Závěrečná práce

Zadávám úkol, že by se pan A. mohl zeptat své rodiny, vyžádat si od ní zpětnou vazbu na sebe, zda opravdu rodina vidí změny a jaké. Pan A. souhlasí. A zmiňuje se smíchem, že je na to zvědavý. Dále navrhuji, že by mohl zkusit sledovat a zapisovat si, co se ...

by Šilerová, Lenka | 2 May 2014, 13:55 | přepis rozhovoru   kazuistika   soukromá praxe   přepis rozhovoru   stres   oceňování   kutání  


Závěrečná práce

Zpětně si uvědomuji, že by bylo vhodnější definovat jednotlivé dílčí objednávky v pozitivním smyslu, tedy např. namísto: nebude se bát žádat o práci by bylo vhodnější uvést: bude umět žádat o práci. Rozhoduji se, že se k redefinici těchto dílčích objednávek mohu později vrátit při formulaci zakázky. Ve své další ...

by Šafrová, Kateřina | 2 May 2014, 12:47 | přepis rozhovoru   kazuistika   centrum sociální rehabilitace   deprese   formulování zakázky   konflikt zájmů   cirkulární dotazování   sebevědomí   výjimky   partnerské vztahy   domácí úkoly  


Závěrečná písemná práce k obhajobě

Trauma holocastu a ztráty rodiny v životě staré paní a její samota na sklonku života.

by Peterová, Zuzana | 1 May 2014, 17:38 | přepis rozhovoru   holocaust   kazuistika   samota  


Zázrak terapie

V druhé konzultaci klientka popisuje, že to, aby mohla být nad věcí, již nemá podobu zasunutého šuplete, ale užívá metaforu balónku na niti, který má přivázaný na ruce. Mluví o tom, že si svůj problém nechce nechat u sebe zasunutý, ale chce ho dostat od sebe pryč. Klientka odchází s ...

by Pavlíčková, Magdalena | 1 May 2014, 17:02 | přepis rozhovoru   kazuistika   sociálně psychologické centrum   metafory   škálování   sebedůvěra   vina   partnerské vztahy   rámování  


Ta strašná samota

V průběhu externalizování vychází najevo, že by se Eva mohla se svou samotou domlouvat, např. na čase, kdy samota přijde. Pro Evu je důležité, aby to bylo jen tehdy, pokud se Eva rozhodne, že chce být sama, a že si chce samotu užít. Tento moment v terapii vnímám jako zásadní ...

by Olenič, Ivan | 1 May 2014, 15:07 | přepis rozhovoru   kazuistika   samota   soukromá praxe   externalizace   domácí úkoly  


Kasuistika

Důvod, proč jsem si vybrala právě práci s ním, byl ten, že s tímto klientem jsme urazili největší část společné psychoterapeutické cesty. Práce s ním nebyla vždy snadná, ale změny, které v průběhu terapie nastaly, byly zřejmé, podobně jako spokojenost klienta s nimi .

by Mrvová, Kamila | 1 May 2014, 11:04 | obsedantně kompulzivní porucha   kazuistika   soukromá praxe   předpoklady   dekonstrukce   pražský výtah   formulování zakázky   metafory   přepis rozhovoru  


Zbytečná námaha

Pokud se uskuteční třetí setkání, tak mám vypozorováno, že více kontroluji – mám potřebu klienta trochu brzdit, když si myslím, že staví vzdušné zámky a nepřipouští si i možné obtíže. V těchto setkáních musím hodně využívat reflektování, v rámci techniky „pražský výtah“ sjíždět do přízemí a uvědomovat si, co a ...

by Mikulášek, Ondřej | 1 May 2014, 10:50 | přepis rozhovoru   závislost   alkohol   kazuistika   léčba závislostí   externalizace   reflektování   párová terapie  


Závěrečná práce: Popis a rozbor případové práce

Jako učitelka a školní metodik prevence sociálně patologických jevů pravidelně hovořím o mnoha tématech s mnoha lidmi – se studenty, s jejich rodiči, ale i se svými kolegyněmi a kolegy. Proto vím, kolik trápení může přinést neporozumění, jak důležité pro porozumění je vzájemné naslouchání, a hlavně: jakou moc může mít ...

by Maříková, Karla | 1 May 2014, 7:30 | přepis rozhovoru   kazuistika   strach   otázka na zázrak   první klient  


Beyond Technique in Solution

I remember my first clinical supervisor, many years ago, repeating over and over again, "Stay with the feelings." Later, when I took training in family therapy, another supervisor kept saying, "Stay away tfom the feelings." Today, I tell trainees, "Dont ignore the feelings."

KN107 | PŘEKLAD

by Lipchik, Eve | 2 Jul 2015, 14:05 | kazuistika   přepis rozhovoru   SF   emoce   kazuistika  


Emócie v terapii orientovanej na riešenie

Spomínam si na svojho prvého učiteľa pred rokmi, ktorý neustále opakoval, „ zostaň so svojimi pocitmi.“ Neskôr, keď som bola vo výcviku v rodinnej terapii iný učiteľ zvykol vravieť, „ Zostaňte stranou od emócií.“ Dnes, vravím svojím študentom, „ Neignorujte emócie.“ Vyzdvihovanie dôležistosti alebo naopak dávanie emócií do pozadia v ...

KN107

by Lipchik, Eve | 23 Apr 2014, 7:48 | kazuistika   přepis rozhovoru   SF   emoce   kazuistika