a osvědčení   zázračná otázka   krátká terapie   jazyk  


For Students Only

As increasing number of academic programs teach Solution-Focused Brief Therapy, we are increasingly asked by students to assist them in their learning about the approach and in their assignments for writing about it’s “founders” and personal information. All such requests from students, of course, they needed to finish the ...

| PŘEKLAD

by Berg, Insoo Kim | 1 čvc 2015, 11:31 | SF   návody   důvěra   historie  


Crafting the "Tap on the Shoulder": A Compliment template for Solution-Focused Therapy

Based upon their experience working in a community mental-health clinic using solution-focused brief therapy, the authors describe a template for developing compliments. With most people, the family is a central part of their social system and therefore key to solution building. The authors have found the template particularly helpful in ...

KN111 | PŘEKLAD

by Berg, Insoo Kim | 15 čvc 2015, 13:06 | kazuistika   přepis rozhovoru   SF   návody   struktura rozhovoru  


Solution-Focused Brief Therapy With Long-Term Problems

Clients who have been involved in the mental health system for years have been defined and have come to define themselves by their limitations. As a result of working with mental health professionals over many years most not only know their diagnosis but in fact have come to learn how ...

by Berg, Insoo Kim ; Simon, Joel K | 10 říj 2015, 11:58 | solution focused  


Organizace rodiny jako ekologie myšlenek: Alternativa ke zvěcnění rodinných systémů

Obsahem tohoto článku je, že současné strukturální a kvazi-organismické modely rodinné organizace jsou popisy, které se vydávají za vysvětlení. Správně postulují, ale nevysvětlují fakt, že chování každého člena rodiny je ve vztahu k chování každého jiného člena rodiny. Adekvátní vysvětlení se musí zakládat na před- pokladu, že lidé se chovají ...

by Bogdan, Jeffrey L. ; Podrazilová, Štěpánka | 2 dub 2014, 11:36


Au bord de la riviere: ou comment rester décentré par rapport à l’histoire de son client

Ceci est l'histoire de ce que Cristina, Pierre, Philippe et Gilles ont vécu, avec leurs pairs, tous coachs, lors d'un atelier d'analyse de pratiques. Cristina souhaitait ardemment travailler sur sa situation. L'ingénierie de l'atelier s'appuyait sur les pratiques narratives. Dans cette "arène thérapeutique", comme la nomme Michael White, je ...

| PŘEKLAD

by Brémond, Pierre ; Janečková, Míla | 14 čvc 2015, 8:33 | koučování   kazuistika   změna   narativní přístup  


Aplikace systemického přístupu v psychoterapii onkologicky nemocných

Cílem psychoterapie pro onkologicky nemocné je poskytnout bezpečný prostor pro vyjádření nemocného, které zahrnuje pestrou škálu emocí, ale i konkrétních potíží a problémů. Podstatným cílem je také navrácení kompetencí nemocnému k spolurozhodování o léčbě a jeho dalším životě. Uvedené kazuistiky vycházejí z několikaletých zkušeností autorky jako psychoterapeutky pro onkologicky nemocné.

by Březinová, Jana | 5 kvě 2014, 7:52 | zázračná otázka   terapeutické postupy   kazuistika   nemoc  


Průvodce pro terapeuty, kteří chtějí vést rozhovora s lidmi s mentální retardací

Těchto pár poznámek na první pohled říká, v čem je tedy terapie s těmito klienty jiná. Z hlediska konstruktivismu ovšem jiná není, protože konstrukt si vytváříme sami. Každý terapeut si vytváří vlastní příběh s klientem. Pokud povede terapii s člověkem s mentální retardací, musí přizpůsobit svůj tvůrčí proces. Přizpůsobení podmínek ...

by Brožová, Eva | 12 kvě 2014, 17:59 | mentální postižení  


Kybernetika předsudků v psychoterapeutické praxi

Text, který jsem vybral, tvoří pro mne nejzajímavější asi čtvrtinu celé knihy. Kapitoly Úvod a Klinické předsudky jsou v celku až na nepatrné krácení označené [...]. Z ostatních kapitol, jsem poznamenal některé odstavce a věty, které se mi zdají důležité pro pochopení souvislostí a záměru autorů. Podstatné se mi jeví ...

KN54 | ebrary

by Cecchin, Gianfranco ; Lane, Gerry ; Ray, Wendel A. ; Úlehla, Ivan | 2 dub 2014, 14:33 | 1 hodnocení | předpoklady   předsudky   klasika   teorie   znevažování   samozřejmost   nesamozřejmost   reflektování